Vitamin D, Large scale studies
Fullstendig villedende blogg. Krydrer språket sitt med ord som ikke står i stil med kildene som brukes.
Jeg tok meg tid til å se videoen som bloggen viser til. Det virker ikke som om eieren av bloggen har gjort det. Kun klippet ut en liten bit, og tolket den biten på sin måte.
Fauci anbefaler USA å gjøre som Australia
- Masker
- Sosial distansering
- Håndvask
- Unngå store folkemengder
- Ta influensavaksine
Han sier ingen ting om at de skal kjøre en full shutdown eller lockdown, men at de skal fortsette å holde avstand. Han forteller også at han frykter antall smittetilfeller vil øke når det blir kaldere og flere holder seg innendørs. Eier av bloggen påstår at Fauci ønsker fullstendig nedstenging med politi som henter deg om du ikke holder deg i karantene.
Forøvrig skriver forfatteren av bloggen at Sverige hadde 1 coronarelatert dødsfall fra 1. til 9. august. Såvidt jeg kan se fra Worldometer var det 25 dødsfall i perioden. Tydelig at bloggeren har en agenda her…
Fint at noen gjør litt faktasjekk 
@Jadda, hvorfor poster du ukritisk det du kommer over? Er du enig i det som skrives?
Australia er en politistat nå på grunn av koronahysteriet:
Vitamin D, Large scale studies
Jeg forstår ikke helt kritikken din. Han sier jo veldig tydelig at han mener USA bør “hunker down” denne vinteren frem til vaksinen kommer. Det kommer også tydelig frem at han synes USA har lettet på lockdown for tidlig og sammenligner bevegelsesmønster i USA med Italia og Spania som han mener har vært flinkere til å stenge ned? Litt spesielt at han trekker frem besøk til parker som noe negativt da det har vist seg å være lite smitte utendørs i parker.
Du leste tittel og undertittel på blogginnlegget? Synes du det står i stil med hva som blir sagt i videoen? Jeg synes det er å tolke det forbi det ekstreme
Fauci har ikke spesifisert hva han mener med “Hunker down.” Det kan tolkes i varierende grad av å holde seg hjemme for ikke å spre smitte i store forsamlinger. Men han sier ikke spesifikt lockdown.
Jeg har ikke kommentert noe på de andre punktene du skriver. Jeg oversetter hva Fauci sier at amerikanere bør gjøre for å holde smitten nede. Men det er klart at enkeltland som Spania og Italia har lettere for å stenge ned for reise. Jeg kan ikke se for meg at det hadde vært særlig enkelt med reiseforbud mellom amerikanske stater. Dette med smitte i parker er jeg helt enig i at er bullshit. Men det handler igjen om hvor tett man sitter sammen.
Når man ser kommentarfeltet til bloggen så skjønner man hva slags folk den henvender seg til. Og jeg vet ikke hvor matnyttig det da er å bruke en slik blogg som “kilde” for kunnskap her på TI.
Ca. 20 ganger høyere risiko for å bli smittet innendørs enn utendørs…
Var inne på Helsenorge.no og fhi,no og et kjapt forsøk på å finne noe om det ga ingen informasjon om d-vitamin og mulig nytte i forhold til COVID-19 (mulig det finnes noe men da er det uansett ikke synlig nok). Når man ser hvor mye informasjon det nå er som tyder på at d-vitamin mangel/lave nivåer er en viktig risikofaktor med tanke på COVID-19 så synes jeg egentlig det er rimelig hårreisende.
D-vitamin anbefales mot beinbrudd hos eldre men ikke mot COVID-19. D-vitamin er jo noe som generelt anbefales, spesielt i perioden som kommer nå men hvorfor går de ikke ut og understreker dette nå i disse COVID-tider?
Det kommer til å bli hamstring av D-vitamin så fort de norske avisene skriver om dette. Og sikkert fort tomt i butikkhyllene når det skjer.