Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd 2

Vet. Det står også i saken.

15:14Mina Ridder-Nielsen Janssen

[

847 nye dødsfall i Storbritannia:

](https://www.dagbladet.no/studio/siste-nytt-om-coronaviruset/606?post=31513)

Det siste døgnet har det vært 847 nye coronadødsfall i Storbritannia på sykehusene.

Det viser tall fra helsedepartementet, ifølge Sky News.

14 576 personer er nå døde som følge av pandemien i Storbritannia.

2 Likes

Tallene stemmer veldig dårlig med det man offisielt snakker om i Norge så vil tro det er et rapporteringsproblem. Det er sikkert en korrekt måte å hente ut dataene på men hvis det ikke rapporteres i noen stor grad så blir jo tallene rav rusk gale uansett.

Helt klart. Det var også mitt poeng at det var helt feil å bruke tallene på denne måten.

For øvrig enig med dere i at tallene høres for høye ut. Men jeg har ikke gransket kildene hans, bare bringer det videre,

Man trenger ikke å videreformidle ting som er åpenbart feil.

1 Like

Til syvende og sist tror jeg nå det blir du som har videreformidlet ting som er åpenbart feil.

Har jeg videreformidlet fake news?

Når det gjelder mine egne meninger og betraktninger har de vært temmelig spot on.

Spania hadde i overkant av 400 dødsfall fra influensa i 2016-2017 sesongen. Med dagens tall på Worldometer er det 45 ganger flere dødsfall fra Covid-19.

From these figures it is clear that the number of deaths related to the flu virus is far higher this season compared to 2016-17, when there was a total of 421 deaths between October 2016 and May 2017.

Hvis det er fake news dette også vil jeg gjerne at du kommer med noen kilder i stedet for bare babbel.

1 Like

Så Norge hadde mer enn dobbelt så mange influensadødsfall som Spania?

Lov å bruke hodet.

We estimated an annual average of 866 868 cases of ILI attended in primary care (55% were MCIC), 3616 SHCIC, 1232 ICU admissions, and 437 deaths in SHCIC. ( severe hospitalized confirmed influenza cases)

In the 2011-12 season, the FluMOMO model identified the maximum percentage (97%) of deaths attributable to influenza in people older than 64 years with respect to the mortality total associated with influenza (13,822 deaths).

1 Like

Excess mortality i Europa er såvidt litt høyere enn 2016/17

https://www.euromomo.eu/outputs/zscore_pooled.html

1 Like

Nesten så man skulle tro det var satt inn store tiltak?

5 Likes

1 Like

2 Likes

… apropos Sverige, handelen i Strømstad-området har gått ned med mellom 70 og 90 prosent melder handelsforeningen der.

2 Likes

At du anser dine egne meninger for å være ‘spot on’ blir ganske selvfølgelig :sweat_smile:

4 Likes
2 Likes

1 Like