Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kongsberg Automotive (KOA)

Kjøpte meg inn her i dag, delvis på bakgrunn av denne artikkelen:

Fikk en 10% bonus den første dagen, så da regner jeg med den faller 15% i morgen :sweat_smile:

Noen som har en fornuftig forklaring på KOA om dagen… ?
Den raser jo oppover så til di grader !

Ja, dette er jo bare helt vilt!

Det er nok flere faktorer, selskapet ble rammet ekstremt og overdrevet hardt av korona, som igjen trigget at selskapet gikk ut med at de måtte hente 1 mrd. i emi. Dette utløste ett “perfect storm” scenario.

Men som det stod i Hegnar artikkelen i går:

I kjølevannet av den avlyste generalforsamlingen har bildelprodusenten opplyst om en bedring i markedene, med en langsom oppstart av produksjonen flere steder, som har ført til at selskapets behov for kapital er blitt redusert. I tillegg har det også kommet frem at det visstnok skal være en sterk interesse fra mulige investorer.

1 Like

Hoppa av lasset igår, av skjær sikringslyst. Det er aldri feil her, men ikke så lurt idag!

Solgte halvparten i går, resten er gratis aksjer :slight_smile: Gått vel mye på kort tid, så får se hvor lenge det varer…

ja det er en måte å bli kjent med seg selv å sitte med +150% på kort tid. Evnen til å forstå hvor høyt den kan gå er vel så som så, så da blir det å sitte egentlig galskap (som vil ta rotta på deg i neste sving).

Solgte 25% på dette nivået og tenker at de store gutta fortsatt kjøper og at den skal hvertfall over 3, og sikkert mye lenger.

Vurderer inngang, for sent? :slight_smile:

1. Mai skrev Cargohansen dette på Shareville:

Kongsberg Automotive var et av de første selskapene på Oslo Børs som ble rammet av corona-krisen. I starten var det forstyrrelser i varestrømmene som følge av de kinesiske tiltakene mot smitten som påvirket bildelprodusenten negativt. Deretter ble produksjonen i verdens bilindustri stengt mer eller mindre ned.
De er etablert i markedet, og har vært igjennom kriser før. Når aksjer som nærmest ikke har inntekt overtid kan gå opp, så mener jeg også at KOA kan gå opp slik de har gjort før.
De har klart å få statlige midler fra forskjellige land de er tilsluttet og inntektene for april ble litt bedre enn forventet. Bil-produksjonen ser ut til å starte opp, og de har jo selv sagt at gradvis oppstart av stengte bilfabrikker kan gjøre behovet for egenkapital mindre.
Det er selvsagt vært en svært krevende tid for selskapet, men det er vell også priset inn i aksjen. En del aksjer blir jo nå også priset av investorene på hva inntekten kommer til å være om noen år. Så det kan jo også skje her. Jeg tror ikke det blir mindre produksjon av bil i fremtiden. Så får vi se hvordan det går fremover. Det kan i alle fall være en betydelig oppside her.

Mye av forklaringen ligger i dette og at flere bilfabrikker begynner så smått å starte opp igjen i andre halvdel av mai.

1 Like

Nå er ikke jeg den største tekniske akrobaten, men jeg ser det ikke umulig at vi skal opp mot 4 på litt sikt.

Ikke jeg heller, sånn som det går nå kan det virke som det skjer på relativt kort sikt :sweat_smile:

Var nok en del som gevinstsikret her nå.

1 Like

Snakke dritt om selskaper de ikke har dekning på er vel ikke noe nytt.

Joda, men de har også ett poeng. Risikoen her er ikke lav, de har ett greit behov for penger uansett om ting åpner opp igjen.

Man må ikke se seg blind, bare for at den har falt mye i år og ting løsner smått opp igjen.

Ja, helt klart, dette er ikke risikofritt.
De må på en eller annen måte hente en milliard eller der omkring, det lå jo i aksjen også når den var på 0,80,- alt det han sier er gammelt nytt.

Han sier vel bare at oppgangen ikke reflekterer realiteten, så får man vurdere det som man selv vil :slight_smile:

Helt vill omsetning, snart 600 mill.

Faller nok endel på denne:

KOA: VENTER Å AVHOLDE EKSTRAORDINÆR GF I JUNI MED REVIDERT AGENDA

Oslo (TDN Direkt): Kongsberg Automotive forventer å avholde en ekstraordinær generalforsamling i juni med en revidert agenda.

Det opplyser selskapet til TDN Direkt fredag.

1. april meldte Kongsberg Automotive om at de kansellerte den ekstraordinære generalforsamlingen som var planlagt avholdt 30. april.

På spørsmål om Kongsberg Automotive tilfredsstiller kravene for at Statens obligasjonslån kan investere i selskapet, svarer de i en epost til TDN Direkt:

“Vi tilfredsstiller kravene, men dette er ikke en særlig ønskelig likviditetskilde siden prisen på et slikt lån vil være relativt høy”.

Mandatory notification of trade

I stedet for lottokupong :joy:

2 Likes