Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd

Jeg er helt uenig med deg av grunner forklart lengre opp i tråd. Du har et bias mot de snilleste publikasjonene, ikke mot de beste publikasjonene. En annen ting som sjelden nevner er hvor stor andel som ender innlagt i mange uker pga alvorlig sykdom, og videre hvor mange som må inn på mekanisk pustehjelp. Mellom 10 og 20% av de som får viruset blir helt ferdig i lang tid. Videre så er det plenty av artikler som nå viser skadene en pasient sitter igjen med etter å blitt frisk av COVID. Forkjølelses historien bør du nå la dø.

Edit: videre sjokkerer det meg at folk fortsatt bruker CFR 0.25% etter Diamond Princess datasettet.

2 Likes

Hvis du har giddet å lese noe av det jeg har skrevet de siste ukene, så hadde du visst at jeg ALDRI har vært blant dem som har trodd at dette er en forkjølelse.

Jeg har derimot vært den som helt siden januar har argumentert for noe midt i mellom. Noe som vekselvis har ført til angrep fra ‘zombie-apokalypse-gjengen’ og ‘dette-er-bare-en-influensa-gjengen’.

Jeg har ikke noe bias, og ba deg for noen dager henvise til en eneste vitenskapelig publikasjon som beregner reell CFR til noe i nærheten av 2%.

9 Likes

På ett fly har ikke avstand så mye å si, ett nys sprer seg raskt i hele flyet der. Mulig smittefaren er redusert, men det virker utrolig passivt å ikke sjekke ut alle på flyet hvis de vet en er syk.

4 Likes

Jeg leker med tanken på at det er på tide å gjennomføre en total lockdown.

Det vil si, stenge børsen, stanse forrenting av gjeld, stanse alle ikke-essensielle arbeidsplasser med smittefare, og la staten sørge for at folk får lønn selv om de ikke jobber så lenge dette varer.

Å la dette fortsette å skure og gå kan ødelegge økonomien vår og landet vårt. For ikke å snakke om kontinentet vårt.

Forvent også at fiendtlige makter kan finne på å utnytte situasjonen i slike stunder. En slik sjanse får de neppe igjen.

6 Likes

Hvorfor skal man stenge børsen, det er vel ikke en smittebærer? Selv om det kan virke som noen aksjer har blitt slått ut.

7 Likes

Fordi børsen går amok pga panikk. Og fordi folk blir paniske fordi børsen går ned.

Folk trenger å konsentrere seg om andre ting.

5 Likes
1 Like
1 Like

OUS innfører besøksforbod

PUBLISERT KLOKKENI

Framover får berre pasientar med behov for følgjeperson ha med seg pårørande på Oslo universitetssjukehus, skriv Dagens Næringsliv. Ifølge avisa vil det òg bli innført åtgangskontroll og ved alle inngangar i løpet av dagen.

2 Likes

Myndighetene har vært altfor tilbakelente, i likhet med flertallet her inne for et par uker siden. Helt på trynet !
Det ble hevdet at det ville vært for stor inngripen å sette alle innreisende i 2 ukers karantene. Det er til å le seg ihjel av.
Nå må hele landet stenges i lang tid. Hva koster mest ?

Vi har altså valgt den metoden som koster mest OG gir flest syke/døde.
GRATULERER :slight_smile:

Teltet brenner og børsene blir trolig halvert.

4 Likes
1 Like
3 Likes

Dette er Norge!!!

STENG ALT NED ASAP!

3 Likes

Kina har laveste smittetall på syv uker, 15…

http://www.vg.no/spesial/c/stories/WbAeOL?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

3 Likes

Sikkert effektivt hjemmekontor det der :wink:

Færre smittetilfeller pga man kun tester de som har vært i utlandet eller i kontakt med kjente smittede. Smitten lever fritt blant alle som ikke går inn i disse kategoriene. Her er det store store mørketall! Kun et begrenset utvalg blir testet.

7 Likes

To fluer i en smekk?
Hvordan vil det slå ut i helsevesenet? Er jo noen par der