Er det ikke helt utrolig rart at KOA ligger helt nede for telling til tross for meldinger om store avtaler ?
https://newsweb.oslobors.no/search?category=&issuer=7941&fromDate=&toDate=&market=&messageTitle=
De tjener ikke penger. Hjelper fint lite at man har mye å gjøre da pengene rinner ut ur sellskapet. Man har heller ikke pressentert noen plan før hvordan utviklingen skall snus.
Hmm. Så Q3 rapporten. Synes ikke det så så ille ut. Og med den strømmen av kontrakter som har vært siste par mnd så kommer de vel til å tjene penger ?
Noe gjør de jo, men spørs om det er nok:
De trenger å vende ett minus på 200M/kvartal til 150M+ per kvartal. Å nedbemanna lite på noe sted som har før mye folk hjelper jo, Så det er ca 1/7 av hav som trengs. Men man må jo begynne noe sted, helt riktig.
Vet ikke hvor mye du følger med sånn egentlig😅, men de har da vitterlig satt igang prosess med å snu hver stein her. Fokus på kostnadsreduserende tiltak som nedbemanning av unødig personell, søke bedre marginer osv osv.
De har også satt igang tilbakekjøpsprogram nummer 2 som vil si de har snart kjøpt tilbake 12,5% av aksjene (estimert ca 130 millioner aksjer), noe som vil gagne selskapets aksjonærer ved å gi en gitt merverdi pr aksje når de slettes.
Selskapet har kontrahert svimlende 5,1 milliarder siste måneden, dagens mcap 1,7 milliarder…forstå det den som vil.
Det er noe muffin’s med denne Teleios (derfor har KA tilkalt selveste Kransebakeren), om agendaen er å forsøke å gruse kursen for oppkjøp eller hva det er de holder på med…
Laster sakte men sikkert og posisjonerer meg her på disse nivåer, et selskap verdt å holde et ekstra godt blikk på dette.
En dag må dette kurshavariet snu, selskapet er bunnsolid og grisebillig i forhold til brorparten på mafiabørsen slik status er pr nå.
En vurdering på 1,7mdr mener jeg er riktig, per idag.
Nei, KOA er ikke bunnsolid og det er akkurat det som er problemet. Hvis det hadde varit bunnsolitt så hade aktjekursen varit det dobble eller mer.
Hvis, jeg sier hvis, de klarer å få orden på ting, hvilket ikke er umulig, så snakker vi kurs rundt 5 NOK, Men risikoen mener jeg er høy. Tydligvis mange som gjør samme vurdering.
Selv hverken kjøper eller selger jeg noe før jeg hører noe konkret fra det nye styret.
Hva er det du vil høre fra det nye styret? Og hvorfor mener du 1,7 milliarder er riktig per i dag?
Jeg vill høre en plan hvordan de tenker seg Fremtiden før selskapet. Hva de har før ideer om hvordan man skall vende flødet av penger ut til penger inn. Skall man satse på nye produker? Selge avdleninger (noe som tidligre varit meget lukkrativt), selge det man har i Kina?
1,7 mdr er omtrent hva de har i kassan. Virksamheten som den er idag genererer ikke penger så den har per idag ingen vedri. Men den kan få det i fremtiden og da skall selvføgelig kursen opp før at gjenspeile de verdiene. Kommer penger inn, så kommer seg nok kursen også.
Ikke enig i at det er så mye risiko med KA, de har jo i bunn og grunn derisket veldig mye og sikret ganske god forutsigbarhet i årevis her nå. Den eneste «risikoen» slik det ser ut nå er Teleios (Morgan Stanley & Co) som ser ut til å gjøre et forsøk på å frarøve øvrige aksjonærer en viss oppside (om tanken er oppkjøp lavest mulig) Det er den klamme hånden de ser ut til å holde over kursen som er til irritasjon.
Men det vil være en grense på et tidspunkt, fomo vil slå inn hos de mange som har troen. Tenker det er mange som posisjonerer seg og akkumulerer ytterligere nå framover, T(LEI)os får bare selge sine siste 200 mill + til gibort-pris om det er det de ønsker, om de har resignert. Bare fint med lav inngang for de mange som har troa på KOA!
AG vil bare bli større og større så da vil ethvert forsøk på skambud bli nedstemt😊
Det er også mitt inntrykk at problemet er Teleios og den klamme hånden som griper rundt kursen og i praksis har det i lang tid nærmest vært en ikke investerbar aksje. Men ja, på et eller annet tidspunkt må kursen gå, kanskje er det først når de viser resultater fra alle kontraktene de vinner. Altså i en kvartalsrapport. Virker ikke som meldinger om kontrakter har noe effekt i seg selv
Som jeg behdømmer et er det ikke mulig før Teleios at gjøre et oppkjøp. De prøvde i våras. Deras agenter blev “nedsablet” da de ringde rundt før at sondere terrengen. Teleios fattade ikke vinken om utskifte av styreledere, uten valde at ha en ektsra GM der Firas Abi-Nassif ble kastet ut. De har nå kun en plass i styret, som pynt ettersom de er største eier. De har forlorat greppet og det blir svært vanskelig før dem at återta det. Nå har de solgt seg ned under 25%. Jeg skulle tro det kommer at selge resten også. Jeg vibber at det selger det de har kvar under våren. De har suttit nå i mange år i KOA og tapt 60% av kapitalet de satset og blitt av med styreordførandeplassen (som de ikke får igjen med minre enn de kjøper mer enn 50% av selskapet). Det er helt enkelt ikke effektivt før dem at fortsette med dette, uten bedre å ta det man har og dra videre.
Holder en knapp på at de har sånn halvveis resignert, eller prøver seg på et siste stunt (plutselig kjøper seg opp kraftig når kursen er lav nok). Men i realiteten har de nok tapt det opprinnelige ønskede sjørøverslaget. Om de fortsatt ønsker oppkjøp så må de først dure opp kursen ved kjøp over børs, for så å komme med et solid bud langt opp fra dagens mcap.
Jeg vibber at den der extra generalforsamlingen kom som et sjokk før Teleios og Firas. At en masse små aktjonærer skulle våga stå opp mot Teleios, som jonglerer med miljarder!
Tydligvis er det noen dansker i aktjonærsgrupen, som jeg ikke veit hvilke det er. Men vi skandinaver har hatt med dansker at gjøre i over 1000 år. Så vi har lært at de kan vare sta bortom alt forstand. Jeg veit ikke hvor stor innvirkning danskene hadde på forløpet, men helt klart blir ikke noe enklere før Teleios under slike omstendigheter.
Hallusinerer jeg, eller gikk denne aksje’en virkelig 3,5 idag? Må jo være rekord siste året