Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd 2

15:08Angelica Hagen

[

569 nye døde i Storbritannia:

](https://www.dagbladet.no/studio/siste-nytt-om-coronaviruset/606?post=30585)

Det er meldt om 569 nye dødsfall i Storbritannia det siste døgnet, opplyser Sky News.

Totalt er 2921 døde som følge av coronaviruset.
…ooo…

Rapporten fra Island er litt skummel med tanke på hvor lang tid dette kan ta. Halvparten av de som er smittet, er uten symptomer. Da blir det jo viktig å teste så mange som mulig, slik at man ikke går rundt og smitter andre uten å vite om det.

1 Like

I forrige uke eksploderte antallet koronapasienter i Norge. Nå har veksten stoppet helt opp i fire dager.

Veksten i antall nye koronapasienter har stoppet opp. Det samme har antallet som trenger respirator. Det er gode nyheter for Norge.

3 Likes

Her er svenskenes poeng med langt mindre restriksjoner og nedstengning av økonomien i lang tid.

« oppnår flokkimuniet innen en måned»

Se litt nede i artikkel her…

Her i Norge skal vi vel stenge ned i lengre tid og først oppnå høyere smittetall etterhvert som restriksjoner gradvis løftes en gang i sommer skal en tro media eller neste år om en lytter på enkelte andre som media flittig gjengir.

Og til hvilken kostnad for økonomien ?

Og får vi færre smittede i det lange løpet på dette viset vi holder på nå med alt stengt ?

2 Likes

Ja fasit får vi først om kanskje ett år eller enda lengre tid frem. Det er totalt antall døde etter at pandemien er overstått.

2 Likes

Det kan vel slippe opp litt nå, vi takler flere større enn det vi har nå, og dette koster mye. Både økonomisk og sosialt.

1 Like

he he he Coronavirus: Trump jokes with health official who mentions her ‘low grade fever’

2 Likes

Han er garantert i pcib småprat :wink:

Dødsfall 48
16:35Ole Løkkevik

NYTT CORONADØDSFALL I OSLO

En inneliggende pasient med Covid-19-sykdom døde i dag ved Oslo universitetssykehus (OUS), melder OUS på Twitter. Dette er det syvende dødsfallet ved sykehuset relatert til pandemien.

– Vi kan av personvernhensyn ikke gi ytterligere informasjon om den avdøde, skriver OUS.

Dette er det fjerde dødsfallet i dag, og det er nå 48 personer i Norge som har mistet livet etter å ha blitt smittet av coronaviruset.

Se VGs oversikt her

Dødsfall 49 og 50

18:39Ole Løkkevik

TO NYE CORONADØDSFALL PÅ SYKEHJEM I OSLO

Det har vært to nye coronadødsfall på to sykehjem i Oslo, bekrefter direktør for samfunnskontakt Henrik Mevold ved Sykehjemsetaten til VG.

– Jeg kan bekrefte to nye dødsfall hos oss i dag av beboere som var smittet med covid-19. Det er da den 6. og den 7. langtidsbeboeren i Oslo som er død etter å ha blitt smittet, som vil si at de hadde en langtidsplass på våre sykehjem i Oslo, sier Mevold.

– Den ene døde var på Nordseterhjemmet. Det er en institusjon som driftes av Oslo kommune. Den andre døde bodde på Bekkelagshjemmet, som er en institusjon som driftes av Kirkens Bymisjon på oppdrag av Oslo kommune.

Mevold vil ikke gi ytterligere informasjon av personvernhensyn.

Dermed er det nå 50 personer i Norge som har dødd av coronaviruset i Norge.

1 Like

Relevant for tråden her også.

rystad-energy_covid-19-report_1-april-2020_public-access.pdf (2,5 MB)

2 Likes

Nå har vel svenskene innrømmet idag at de har bommet skikkelig.

1 Like

Liker at FBI slår ned på virusprofitører.

4 Likes

Nei, Tegnell har bare innrømmet at de har mislyktes i å holde coronaen unn sykehjemmene. På direkte spørsmål fra en britisk journalist fra Sky News , ville han ikke svare på om svenskene har valgt feil strategi.da kom det et rundt bla- bla-svar…

1 Like

2 tanker i hodet samtidig er nok vanskelig, men etter å ha fått på meg masken skal jeg nok klare å tenke på å holde avstand. :thinking:
Må… bare … huske… masken … først…:mask:

2 Likes

Hvor er journalisten som spør hva Sverige trenger smittevernseksperter for hvis naturlig generasjon av immunitet skal redde dagen?

1 Like

Nå hørte jeg ikke hele pk’n, så ta dette med en klype salt. Det er en tysk og en britisk journalist som har stilt kritiske spørsmål om den svenske strategien på pk’nene. Både Dagens Nyheter og Aftonbladet har hatt artikler om mangel på smittevernutstyr.

1 Like

1 mill påviste rundet.
image

1 Like

Tja…

« - Min største frygt var, at jeg skulle ende på min egen afdeling og komme i respirator. Man ved reelt aldrig, hvad der sker. Om man vågner op igen, og hvad man i givet fald vågner op til, forklarer Tine.»

2 Likes
1 Like

884 dødsfall i franske eldreboliger
PUBLISERT KLOKKEN20:33 IKORONAVIRUSET I VERDEN
Nye tall viser at det har vært minst 884 koronarelaterte dødsfall i sykehjem og andre boliger for eldre i Frankrike, opplyser landets helsedirektør. Tallene inngår ikke i den daglige oversikten over hvem som dør av covid-19 på sykehus, skriver NTB.

…ooo…

Nrk
Ekornes skal lage gjenbrukbare smittefrakker for det norske helsevesenet. De skal produseres i Norge.

…ooo…

I følge VGs grafikk , er det nå 249 nye smittede i Norge. Mao, stigende andel nysmittede.

1 Like

Interessant å høre reflekterte amerikanere snakke om tilstanden der borte.
Anbefaller Joe Rogan Podkast, stort sett vært tema siste 2 uker. Små-høye og fin :slight_smile:

Forsvaret er på plass med Tanks og andre militære kjøretøy i NY og California.

2 Likes