Nå får 300 gå på konsert samtidig
“In our analysis, full lockdowns and wide-spread COVID-19 testing were not associated with reductions in the number of critical cases or overall mortality.”
https://www.thelancet.com/journals/eclinm/article/PIIS2589-5370(20)30208-X/fulltext
“Since such young people are at very low risk for COVID-19 fatality — 20-49-year-olds have a 99.98% chance of surviving the virus, per CDC data — it has been suggested that the shocking increase in deaths is largely attributable to deaths of “despair,” or deaths linked to our “cure” for the disease: lockdown measures.”
Trist
Det utrolige er jo at i vår tids største mulighet til å øke statlig makt, så er USA representert ved D. Trump, blant de få som ikke lar seg friste?
Dette er altså mannen som gjør folk redde for demokratiets fremtid, samtidig som de selv mener frihet er umoralsk. Kognitiv dissonans?
Du trenger ikke å blande sammen de tingene. Kritikken mot tiltakene er ikke ensbetydende med støtte til Trump
Jeg trenger ikke, men gjør det allikevel. Du trenger ikke være enig:)
Ja, men da kan det være greit å informere om at du begår en tankefeil.
Det heter stråmannsargumentasjon.
Fra Wikipedia:
Å «sette opp en stråmann», eller «et stråmannsargument» kan betraktes som en avledningsmanøver, ved at man ikke angriper motstanderen for det han faktisk står for, men skaper inntrykk av at motstanderen står for noe han faktisk ikke står for.
Nå har jeg kritisert Europa for å øke statlig makt ved å tvangsredusere innbyggeres frihet.
På hvilken måte er det en stråmann?
Det er kun min personlige mening. Jeg syntes det er veldig spesielt.
Samtidig er jeg positivt overrasket over at Trump ikke har gjort det samme, da mange har vært redd for nettopp dette ved hans presidentskap.
Kanskje jeg har misforstått, virket som du kritiserte kritikk mot coronatiltak med trumpstøtte som stråmann
Det er opp til deg å bestemme om det var en stråmann eller ikke.
Det var på ingen måte meningen at det skulle være en stråmann, men noen ganger blir det slik allikevel.
Cest la vie. Ha en fin lørdag uansett😎
Tragisk.
Skikkelig overbevisende han Eide.
"- Hvorfor har du lagt ut innlegg i sosiale medier der du sier at pandemien er en bløff, og at munnbind ikke virker?
- Det er ganske enkelt. Hvis man ser hva maskene er produsert for, hva formålet var, og sammensetningen av maskene. Da vil du se at masker ikke virker. De er laget for å stoppe bakteriell infeksjon - ikke virus. Bakterier er ganske mange ganger større enn virus, svarte Eide da."
Er så fint at man har satt seg inn i ting før man arrangerer slike ting. Feks. hvordan virus spres, altså i all hovedsak via dråper som munnbind vil stoppe.