Jeg glemmer KOA igjen, var gøy så lenge det varte, sitter med samme antall aksjer og selger ikke.
De som pumpet denne virker til å ha solgt så da spørs det om volumet tørker ut igjen.
Reminder: Invitation to Kongsberg Automotive’s Q3 2020 Earnings Call
Hva betyr denne meldingen? Hvis det hadde vart positivt hadde de sagt det? Ny emisjon pga godt eller dårlig nytt? Enda mer gjeldssanering? Hmmmm. Hva mener dere?
Jeg føler på meg at det alt i alt er godt nytt, men det er usikkert. Hadde egentlig tenkt å selge ut ca 30% av beholdningen i forkant for å ha noe friskt å gå inn med i tilfelle bad news… Men planlegger altså p.d.d. å sitte med >60% over rapport.
Status per sist jeg sjekket:
- Potensielle gode nyheter om ny sjef
- Forholdsvis greit bemidlet og rustet for en varig lavperiode
- Kurs utbombet og dermed forholdsvis høy oppside, kombinert med beskjeden nedside
- Rykter om bedring i bilbransjen generelt
På den annen side vil kanskje fravær av nyheter vedr. pkt 1 og 4 tolkes negativt, med tilhørende kursnedgang…
Cash burn og ordreinngang er vel det interessante på rapporten. Antar at de brenner cash, da er det interessant å vite hvor lenge de holder med nåværende cash burn hvis det er default scenarioet.
Solgte ut ca 2/3 av koaporteføljen i dag på mellom 0,2 og 0,24. Satser på at den skal nedom 0,2 og også muligens et dypdykk nedom 0,17-0,18 før kvartalstall. Denne aksjen er voldsomt volatil for tida, og føler det er helt greit å ta gevinst når en klarer å få 15%.
Var sterk i hele dag da, virker som at noen akkumulerer med sperreposter på salg oppover Avsluttet greit i auksjonen også! Jeg sitter fullastet enda litt lengre
Vi hadde jo denne diskusjonen i slutten av august også
Ah well, gevinst er gevinst
Gevinst er gevinst uansett!!!
Jeg er ikke så flink til å sikre gevinst.
Edit: burde dog kjørt en omvendt split på 100:1, men kan gjerne vente til vi har fått passe god avkasting, 2-3-4x?
Gikk inn på morran og ut med 15% gevinst i dag, bare småsummer, men 3500 i pluss på en dag gir noen kvelder med sushi
Tenk om ein klart det hver eneste dag da, det hadde vert bra det
Told you so… Inn igjen med 1/3 av potten, med 10% bonusaksjer finansiert av gevinsten på det jeg solgte i går.
Merker jeg er spent på fredagen. På dagens kurs (0,17-0,20) føler jeg at aksjen er ganske konservativt priset, men kan hende er jeg bare litt for forhåpningsfull(?).
Resten av porteføljen er uansett shait denne uka, så hadde ikke vært så mye forlangt å få en win?
Kongsberg Automotive reports Q3 2020 results
Nå kan en si mye rart om denne blekka her, men de klarer å trekke utgifter fra inntekter og se på fortegnet:
DN har også fått det med seg (https://investor.dn.no/#!/Oversikt/Direkte/65193):
For meg er nå mye av risikoen i denne aksjen fjernet. Tipper vi får et lettelsesrally, og muligens en liten reprising en del opp fra dagens nivå (0,17-0,20). Finnes ganske mange verre aksjer på Oslo Børs om dagen.
Var en vel sur dag i dag, er bare å logge av ser det ut til.
Ja, en lurer på hva aksjonærene hadde sett for seg. I mine øyne var dette en kjempefin melding. Ah well…
De bygger i hvert fall ikke opp non-current assets som de har gjort tidligere, men så skrev de jo av for 82,7 MEUR i Q2. Det gjør jo at Q3 nå ser “pent” ut.
Greia er at hvis du har et selskap som putter “tapet” i non-current assets, så kan ting se fint ut selv om det overhodet ikke er det. Det var tilfellet fram til og med Q1 2020.
Hvis du ser på cash flow, så ser du at kun 1,3 MEUR er fra driften, resten er fra financing activities.
DA var på 11,1 MEUR og de har 430MEUR i non-current assets, så med den takten på nedskrivning, så forventer de at utstyret skal skrives ned over 10 år. Jeg synes det virker lenge så kjapt som bilmarkedet endrer seg for tiden.
Kursen reagerte temmelig kontant og er nå nesten +20% opp fra når den reagerte. Har selv target på i første omgang forrige topp (0,25-0,26). MA200 er i øyeblikket på 0,365 og jeg ser ikke bort fra at vi nærmer oss dette nivået nå før jul.