Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd 2

Han bør bli 100% frisk til valget. Jeg vil se han tape uten å ha unnskyldninger i etterkant.

Vi får bare håpe han ikke beskylder noen for å smitte ham som en del av en biologisk krigføring inn mot valget.

1 Like

Det er sikkert fake news, han er ikke smittet engang :flushed:

1 Like

Er vel ikke så rart at han ble smittet? Han har jo stort sett hatt samme holdning til smittevern som det du og Jadda har misjonert for. D.v.s. minst mulig inngripende tiltak.

1 Like

Dette ordner seg:

1 Like

Ikke statistisk rart at han er smittet nei, som de fleste av oss har vært eller vil bli før eller senere.

1 Like

Vel, jeg har faktisk en intensjon om å holde meg frisk frem til jeg får tatt vaksine. Å følge smitteverntiltakene synes jeg er en rimelig pris å betale for å slippe risikoen med Covid19.

2 Likes

Jeg mener også at man skal følge smittevernstiltakene, men smittevernstiltakene bør samtidig følge en vanlig kost/nytte avveining, og at man ikke bare skal se på en parameter. Egentlig det samme som alle var enige om i begynnelsen. Alle glemte den “Don’t panic” delen?

2 Likes

Jeg oppfatter på ingen måte at tiltakene jeg forholder meg til i Norge er for mye preget av panikk.

2 Likes

Nei, Norge har jo ikke så veldig strenge tiltak for tiden?

Ser ut til at du mangler risikoforståelse når det gjelder korona.

Ikke den eneste - “the most DANGEROUS TIME EVER”

Well said!

Trist med politisk befengte amatører som tror de vet bedre enn eksperter. Covid-19 har overraskende nok ikke gitt framgang for vitenskap og fornuft, men for anti-vitensksp og ekstremisme.

Og nå ligger USA i dyp krise fordi ingen vet hvordan presidentens helse vil utvikle seg. Biden stopper all negativ omtale av historiens verste amerikanske president og New York Times skriver på lederplass at de ønsker seg Trump frisk fortest mulig.

Trumps politikk har gitt Covid-19 god næring i USA, med katastrofalt mange dødsfall. Og nå har Trump kastet USA ut i en alvorlig politisk krise. Men få av ekstremistene evner å lære noe som helst, også nå, vil jeg tro.

Blant hjelpere for Trump i Det hvite hus er tonen en annen, forteller New York Times. De vet mer, og de vet hvilket ansvar Trump bærer i denne saken.

1 Like

You can count those “all” on one or maybe two hands. Noen få har uttrykt panikk i aviser og i NRK. Ingen jeg kjenner har gjort det, og såvidt jeg har sett, ingen her inne heller. I stedet finner man minst én i den motsatte grøften, med politisk motivert hatefull propaganda basert på useriøse kilder.

(Ikke vet jeg hvorfor dere bruker så mye tid på å diskutere her, jeg ser ingen utvikling i holdninger eller argumenter. Forklar gjerne! Jeg er litt nysgjerrig.)

Trump får Regenerons antibody coctail.

Edit: Trump får også Remdesivir., i følge CNN

Han får også D-vitamin

Tror ikke akkurat noen starter krig med USA sånn over natta - og jeg tror heller ikke det er Trump selv som overvåker og kontrollerer terrorister og andre gærninger.

Jeg vil tro at han innlagt på sykehuset nesten gjør statsapparatet mer effektivt. :slight_smile:

1 Like

Helt enig. Politisk styrt lockdown på tvers av WHO sine anbefalinger som vi har sett i mange land er vel et av de fremste eksemplene på dette. Forøvrig vil jeg igjen be deg om å fokusere på sak og ikke person. Prøv å vær konkret og sitér gjerne det som blir skrevet i stedet for å tolke inn hva du tror bidragsytere har for intensjon eller mening.

6 Likes

vet ikke hva legene har stappet i presidenten,-men som tidligere pasient selv,så kan jeg se at de har gjort en bra mix av en cocktail på fyren… :sweat_smile:

(skulle nesten tro de har skrudd opp farten på videoen? :thinking:)

1 Like
2 Likes