Ca 800 stk ble nevnt på tv igår…
Jeg tror nok heller ikke mutasjon er årsaken.
I Sør-Korea er jo en ganske stor andel av smittetilfellene knyttet opp til sektmedlemmene. De startet vel med en omfattende testing av disse. Man får da også avdekket mange milde tilfeller som nok går under radaren i mange land. Så er nok ikke sikkert at den reelle dødligheten er så forskjellig.
Sånn set burde vel tallene fra Sør-Korea være de som gir den beste pekepinnen på faktisk dødelighet.
32 i Norge. Nå tar det av
Kina har jo fått redusert antallet registrerte smittede til under 30k nå. I starten så det jo ut som de var i ferd med å miste kontrollen og det skulle eskalere videre.
Så basert på tallene er de jo i ferd med å vinne over sykdommen. Men man kan jo selvsagt stille spørsmål ved realiteten i tallene samt at det blir spennede å se om de greier å få til overgangen til mer normalt arbiedsliv uten at det blusser opp igjen.
Forhåpentligvis greier de å holde på den gode trenden.
Fuck. 32 allerede.
Fredag var det 15. Ca tid for dobling har jeg lest til ca 3.3-3.5 dag.
Så på fredag tenkte jeg «hvis det er ca 30-35 på onsdag til uka, så er det umulig å ha kontroll, uansett hva de sier.
Det varte til tirsdag formiddag, to døgn foran skjema
Myndighetene juger så det renner, de har overhodet ikke kontroll på noen ting. De løper etter hele veien, laaangt etter…
Så rundt 80-100 tilfeller rundt søndag da
Helt enig. Det foreløpige tallet der er da 0,5%.
Da ligger Oslo an til å bli første hovedstad som blir en smitteHUB.
Det er bare å gratulerer!
Dagens klima gjør oss ekstra sårbare.
All reklame er god reklame ?
Foreløpig har de jo kontroll på hvor alle har blitt smittet, at det forandrer seg er et større vannskille enn at tallet øker.
Ja, og hele Norge er smittet innen slutten av måneden.
De som gir klovnefjes til de som tar dette alvorlig må ha særdeles lite empati med dem som har nedsatt motstandsevne.
I motsetning til dere (bl.a olafg) mener jeg at disse personenes liv også har verdi.
Akkurat som et gjør at jeg blir lei meg
Slike folk gjør at grafikere fortsatt har en jobb, nemlig med å lage tiltalende bokomslag. Litt dyp, men de skjønner den sikkert etterhvert.
Spot on. Mange kynikere her som latterliggjør dette fordi de innser at det ikke er farlig for dem personlig. Jeg tror heller ikke at jeg stryker med av dette, men det er fortsatt en farlig situasjon for mange.
Rart at det ikke ringer noen bjeller når et land som Kina som er vant med epidemier velger å forkrøple økonomien sin så kraftig for å få bukt med dette samt at WHO sier at Kina har gjort det riktige. Skulle tro at disse vet bedre enn diverse tøffiser på TI.
Timingen på ihvertfall SARS, svineinfluensa og fugleinfluensa var nok litt “bedre” for finansmarkedene også. Denne gangen her har man ventet på en korreksjon i lenger tid og det påvirker nok børsfallet.
Spenstig påstand at OL går ut når man har en lang sommer i mellom med ditto økning i temperatur som vil virke som en barriere mot videre spredning. Utfordringen er åpenbart at en avgjørelse må taes en god stund før åpningsseremonien, men like fullt.
EM er mer utsatt, men også der vil man få hjelp av økende temperaturer, i tillegg til at viruset vil bli mer og mer hverdags med en dertil økt toleransegrense.
Iran er egentlig det landet jeg tror er desidert verst ute å kjøre akkurat nå, Selv om tilfellene i Sør-Korea er flere og stiger ca. like raskt så tror jeg de har langt større kontroll på smitten.
Iran er jo ett varmt land hvor viruset egentlig ikke skulle spre seg så mye.
På filipp8nene har vi 3 tilfeller og det har vi hatt siden januar.
Hvorfor skjer denne økningen i Iran?
Ikke spesielt varmt i Iran for tiden.