Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kongsberg Gruppen (KOG)

Financial results Q3 2024: Growth and solid profitability in the quarter

Nytt resultathopp for Kongsberg Gruppen

Kraftig resultathopp for Kongsberg Gruppen

Just incredible results!

Hva er grunnen til at det er så lite interesse for denne aksjen her på forumet?

Det er et svært godt spørsmål. Jeg kjenner flere dyktige folk som jobber der. Og de vet jeg liker aksjer. Den ene spurte meg for sikkert fem år siden: men hvorfor har du ikke noen Kog aksjer? Enda så kjøpte jeg ikke. Leste ikke rapport engang. Har jo gjort det nå da. Men takler ikke å kjøpe etter sånn oppgang.

Fantastisk selskap.

Håper alle med Kog fortsetter reisen.

1 Like

Intet nytt under solen.

Er vel ikke slike selskaper som trigger mest nei, @Evilfreud hadde jo masse gode betraktninger tidlig i tråden her, leste hele tråden fra starten av før jeg kjøpte meg inn i fjor. Hva skjedde, no love for KOG anymore?

En ting jeg synes er veldig spennende med KOG framover, er hvordan de posisjonerer seg for marinefartøy. Noe jeg synes får litt for lite oppmerksomhet. Har stor tro på ubemannede farkoster til sjøs. Og ikke minst Vanguard konseptet dems.

Jeg synes de har høy PE, de har jo gått mye. Men de har jo mye i pipen fremover.

1 Like

PE er ikke noe godt mål for fremtidig kursutvikling. Markedet ser fremover. Applovin (APP) hadde pe på rundt 800 for et par kvartal siden. Nå pe 69 et par kvartal senere.

Duolingo pe 203

Cava pe 381

Palantir pe 256

NVIDIA hadde pe 250 for noen kvartal siden, så kom tallene og pe 50 etterpå.

Dette er noen av de sterkeste aksjene i markedet.

Men de fleste liker ikke aksjer som er all time high og har gått mye. De fleste tror aksjen da er dyr. Man liker aksjer som har falt mye. Gjerne 70-90% fordi da er den billig (tror man). Det som er dyrt er ofte billig og det som er billig er ofte dyrt.

3 Likes

Både enig og uenig, det går an å mene at P/E for en gitt aksje er for høy, det betyr bare at konsensus i markedet har høyere forventning til fremtidig vekst enn det en selv har. Ellers er det jeg enig i at det ligger mange psykologiske feller i hhvis høydeskrekk og bunnfiske.

4 Likes

USA vil selge Kongsberg-våpen til Taiwan

Kongsberg-våpen til Taiwan: – Kina vil svare resolutt

Transaksjoner foretatt under tilbakekjøpsprogram for KONGSBERG knyttet til aksjeprogram for ansatte

Transactions carried out under the share buy-back program for KONGSBERG related to the employee share program

KONGSBERG secures new JSM contract from Japan

KONGSBERG sikrer ny JSM-avtale med Japan

Analytikere: Den store vinneren kan bli norsk forsvarsindustri

KONGSBERG awarded contract to deliver Naval Strike Missile to US Navy and Marine Corps valued up to NOK 12 billion

KONGSBERG signerer kontrakt på opp til 12 milliarder kroner for å levere Naval Strike Missile til US Navy and Marine Corps