Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kongsberg Automotive (KOA)

Inne igjen på 0,2355 med litt flere aksjer.

2 Likes

Positive er jo at sperren på .25 på 16.5m aksjer ikke er fra en aktør, men 50 :laughing:
2020-11-12 11_53_38-Window

Litt i mot mitt eget prinsipp om å ikke springe etter toget når det alltid kommer et nytt tog, har jeg kjøpt meg inn igjen på ca. 0,25. Er rett og slett litt for gira på å være med oppom 0,3-0,4. I ettertid burde jeg holdt på aksjene jeg solgte på 0,2-0,23, men sånn er livet…

Man sover uansett bedre om natten om man ikke tenker for mye på sjanser man skulle tatt :smiley:

3 Likes

Positive er jo at du stresser mindre, jeg sliter litt med å ikke selge nå :sweat_smile::handshake:

2 Likes

Når jeg er i tvil pleier jeg å selge i bolker som er av en slik størrelse at jeg har 2-3000,- i avanse per bolk. Da kunne man tjent noen tusen mer om den går videre opp, men på den annen side så sikrer man en goood dagslønn hver gang det skjer. Og det er jo egentlig det viktigste at man føler seg vel med de valgene man tar.

Disclaimer: Dette er ikke et “investor-råd”, men snarere et “psykisk helse-råd”. Passer fint for deg som velger Toyota Corolla fremfor Supra/Celica :wink:

2 Likes

Klarte å holde fingrene unna til jeg hadde 550% i Funcom, så skal jo gå fint med de 45% jeg har nå :grin:

1 Like

I FC endte jeg opp med ca. 30%. Det hadde mye med at jeg begynte rett ut fra studiene med dårlig råd, og kjøpte stadig større bolker etter hvert som aksjen steg (og jeg fikk bedre råd). Om jeg hadde hatt bedre råd fra begynnelsen ville jeg endt på oppunder samme avkastning som deg (første kjøp var vel på ca. 2,9kr/aksjen eller noe).

Men jeg lærte mye på den turen :sweat_smile:

2 Likes

Jeg er glad for at jeg klarte å komme meg inn igjen i går, som sagt ikke så store posten, men den går fort mot 100%. Jeg stopper ikke der.

2 Likes

Solgt ut 15% og sikret meg en solid gevinst der :grin::handshake:

2 Likes

Notification of trade

Genialt å kjøre emi på 10 øre og så kjøpe tilbake på 27 øre. 5,8 mnok i dass. Viser en ledelse som virkelig klarer å se framover.

Edit for riktige fakta

Siste emi var vel 10øre?

1 Like

Jeg er nå inne med ca. 2/3 av min tilmålte “KOA-kvote”, kjøpt på hhv. 0,26 og 0,27 i dag. Har et foreløpig target på oppunder 0,3 men ser hele tiden an om det kan være muligheter for brudd opp videre.

1 Like

En liten catch-up på det tekniske bildet. Synes vi begynner å få en liten avrunding (kurs, accum/dist + stochastics) og mulig konsolideringsfase i gang (uvisst hvor lang den er / blir). Det mest negative scenarioet er at vi får en lignende utvikling som vi hadde fra medio-august helt frem til oktober (0,195 --> 0,125) noe som var ca. 35% ned fra topp. Tilsvarende scenario i dag kan f.eks. bety at vi faller helt ned mot 0,19 igjen - noe det absolutt er rom for i chartet. Det ville uansett vært naturlig med en test av MA50 (da vi egentlig ikke har hatt dette enda) som nå ligger omtrent rundt 0.19 men er på vei oppover i stadig større fart…!

Et mer optimistisk og positivt scenario er at vi får en mindre avrunding over kortere tid før den setter fart oppover igjen. Her er det naturlig å tenke at worst-case er 0.21 og at alle nivåer mellom 0.21 og 0.25 også egentlig er mulige vendepunkter. Gambler selv på det siste og har begynt å plukke under 0.26 og planlegger å gjøre det hele veien ned mot 0.21.

Jo mer tid som går uten at vi får et større eller lengre fall jo høyere tenker jeg vendingskursen vil være (dvs. worst case 0.19 til best case ca. 0.24-0.25). F.eks. vil 2 uker dempet konsolidering gi oss ca.2-3 øre opp på MA50 og vi kan dermed få en vending på ca. 0.215-0.22 - noe jeg mener er meget (og mest sannsynlig). Så får vi se hva gjelder MA100 når den tid kommer og til slutt MA200 - men disse mener jeg trenger endel mer tid på seg

Lykke til!

6 Likes

Kan jo legge til at det fremdeles ikke er offentliggjort noen info om ny sjef(?). Så det er en potensiell trigger, både oppover og nedover.

1 Like

Siden forrige ukes topp og Fredag hvor den endte på 0,278 har den sluttet Mandag på 0,27 - Tirsdag på 0,26 - Onsdag(nesten garantert 0,25 eller lavere), så man trenger vel ikke tekniske analyser for å skjønne tegningen hvor denne skal de neste dager/uker…?

Shorters paradise…?

I KOA kan man nå etter grise- emisjonen shorte ca 52 500 000 aksjer før man når 0,5% grensen for offentliggjøring.

Hvordan det er mulig å så systematisk presse/kontrollere en kurs på et selskap med milliarder av aksjer og hundrevis av millioner aksjer i salg hver dag, må det nok mer enn ren logikk til for å forklare, men Oslo børs virker desto mer jeg følger med, mer og mer som om ikke den mest, så i hvert fall en av de mest manipulerte, destruktive markeds- og handelsplasser som eksisterer.?

Dette er selvfølgelig min mening helt uten hold i nærmere undersøkelser enn mine egne observasjoner det siste året som aksjesparer…:blush:

Fortsatt god dag

Mvh

kanskje til 0.225?

2 Likes

Holder dagens utvikling seg så kan vi få et aldeles nydelig bunnstick som satte en foreløpig bunn til 0.2320. Jeg lå rett nedenfor og fikk ingenting på denne dippen.

EDIT: Dette ble jo en fin-fin dag med en helt ok avslutning. Volum på høyde med foregående dager slik at det er vanskelig å legge for mye vekt på bevegelsen. Men den var uansett kontant og tydelig. Spennende de neste dagene om vi får en første test av MA200 (p.t. ca. 0,3100) før vi evt får en mer reell test til nedsiden.

2 Likes

Klarer denne 0,28 i dag? :smiley:

Ny fra Apollo/SBanken:

2 Likes