Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kongsberg Automotive (KOA)

Er jo helligdag i morgen og ingen børs, så vi kan jo håpe at det går i glemmeboka og at det er glemt til Fredagen :slight_smile: :rofl:

Ikke slikt…

Denne var en av de styggeste jeg har sett på lenge, var ikke direkte aksjonærvennlig løsning det der… Ikke for oss små i alle fall…

2 Likes

Helt enig med deg, jeg bare fjasa litt for å få ut litt luft av hue. Det her er ikke bra for mange :frowning:

Key information relating to a subsequent offering in Kongsberg Automotive ASA

Dette er jo verre en thin sin emisjon på 10 øre, kjenner jeg ble smått forbanna over dette…

2 Likes

Blir et dundrende ras på fredag da :chart_with_downwards_trend:

Ligger an til det ja… Fanken…

Men det sier litt om interessen og hvor vanskelig det har vært å skaffe kapital…

En får vel bare handle helt villt når emi aksjene er i omløp kansje ?

Tar en gravøl på det her …!!

1 Like

Hvorfor henter de ikke penger i markedet istedet? Tror ikke de måtte ned på 10 øre da.

Ja spørsmålet blir hvor langt ned mot emi kurs den skal og evt hvem som selger/ er det kjøpere i markedet til å plukke det de som tegnet skal kaste nedover.

De ville jo ikke låne av staten pga for høy rente, de velger å flå aksjonærene i stedet…

Og ikke nok med det, de som er aksjonærer har første rett. Men emisjonen er åpen for alle, det gjøre det enda styggere…

1 Like

Så, om jeg har forstått det rett er det en todelt emisjon der eksisterende aksjonærer også får sjansen til å tegne seg for et visst antall aksjer til 0,10kr?

1 Like

Stemmer :slight_smile:

1 Like

Blir det omsettelige tegningsretter som i XXL eller bare fortrinn som i NAS?

Beste rådet jeg har gitt på lenge :see_no_evil:

Grunnen til at de ikke går for mer lån er åpenbar hvis man ser på utgiftene de allerede har. De drukner i renteutgifter fra før av. De er for tungt gearet for å kunne få lån med ok rente.

Evt langsiktig bet her er på at bilbransjen kommer seg fort.

2 Likes

Ett kortsiktig veddemål er at aksjen skal fortsette å idiottrades fram til aksjene faktisk kommer i markedet, så man kan kjøpe fallet fredag for moro skyld fordi folk visstnok elsker aksjer som trades langt over faktisk verdi for tiden.

ps: Ja jeg er litt oppgitt over en del aksjer for tiden :slight_smile:

2 Likes

Med tanke på at eksisterende eiere er med i emi, så kan jeg ikke se det skje her. Det må vel bare være å selge som faen ned mot 10-20 øre et sted?

Er jo mange børsdager til disse aksjene kommer i spill på børs … forslaget må godkjennes på generalforsamling, så de må fortsette å eie aksjer en stund til.

Tipper noen vil leke seg med robot trading for å komme ut av en dårlig posisjon :slight_smile:

2 Likes

Hvor ser du det egentlig? Jeg tolket det som at det var to transjer, der transje A er aksjonærer pr 20. mai og transje B er noen utvalgte investorer. Det de i B ikke tegner seg for vil være tilgjengelig for overtegning i A…?

2 Likes