Da må de starte produksjonen for fullt,får bare håpe at de medisinene ikke blir produsert i Kina.
Når det går stærkt i Kina, så går det stærkt …
Det vil vise seg hvor mye hold det er i dette. Kina og andre iverksetter mange tiltak for å stagge børskrakket i morgen . Tror nok flere enn en stakeholder har oppfordret disse forskerne å fortelle sin historie, uten placebo blind testing. At man kan reise seg i senga og frisk av Corona vet vi jo allerede . Spesielt å bli kalt rasist fordi man har forutsett at dette kom til å bli adskillig værre enn hva blåøyde nordboere klarer å forestille seg. Vask henda!
Nå er det ofte slik at enkelte kan reagere positivt på noe og andre vil faktisk ikke merke noe eller bli værre. Placebo kan og gjøre en fantastisk forskjel. Det å kurere et virus på signifikant nivå for mange er notorisk vanskelig. Som dere vet så sier legen på legekontoret. Det er et virus, gå hjem og vent 2 uker på å bli bedre. Vi vet jo dette fra vanlig influensa om vinteren. Man trenger vaksine mot virus.
Sjekk marketwatch. Tidenes sterkeste bearsignal er utløst. Gudfaderen til TA spår minst 10% nedgang.
Er vel bare 1 pasienten, kan være tilfeldig. Så alt for tidlig å kalle det en kur.
Du skal være nokså tungt nede i shorte-gjørma for å påstå at kinesiske myndigheter planter gode nyheter for å stoppe børsnedgangen. Lurer på hva de mest ivrige her skal finne på den dagen krisen avblåses
Hæ?? Kina har jo beviselig gjort slikt mange ganger så ikke spesielt kontroversielt i å spekulere i det.
Speil speil på veggen der
Man skal være ganske dypt ned i bullx20 gjørma for å tro at kina forteller hele sannheten
Det var meldingen fra Thailandske myndigheter om en mulig kur som det ble spekulert i her var brannslukking fra Kina. Da mener jeg man er på villspor.
Okay! Jeg var mer inne på at jeg ikke blir overraska vist det “plutselig” kommer veldig fine tall nå i kveld rett før børsåpningen. Om så tilfelle så nekter jeg å tro at det er tilfeldig
Når det er sagt så håper jeg inderlig at det kommer en kur så raskt som mulig, og at ting stabiliserer seg, men frykter at Kina er mer nervøse for de økonomiske konsekvensene enn evt tapte menneskeliv
Det er jeg ikke uenig i.
Her forklares faktisk litt hvordan den andre bakterieinfeksjonen kom, er vist ikke unaturlig at det skjer.
Mener du fortsatt at dette blir mye verre enn den generelle stemningen, som vel har vært rimelig hysterisk fra dag 1? Det er vel strengt tatt de såkalte blåøyde som ligger best an dersom det hadde vært en konkurranse om å tolke totalsituasjonen mest mulig rett.
Håper på lettelsesrally i morgen!
We’re saved! Saved I tell ya! Praise the lord
Siste WHO oppdateringen i dag viste fortsatt 22% vekst, samme prosent som i går, så jeg er ikke overbevist om at veksten har stoppet opp. Blir spennende å følge med fremover.
Tror du det at kina i praksis er stengt ikke vil få svært store følger for verdensøkonomien?
En placebo pasient klarer ikke å stoppe reiseforbud, stengte Apple, Ikea butikker, osv osv, knekt olje og laksepris. Misforstå meg ikke. Det er flott med håp fra legevitenskap, men du kommer ikke til å investere rett om du investerer som du her snakker.
Prosentvis økning i antall døde er hva jeg følger mest med på.
Man har ikke kapasitet til å bekrefte nye tilfeller med fortsatt eksponensiell økning.
Så om dødstall også øker med ca samme nivå, indikerer det kanskje er en slags stagnasjon på gang.
Mine 2 eurocent.
Marketwatch skriver nå om fatalityrate 5.6% på bakgrunn av det samme som en intelligent fyr lenger opp her sa:
“Assuming an incubation period of up to 14 days, with an average of 7 days, before a person presents with symptoms of the virus and succumbs to the illness within the first week of diagnosis, the current fatality rate may yet underestimate the eventual rate. The current fatality rate of 259 based on the total number of cases reported four days ago (4600) equates to a fatality rate of closer to 5.6%”
Når man ser på tilstanden i Kina så stemmer et slikt tall bedre.
Jeg leste at et problem i kina er at folk ikke har en fastlege de stoler på som i norge, man vil til sykehus.
Så ekstra sykehus vil nok ha en større relativ effekt der enn det ville hatt i norge
Dødstall handler mer om hva som skjedde for to uker siden enn i dag