Jeg tror (håper?) prepping ikke bare er stuerent, men også populært i fremtiden…
«Ååå, serr, sjekk’a, den dritsmude kjøkkenhagen ass. Fuck, den var bare supernajs ass. Føkk jeg skal høre med fatter om vi kan lage ass»
— ungdom om et par år
Jeg tror (håper?) prepping ikke bare er stuerent, men også populært i fremtiden…
«Ååå, serr, sjekk’a, den dritsmude kjøkkenhagen ass. Fuck, den var bare supernajs ass. Føkk jeg skal høre med fatter om vi kan lage ass»
— ungdom om et par år
Stena Line har foreløpig ingen planer om å innstille ruter til Europa som følge av koronaepidemien, skriver NTB.
Alle andre bransjer tar hensyn men Stena Line driter i dette og kjører på
Med tanke på alt godset som går på den båten er jeg glad de gjør det.
Er vel flere som har det nå? Får ikke lest, men regner med at det bare betyr at de skal begynne med testing?
Fant noen svar på hva jeg lurte på m.h.t. alder:
Her er linken til nyheten om at israelerne skal ha klart å utvikle en vaksine
"… but a long process of pre-clinical and clinical trials is to follow… "
Er en del forskjellige på det stadiet, blant annet: https://investors.modernatx.com/news-releases/news-release-details/moderna-ships-mrna-vaccine-against-novel-coronavirus-mrna-1273
Det er jo bra!
Absolutt men blir vel ca. 1 år med forsøk hvis alt går bra.
New York-ordfører Bill de Blasio erklærer unntakstilstand for å bekjempe utbruddet av koronaviruset, melder Reuters. Arrangementer med flere enn 500 deltagere forbys.
Har vi en recovered? Hvorfor skrives det ikke om hen?
21:51Halvor Bjørntvedt
FHI har torsdag kveld oppdatert listen over områder med utbredt smittespredning, og inkluderer nå flere nye områder i Frankrike, Sveits, Spania og Tyskland.
Regionene som er inkludert er blant annet Alsace , Korsika , Oise og Val d’Oise i Frankrike; Nordrhein - Westfalen og Bayern i Tyskland; Madrid , Baskerland og La Rioja i Spania; og byene Samnaun og Zermatt i Sveits, nær grensen til Ischgl i Østerrike og Cervinia i Italia.
Fra tidligere er Hubei-provinsen i Kina , samt Iran , Sør-Korea , Italia og Tirol i Østerrike på listen.
Østerrike, som er på FHI’s liste over skumle land som kan gjøre at man havner i karantene, har ca 40 tilfeller per 1 mill befolkning. Norge har 145 tilfeller per 1 mill befolkning og over dobbelt så mange tilfeller som Østerrike.
FHI mente det var flere der. Hver eneste turist som kom hjem derfra var jo smittet, så er jo tegn som peker i den retningen.
Vet ikke hva slags testregime de kjører i Østerike, men kan jo være mange uoppdaget.
FHI har vel sett hvor mange nordmenn som kommer tilbake fra Østerrike med viruset og lagt to og to sammen.
Den italienske overlegen Giacomo Grasselliopplyste på et møte i regi av Helsedirektoratet mandag at 30 til 40 prosent av pasientene som blir innlagt på intensiven ender opp med å dø.
https://www.nrk.no/norge/italiensk-overleges-koronaadvarsel-til-norge-1.14934597)opplyste på et møte i regi av Helsedirektoratet mandag at 30 til 40 prosent av pasientene som blir innlagt på intensiven ender opp med å dø.://www.nrk.no/urix/slik-er-det-a-vaere-koronasmittet_-ifolge-pasientene-1.14940832
Hmmmmm - brugte de så en regnemaskine
Og fik de det forventede resultat…?