Jaja. Jeg tar et lite søk på nettet og finner haugevis av artikler, også i seriøse helsemedier, som hevder at Black Lives Matter demonstrasjonene hadde liten betydning for smitte (for øvrig i strid med hva jeg fryktet).
Jeg vet ikke sannheten. Men jeg vet at koe er svært selektiv i sin henvisning til informasjon og bruker lugubre nettsteder.
For andre som er interessert, vurder selv i stedet for å stole på koes propaganda. Søk etter “Black Lives Matter spread of covid 19” og les mange av artiklene du finner. Og når enkeltpersoner plukker ut det som passer hans politiske ståsted (cherry picking), vet du at du ikke trenger bry deg om det han skriver. Det er mange her inne som bidrar med saklig informasjon, så koe trenger du ikke vektlegge…
Til koe: Forskningen tyder på en helt vesentlig forksjell mellom ute og inne. Det vet vi fra før, masseansamlinger inne er en voldsom smittekilde. Det er rart at du ikke ser den forskjellen. Ute versus inne. Det er sagt om og om igjen i meda.
Men vi mennesker har dessverre en tendens til å velge et standpunkt “intuitivt”, og så søke selektiv informasjon.