Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd

From Facebook, Dr. Roy Spencer adds this new information.- Anthony

On the subject of using antimalarial drugs for COVID-19 treatment, I’ve compared COVID-19 cases versus malaria incidence by country….

This is amazing. I downloaded all of the data for 234 countries, incidence of total COVID-19 cases (as of 3/17/2020) versus the incidence of malaria in those countries (various sources, kinda messy matching everything up in Excel).

RESULTS, Multi-country average malaria cases per thousand, COVID-19 cases per million, in three classes of countries based on malaria incidence:

• Top 40 Malaria countries: 212 malaria = 0.2 COVID-19;
  • Next 40 Malaria countries: 7.3 malaria = 10.1 COVID-19
  • Remaining (81-234) countries: 0.00 malaria = 68.7 COVID-19

Again, the units are Malaria cases per thousand “population at risk”, and COVID-19 cases per million total population.

In all my years of data analysis I have never seen such a stark and strong relationship: Countries with malaria basically have no COVID-19 cases (at least not yet).

Additional support for antimalarial drugs for COVID-19 treatment comes from this investigation linked below.

1 Like

Coronavirus: Mauritius infected, Africa’s death toll at 16

https://www.africanews.com/2020/03/19/coronavirus-hub-impact-of-outbreak-across-africa/

14:40Jenny-Linn Lohne

CORONA-SMITTET BEBOER PÅ SYKEHJEM DØDE

En beboer som i helgen ble bekreftet smittet med coronavirus på Hovseterhjemmet døde i dag, opplyser sykehjemsetaten i Oslo.

Nå er det jo uansett sånn at malariparasitten har blitt immun mot klorokin i hele verden, så det er vel nesten ikke brukt noen steder, så hvordan skulle man kunne se sammenhengen her? Jeg avskriver ikke klorokin som en del del av løsningen sammen med andre medikamenter, men at det for mange år siden ble brukt mot malaria i mange av disse landene, har neppe gjort folk immune mot viruset - det blir veldig spekulativt.

Litt gammel denne saken, men malaria tar flere liv enn HIV og Aids i Afrika.

Smittede har doblet seg fredag - onsdag, selv med mer restriktiv testing…

Edit: Forrige torsdag var det vel. Så én uke…

2 Likes

Interessant. Nettopp blitt frisk etter 10 dager på sofaen med “forkjølelse”, på et tidspunkt lurte jeg på om det var norovirus jeg egentlig hadde fått

Norovirus gir omgangssyke, så det var neppe det.

Ny blodprøve kan avdekke om du har vært korona-smittet uten selv å vite det.

https://www.nettavisen.no/nyheter/ny-blodprove-kan-avdekke-om-du-har-vaert-korona-smittet-uten-selv-a-vite-det/3423940513.html

2 Likes

Charlie Kirk :heavy_check_mark: @charliekirk11

BREAKING:

A peer-reviewed study shows that 100% of patients, after 6 days of taking a Malaria drug were “virologically” cured

This is, reportedly, the 2nd 100% cure to a virus that has ever existed

RT If President @realDonaldTrump should immediately move to make this available

4 Likes

Hvilken malaria drug. Malarone?

Fantastiske nyheter om dette stemmer

Les posten jeg svarte på. Jo det var jo nettopp derfor jeg på et tidspunkt trodde det var noro, hadde jo symptomer på en startende omgangssyke.

chloroquine aka chloroquine phosphate

1 Like

her er opprinnelsen.

Tweeten er Jo fra igår . Burde nådd Main stream media om dette stemte ?

Hvis det hadde vært så bra hadde han vel ikke tigget om retweets.

1 Like