Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kongsberg Automotive (KOA)

Klare vi 0,2 etter slutt idag så kanskje den holder seg de, frykter dessverre den skal en ny tur ned og snuse på 0,18 før fredag :confused:

Jeg solgte ut 2/3 av mine på snitt 0,205 i dag. Har troen på nok en tur nedom 0,17-18 med mindre det kommer nyheter om ny toppsjef eller annet snacks.

Men det er absolutt mulig at det bare tar av herfra altså… Menmen. Gevinst er gevinst.

2 Likes

Vi har tilbakelagt et relativt bra Q3 med positive utsikter for de neste kvartalene. Kjøpsanbefaling idag som gir nær dobling fra dagens nivå (om den slår til) og volumet idag var topp10 evt topp5 siden splitten. I tillegg er det tekniske bildet meget godt. Prøver å poste noe seinere ikveld - var primært derfor jeg kjøpte meg inn for noen dager siden.

Jeg tror vi bryter denne «opp som en hjort ned som en lort» mønstrene og at vi nå kan få en bevegelse mot 0,30.

2 Likes

Blir litt hurtigvariant her men poengene er likevel tydelige. Jeg ser nå kortsiktig etter etablering over ca. 0.2150. Da er vi inne i et belte som strekker seg helt opp til ca. 0.3000.

Vi brøt MA100 her om dagen (30.okt) og det var da jeg fattet kjøps interesse for KOA igjen. Etter spike opp og volumutblåsningen 14.oktober falt den raskt tilbake og feilet på brudd av MA100. Jeg synes dette vi ser nå er et robust brudd og at vi ikke vil falle tilbake for å teste igjen (slik det ble nevnt over her og andre steder). Men imorgen eller fredag bør vi få en etablering i ny range på ca. 0.2150-0.3000.

MA200 har i mine øyne ikke hatt lang nok track etter splitt så den ser jeg foreløpig ikke på. Innen kort tid (2-3uker) tipper jeg den vil ligge på ca. 0.3000-0.3200 og kan sammenfalle fint med et evt støt oppover nå basert på kjøpsanbefalingen fra Kepler og generelt bedret stemning.

Fundamentalt støttes vi som nevnt av nyheter fra bransjen generelt (nybilsalg og bilprodusenter virker å være i nærheten av om ikke tilbake på pre-corona nivå). KOA selv oppjusterte forventningene for 2020 på Q3 (som var oppløftende - dog fortsatt endel avskrivinger som @Christian påpeker helt korrekt er litt grisete/negativt) men de ligger foran selv det mest optimistiske anslaget de kom med midt opp i Corona situasjonen (hvis jeg ikke husker helt feil) og basert på ordlyden i Q3 rapporten ser de bedring nærmest fra uke til uke enda (inn i Q4). Kan gi signaler om et oppløftende Q4 også…

Makro er det jeg er mest bekymret for p.t. - at det skal forsure stemningen og ødelegge det momentet vi har. Ny og alvorlig runde med corona vil skape problemer for KOA og i beste fall ta brodden av det positive sentimentet men i verste fall skape usikkerhet om hvor lang cash runway KOA egentlig har…

Er inne primært for en kortere gamble og håper at jeg oppnår iaf hovedtarget rundt forrige topp (0.2500-0.2600) men at vi også kan få en utblåsning opp til toppen av forrige gap i begynnelsen av juli (omtrent 0.2900-0.3000 ifm sammenslåingen av KOA og KOA-ME var det vel) samt MA200 som evt kommer oss imøte omtrent på samme nivå om 2-3 uker.

Lykke til!

3 Likes

Tror det fint kan lykkes :cowboy_hat_face:

Investtech:

2 Likes

Sperre? :red_car::red_car:

1 Like

Vi er nå inne i en spennende range. Spent på om “noen” nå rykker den videre på direkten opp til 0.3000 eller om vi skal være litt frem og tilbake rett over 0.2150 en stund. Avslutning over 0.2150 idag er iaf i min bok et meget sterkt signal om at denne skal videre oppover.

Og nå holder jeg meg til planen… :slight_smile:

3 Likes

Jeg solgte ut resten av KOA på 0,224. Satser på ny inngang ned mot 0,20. Gevinst er gevinst.

2 Likes

Spent på om den tygger igjennom .24 i løpet av det som er igjen av dagen, holdt seg sterkt idag :red_car:

2 Likes

Solgte meg ut på 0,2425. Har en følelse på at den denne skal litt ned nå igjen før den skyter fart igjen. Men at den skal mye opp på litt lengre sikt er jeg ikke i tvil om! :slight_smile: Kommer til å følge med videre mtp ny inngang…

3 Likes

Har selv redusert med 10-15% idag og ytterligere 10-15% går ut rundt 0.2500. Resten skal ut ved ca. 0.3000 +/-

2 Likes

Selv om jeg er helt tom for KOA (p.t.) har jeg både tro på, og respekt for, dere som velger å sitte videre. Ingen som vet hva denne er i neste uke, men basert på tidligere erfaringer tror altså jeg at den skal ta en tur nedover før neste rykk oppover.

Den som lever får se, og om ikke min “spådom” slår til, så har jeg i det minste friske penger som jeg kan investere i en annen aksje jeg har troen på. (Har lært litt fra funcomdagene om det å stadig skulle tro på ytterligere oppturer)

2 Likes

Teller litt på knappene selv, men jeg har nok bare en brøkdel så mange aksjer som deg når du er inne😀

Edit, solgte på 0,2448.
Klar for ny inngang😊

3 Likes

Sitter selv på henda med 35% gevinst :grimacing:

1 Like

Endte på ca 68%.
Men med min flaks så går den vel videre nå, men med to sterke dager kan den fort gå videre, eller snu ned.

3 Likes

Selger nok 20-25% i morgen om den fortsetter ferden videre, så har jeg en grei tradingpost å gå inn/ut med :slight_smile:

Det er jo nok gevinst for tre gode år, så er i så fall ingen krise :cowboy_hat_face:

2 Likes

Men i kroner er det ikke så mye, og nedgangen for porteføljen er noen ganger større enn fortjenesten i KOA😊
Men jeg skal inn igjen, hvis den faller tilbake.

1 Like

Veldig fornøyd med utviklingen her så langt. Vi fikk en Topp-5 volum dag siden splitten og kursen går opp sammen med volumet. Dette er sterkt og vi har høyt demand!

Planen min ligger relativt uendret. Valgte å ta ut 2 ordre litt under der jeg opprinnelig hadde planlagt (ikke noe sjakktrekk så langt). 2 ordre ligger rundt 0.2500 og resten (70-80%) ligger rundt 0.2900 - 0.3100.

Begynner å ane konturene av en meget større bevegelse oppover og at KOA fint kan finne på å gå for en long-run her helt opp mot 0.40. Hvis vi får timing av noen positive nyheter eller bransje evt. KOA spesifikk utvikling basert på vaksine nyheter og/eller ny CEO så kan kursen få nettopp den drahjelpen.

Jeg venter nå primært på en dag med skikkelig volum-blowout (typ >1.2MRD aksjer omsatt) og forventer at dette er dagen da vi når en topp for denne gang. Kan være at dette blir på ca. 0.3000 men kan komme på ca. 0.2800 (som ble nevnt i dagens FA tv) eller opp mot 0.4000. Det spørs hvordan bildet utvikler seg her - spesielt på det fundamentale plan. Jeg kommer uansett til å foreta grep dersom denne dagen kommer for det er et sterkt signal i min bok om en foreløpig retnings-endring.

Sitter veldig rolig og “behaget” foreløpig i denne og fornøyd så langt +28% fra min inngang for ikke mange dagene siden.

Ingen spesielle kommentarer til chartet under. MA50 begynner å peke oppover og MA100 ser ut til å snu sakte men sikkert om utviklingen fortsetter. Ellers er vi nå i nærheten av et område hvor det tidligere har snudd både opp og ned. Forventer en evt test til nedsiden til å stå i området 0.2050-0.2200 en plass når den tid kommer.

Lykke til!

6 Likes