Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd

Men min største bekymring gjelder Afrika. Kina har flere samarbeidsprosjekter der, og om viruset for fotfeste i Afrika er det neppe noen mulighet til å forhindre en pandemi.

1 Like

I Afrika lever mange spredt og det er begrenset mobilitet.

2 Likes

Om ikke corona var ille nok, melder de kinesiske myndihgetene om at fugleinfuensaen er tilbake;-)) Dobblet opp ned andre ord,

Dette viser seg å være en video fra et marked i Indonesia.

Det kan så være, dog virker menneskene veldig kinesiske for meg.
Uansett så er opptaket symptomatisk for Sør-Øst Asia

La oss håpe at det kan begrense en epidemi.

Enig, forferdelige scener uansett. Håper virusutbruddet kan få myndighetene i disse landene til å føre mer tilsyn og kanskje sette en stopper for dyreplageriet som pågår.

1 Like

WHO skriver også i denne retningen i sin siste ‘situation report’ i dag:
“Asymptomatic infection may be rare, and transmission from an asymptomatic person is very rare with other coronaviruses, as we have seen with Middle East Respiratory Syndrome coronavirus. Thus, transmission from asymptomatic cases is likely not a major driver of transmission.”

3 Likes

Første dødsfall utenfor Kina har funnet sted på Filippinene, som kun hadde to påviste smittetilfeller. Den døde en 44 år gammel mann fra Wuhan. Hadde tilsynelstende stabil tilstand med tegn til bedring. Men forverret situasjon siste 24t før han døde.

Det hadde vært interessant å vite om denne 44 åringen var ved god helse, eller om han f.eks. var en ekstremt overvektig storrøyker.

Hvis det er riktig at viruset sjelden smitter før man blir syk blir saken en helt annen. Det var utrolig gode nyheter.

4 Likes

Jeg kjøpte noen 3M aksjer på fredag. De produserer respitory masks og filter. Noen som har tenkt i samme baner?

Syns jeg leste tidligere i chatten her at noen bombastisk mente at Kina satte alle kluter til for ikke å gjøre samme feilen som under SARS–greit å innse at de først(!) initierte lockdown og full alarm når viruset begynte å bli offentlig kjent…

1 Like

Som sagt tidligere. Man kan ikke stole en døyt på hva som kommer fra Kina. Her er det om å gjøre å vise nasjonalsk superioritet koste hva det koste vil. Det vil gå måneder/år før de korrekte tallene kommer frem. Det er vertfall min mening

Bare vent å se nå. I kveld melder Kina at tallene på døde er på vei ned. Heeelt tilfeldig rett før markedene åpner igjenn

1 Like

Kina pumper nye penger inn i markedet.

image

Får se om det dukker opp mer etter hvert som viruset sprer seg i land som ikke har den samme sensuren som i Kina.

1 Like

Ting kan tyde på at Corona ikke er ekstremt smittsomt, husk at det i Kina fikk herje 1 måned før noen tiltak ble gjort. I Wuhan var også flere titals tusen mennesker på ulike banketter for å feire et eller annet.

Mao gode tilfeller for spredning.

1 Like

Merk at global times er en engelskspråklig propaganda kanal for Regimet.

1 Like

Draeger er også bra selskap å investere i.