Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd 2

Corona Information Markets

1 Like

Interessant forskning fra UIO.

Hentet herfra

Studier fra Frankrike, Brasil og Sverige har tidligere gjort lignende studier. Samme resultat.

3 Likes

Shocking Study Finds Coronavirus Mutations That Are Much Deadlier Than The Original

According to the South China Morning Post, some of the mutant strains exhibited a much more dangerous capacity to invade human cells, implying that certain strains might be much more lethal than others.

What’s more, these strains were found to be “genetically similar” to samples isolated in New York and places like Italy in Europe.

1 Like

Det er vel ingen mørketall som har vist 1:100?

1 Like
2 Likes

Husk at dette er blant barn og der er mørketallene trolig mye større enn blant andre aldersgrupper. Et av resultatene fra Kina var at få barn ble smittet i det hele tatt, men det er trolig ikke tilfellet, bare at de aller aller fleste ikke blir noe særlig syke.

Er det få barn som er smittet eller er det få som oppdages (det siste tror jeg). Her fra Sverige.

Screenshot 2020-04-22 07.30.16

1 Like

IGJEN driter de seg ut. Må jo kunne være enkelt å telle antall folk som spasere ut porten!

1 Like

Får ikke trygd / sykepenger når en er frisk. Vil tro det er mange som utnytter situasjonen maksimalt.

1 Like

Ja, er jo så å si ingen barn som dør av Covid-19:

Sakset fra: https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/EWMqMj/epidemien-er-ikke-lenger-en-alvorlig-trussel-mot-den-friske-delen-av-befolkningen-eiliv-lund

3 Likes

Økte dødligheten her, også…

1 Like

Gambling/veddemål på forskjellige utfall i koronakrisen. Jeg er med :grin:

1 Like

Bare å installere MetaMask i nettleseren og fylle på med litt ETH, så er du klar til å vedde :blush:

Edit: Ser ut til at det er USDC (stablecoin) man vedder med ved å bruke Ethereum.

1 Like

Har Metamask fra før, men måtte få overført litt Etherum dit siden det er lenge siden den har vært i bruk. Overført via Coinbase, ikke kommet inn enda.

1 Like

WHO + Kina informasjon har vist seg å være veldig misvisende rundt denne pandemien dessverre. Virker som det er en større agenda bak, og at man bruker viruset som del av en global maktkamp.

2 Likes

Dette er tall fra det italienske folkehelseinstituttet.

1 Like

Ja mitt poeng var at den dataen vi har fra vestlige land står i sterk kontrast til de “forskningsrapportene” vi har fra Kina.

Denne type oversikter som har sirkulert i alle aviser i forskjellig varianter

3 Likes

Ja, holder meg unna tall fra Kina.

4 Likes
3 Likes

Sjølv om du spaserer ut porten er du nødvendig viss ikkje frisk men frisk nok til å dra heim.

1 Like