mutering av virus er Alfa-Omega til en fullstendig katastrofe ,…HVIS dette sprer seg noe mer.
“Det er frykt for at en vaksine ikke vil hjelpe mot den muterte, aggressive varianten…”
mutering av virus er Alfa-Omega til en fullstendig katastrofe ,…HVIS dette sprer seg noe mer.
“Det er frykt for at en vaksine ikke vil hjelpe mot den muterte, aggressive varianten…”
Cnn
Iceland has confirmed another six cases of the coronavirus, the Icelandic Civil Defence Division announced yesterday.
“The individuals diagnosed are all Icelanders who have been recently travelling in Italy and Austria,” the division’s statement read.
“We are monitoring Icelandic residents arriving from high-risk areas. Any of those arriving from these areas are undergoing quarantine as a precaution and we are analyzing samples as soon as they show even mild symptoms,” said Alma D. Moller, director of health at the Civil Defence Division, in the statement.
“That means that a proportionally high number of samples have been taken from arriving passengers and we have therefore managed to achieve early detection of infections."
Moller added that none of the cases in Iceland were transmitted locally – suggesting the government’s measures have “proven effective.”
Det er en egen spekulasjonstråd for innlegg av typen “Børsfallet har ikke engang begynt.” var mitt poeng. Slettet det fordi jeg tenkte det bare var du som trengte å lese det.
Vet ikke hvor uenige vi er. Du refererte til CFR-tall på 2-3% for et par dager siden som relevante, men det tror jeg du har revurdert nå?
Som jeg skrev for seks uker siden, og som jeg skrev for seks dager siden, så tror jeg det er realistisk at dette viruset vil forårsake mellom 10-20 mill døde globalt, og over 6000 døde i Norge. Og det er et problem som både forsvarer vesentlige tiltak og vil føre til vesentlig skade på den globale økonomien. Men det er ikke verdens undergang, og det er over om et år eller to.
From CNN’s Hyoungjoo Choi in Seoul
People buy face masks at a department store on February 28, in Seoul, South Korea. Credit: Chung Sung-Jun/Getty Images
Face masks produced in South Korea will no longer be exported abroad as of tomorrow, the country’s vice finance minister said today.
This move comes amid the largest coronavirus outbreak outside China, and after much public criticism of the government for severe shortages of face masks, resulting in citizens waiting long hours at designated locations to purchase them in limited numbers.
The government had previously restricted the export of face masks, allowing up to 10% of those produced to be exported until April 30.
South Korea has reported more than 5,700 cases of the virus and 35 deaths.
Face mask supply: South Korea is aiming to increase its daily mask output from 10 million to at least 13 million, authorities said.
Masks will be distributed mainly to pharmacies, post offices, and government locations for citizens to purchase.
Starting from Monday, each citizen can purchase up to two masks per week. The government will monitor sales through a computerized system, to prevent people from buying more than their share.
The government will also designate certain days of the week for citizens to purchase masks after presenting their identification cards, to avoid big crowds of shoppers.
Mask price: The finance ministry will also price all masks distributed by the government at $1.27 (1,500 Korean won), and it may set a maximum price limit for private sellers.
The government will reward anyone who reports on illegal business transactions of mask sales.
Fortsetter dødsfallene i samme omfang som nå, så vil det ta over 500 år før vi får 20m døde.
Så selv om dødeligheten 10dobles, vil det ta 50 år før vi når estimatet…
Det med utbrudd i verdens mest folkerike land. Og i sikkert 50 andre land i tillegg.
Siden utbruddet startet, er det 3000% flere som har mistet livet av influensa enn covid19.
Nei. Men her er en nyhet.
Men det er da ingen nyhet
Er hele verden lineær for deg?
Må si jeg lar meg provosere enormt av avisene som kjører på med NÅ HAR VIRUSET BLITT MUTERT OG LIVSFARLIG i overskriftene når det er denne varianten av viruset som har vært i sving siden starten
Det der i all fall ikke en nyhet, det er en gammelhet. Det har vært kjent lenge. Det kalles spam.
Jfr eksportstopp i Sør-Korea
– Vi har litt utfordring knytt til smittevernsmasker, spesielt den typen som blir brukt til personell som er tett innpå. Vi bestilte 1000 i går, og vi har 1000 til som er i bestilling. Vi har på lageret berre rundt 100, seier Øen.
Nei, men som sagt, srlv om du tidoblet dødsraten, (er det linært for deg?) så snakker vi fremdeles om 50 - FEMTI - år før estimatet ditt nås.
Jeg antyder bare at det er lite som tilsier at noe slikt vil utspille seg i min verden.
Du er nok fortsatt fanget i en lineær verden, er jeg redd for.
Dødsraten er en konstant (mer eller mindre) og spredningen er eksponensiell.
The deaths of some younger patients have been more difficult to explain.
Underlying diseases like hypertension and diabetes, the prolonged used of non-invasive ventilation and high doses of corticosteroids over a long period of time were major factors in those deaths, according to Du. He did not specify the age range he was referring to when speaking of younger patients.
Methylprednisolone, an immune-suppressing corticosteroid drug that’s in common use in China for severe cases, has been linked to “prolonged viral shedding” in earlier studies of MERS, SARS and influenza, according to the World Health Organization.
Det “fine” med at utbruddet skjer andre steder først er at man kan finne ut hvilke behandlingsformer som er verdt å bruke, og hvilke som ikke er så gode, på de sykere pasientene. Man får praktisk testing av behandlingsmetoder.
From CNN’s Vedika Sud in New Delhi, Akanksha Sharma in Hong Kong
At least 215 people came into contact with a group of Italian tourists in India, some of whom have tested positive for the novel coronavirus, a Rajasthan government official said on Thursday.
According to Govind Pareek, the Joint Director of Public Relations, officials have identified the people the tourists came into contact with while in the region, including the cities of Jhunjhunu, Jodhpur, Bikaner, Udaipur and Jaipur.
Ninety-three samples have been tested so far. Of these, 60 tested negative for the novel coronavirus. The Rajasthan government is in the process of testing the remaining 122 suspected cases across the state.
Hotel rooms where the Italians stayed have been closed for sanitation, which is still underway, Pareek added.
India’s Health Minister Harsh Vardhan announced on Wednesday that 16 of the 22 Italians on the trip have tested positive for the novel coronavirus. The group landed in New Delhi on February 21 and traveled to Rajasthan by bus.
Two of the Italian citizens with the virus are being treated in Rajasthan and the remaining 14 are receiving treatment in the city of Gurugram just outside New Delhi.
The group’s driver, who is an Indian citizen, also tested positive.
– I dag så vil det bli besluttet om Holmenkollen-festivalen skal gjennomføres som planlagt eller om det skal innføres begrensninger, sa helsedirektør Bjørn Guldvåg da Helsedirektoratet kom med en oppdatering om corona-situasjonen nå i formiddag.
– Vi har en dialog om dette nå, og en avgjørelse kan tas av Oslo kommune, arrangøren og Helsedirektoratet, sier Guldvåg.
Fra itromsø
Charter-turister fra Italia får helsesjekk på flyplassen i Milano
Lørdag lander et charterfly fra korona-utsatte Nord-Italia i Tromsø. Folkehelseinstituttet har tidligere frarådet nordmenn reiser til området.
Smittevernlege i Tromsø kommune, Trond Brattland, sier til iTromsø at det ikke er planlagt testing av de som ankommer på flyplassen i Tromsø, men sier at operatøren har opplyst at de reisende får en helsesjekk før avgang på flyplassen i Milano.
Han forteller videre at han har vært i kontakt med både turguide og bussoperatør. Turistene vil få beskjed om å ta kontakt med legevakta i Tromsø dersom de har symptomer, mens bussoperatør opplyser å ha gode rutiner for smittevask.