Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Koronaviruset - forebygging og behandling 🚑

Veldig mange varianter er"out of stocks" pÄ Iherb. Men fikk bestilt et par bokser som leveres i morgen (fraktpris ca 100kr) Ser Solarey fremdeles har pÄ lager: https://solaray.no/quercetin-2.html

1 Like

Hehe, fÞler jeg burde fÄ prosenter av salget av Quercetin. MÄ jo ha mangedoblet seg :rofl:

1 Like

Husker ikke hva det var Quercetin bidro med?
BĂžr det tas sammen med zink?

Innlegg nummer 69 i denne trÄden fra @Nocturne beskriver det hele. Tas sammen med sink. Quercetin sÞrger for Ä fÄ sink inn i cellene, og sink i cellene hindrer viruset i Ä replisere seg. Slik forstod jeg det.

2 Likes

Quercetin kan ogsÄ (mest sannsynlig) taes forebyggende, 500-1000 mg pr dag. Dette kan Þkes til 6000 mg fordelt over flere doser daglig om du blir smittet.
Dette har jeg bare lest rundt omkring sÄ ta det med en klype salt.

To forskere fra Canada startet en studie i Kina for par uker siden, de har trua.

“A cell has a lock, and the virus has a key [to enter and infect the cell],” ChrĂ©tien said “But quercetin puts glue in the lock.”

To tidligere studier (2004 og 2012) viser ogsÄ at quercetin blokkerte SARS virus fra Ä komme inn i cellene.

3 Likes

image

3 Likes

Moderna melder at de kan tilby helsepersonell vaksinen til hĂžsten , tidlig hĂžst :+1:

https://techcrunch.com/2020/03/23/moderna-could-make-experimental-covid-19-vaccine-available-to-healthcare-workers-by-fall/

11 Likes

8 posts were merged into an existing topic: TrÄden for fysisk aktive insidere 2020!

Del III - The CovidKillerCocktail (CKC)

Her kommer min CoVid-Killer Coctail (CKC) – mĂ„ kanskje trademarke dette da Quercetin ser ut til Ă„ vĂŠre utsolgt flere steder :thinking: (Nei, forresten, hĂžres ut som en dĂ„rlig serie-morder-film).

Fra spÞk til revolver; jeg har som sagt ingen helsefagelig bakgrunn sÄ tilskuddene som beskrives her inntas pÄ eget ansvar. Noen av tilskuddene her kan interagere med medisiner (f.eks Vendelrot) sÄ snakk med legen din hvis du er usikker.

Det er god dokumentasjon pĂ„ nett for disse tilskuddene sĂ„ jeg skal ikke gjĂžre dette innlegget overdrevet langt ved Ă„ linke til ulike forskningsartikler. Kommer heller ikke til Ă„ nevne dosering, eller konkrete brands – det finnes mange, og dere har google. Jeg vet ikke om noe av dette fungerer mot CoVid spesielt (selv om research jeg har gjort tyder pĂ„ det), men jeg tror pĂ„ at vi kan gjĂžre tiltak for Ă„ vĂŠre i best mulig form hvis og om vi skulle bli smittet, og det skader ikke Ă„ ta dette :slight_smile:

SØVN

Alpha omega er sÞvn. I det meste av research pÄ immunforsvar sÄ gÄr sÞvn igjen. SÞvn inngÄr i sÄpass mange vitale prosesser i kroppen, at lite sÞvn er kanskje den stÞrste synderen nÄr det kommer til dÄrlig immunforsvar. Jeg sliter selv med sÞvn, jeg er en nattugle og trives best nÄr andre sover. Jeg har derfor begynt Ä bruke Melatonin som man nÄ kan fÄ kjÞpt reseptfritt for Ä hjelpe med innsovningen. I og med at melatonin er et hormon prÞver jeg Ä ikke bruke dette hele uken (selv om studier viser at tilskudd ikke nedregulerer kroppens egenproduksjon).

Andre tilskudd jeg av og til tar i stedet for Melatonin for Ă„ hjelpe med innsovingen er Pasjonsblomst-ekstrakt og / eller Vendelrotekstrakt. Har god effekt av alle tre, men best av Melatonin.

DHA-EPA-DPA og GLA (Omega 3)

Hjernen konsumerer opp til 1/4 av all energi fra maten vi spiser. Det er usaklig mye. NÄr man da i tillegg bruker sÄ mye av tiden pÄ Ä tilegne seg informasjon er det lurt Ä gi hjernen det den trenger for Ä fungere optimalt. DHA (dokosaheksaensyre), EPA (eikosapentaensyre) og DPA (dokosapentaensyre) finnes alle i Omega 3.

Dette er ikke bare bra for hjernen, NHI skriver «Omega-3 og omega-6 fettsyrer antas Ä pÄvirke ulike inflammatoriske og immunologiske sykdomsprosesser.»

Desverre finnes det lite DPA i mange Omega 3 tilskudd, det fokuseres mest pÄ DHA og EPA. Tilskuddet jeg tar inneholder alle disse tre fettstyrene, i tillegg til noe som heter Evening Pimrose Oil (nattlysolje) som er rik pÄ GLA. Referer igjen til NHI her: Den terapeutiske effekten til nattlysolje tilskrives den direkte virkningen av omega-6 fettsyrene pÄ immunceller, sÄvel som deres indirekte effekt pÄ stoffer som pÄvirker betennelsesreaksjoner i kroppen som prostaglandiner, cytokiner og cytokinmediatorer.

SOPP

Jeg prÞver Ä spise sopp hver dag. Nyere forskning viser at nesten ALLE typer matsopp har en medisinsk effekt. Ikke bare er sopp bra for kroppen, men enkelte sopper har ogsÄ en antiviral og antibakteriell effekt (les f.eks om hvordan man fant opp antibiotikaen penicillin).

Har gjort en god del research pĂ„ sopp. En forsker fant bl.a. ut at hĂžy levealder kunne tilknyttes tarmfloraen til folk, og han konkluderte med at tarmbakteriene elsker sopp – sĂ„ han begynte Ă„ spise sopp hver dag. Derfor gjĂžr jeg ogsĂ„ det :slight_smile:

I tillegg til Ä spise vanlig matsopp, sÄ tar jeg et tilskudd som bestÄr av 10 ulike typer sopp som alle har pÄvist medisinsk effekt. Jeg synes denne blandingen er strÄlende, det er dyrt Ä gÄ til innkjÞp av alle disse typene sopp i pulverform, hver for seg. Noen av soppene denne inneholder er:

Lions Mane
Turkey Tail
Chaga
Reishi
Agaricus
Cordyceps
osv.

FĂ„r du ikke tak i en slik mix sĂ„ gĂ„ for Chaga, Lion’s Mane eller en av de andre pĂ„ listen. DIY. Det er mye info om sopp pĂ„ nettet. Jeg blander dette pulveret i morgenkaffen. Smaker helt OK.

PROBIOTIKA

Det er kanskje overkill Ä ta dette i og med at jeg har soppblandingen, men tar ogsÄ probiotika med kaffen. Man finner mye litteratur om tarmsystemet og dets rolle i vitale celleprosesser, og ikke minst, immunforsvaret.

ZINK + QUERCETIN

Jeg har skrevet om denne komboen i Del II i denne trÄden. Jeg pleide Ä ta ZMA (Zink, Magnesium, Vitamin B6) hver kveld, men siden jeg byttet til Zink + Quercetin har jeg droppet ZMA for Ä ikke fÄ en overdose med Zink.

MULTIVITAMIN

Enkel mÄte Ä sÞrge for Ä fÄ i seg alle vitaminene man trenger.

Og that’s it. I tillegg kan man jo nevne mosjon og trening og de standard tingene alle kjenner til.

  • Spis sunn mat.
  • SĂžrg for Ă„ drikke nok vann.
  • FĂ„ nok sĂžvn.

(Jeg synder pÄ flere av disse tingene, og prÞver fÞrst og fremst Ä fÄ nok sÞvn :slight_smile: )

12 Likes

Lager te av Chaga 
 proppfull av antioksidanter. God er den ogsÄ !

http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/inon_obl.htm

Gratis og skogstur pÄ kjÞpet.

1 Like

UnngÄ flatfylla, tror man er mer mottakelig for virus? :thinking:

3 Likes

Her lett etter Chaga uten hell. Har en pose liggende som jeg begynner pÄ nÄr jeg ferdig med 10-sopp mixen.

Fant masse Knusk pÄ sist tur da. Kan ikke spises men fin Ä bruke til opptenning!

Den er der men du ser den neppe hver gang. Mener at 1 av 1000 trĂŠr har den.
Min x som plukker sopp iblant finner et tre stadig vekk 

Heldig som jeg er ber jeg om pÄfyll nÄr jeg trenger :pray:

1 Like
1 Like

Viktig Ä trene ogsÄ, men ikke for hardt, da reduseres immunforsvaret. Synes det er en god filosofi Ä gi 70% 7 dager i uka i stedet for 100% i 3 dager. 490% vs 300% belastning.

4 Likes

querecitin er med pÄ Ä dra mer zink inn i cellene. Dette er det samme som hydroxychloroquine og chloroquine ogsÄ gjÞr. Det kan forhindre eller stanse replikering. Jeg er sikker pÄ du vet det Noc men viss andre lurer. Denne funksjonen kalles : ionophore eller i dette tilfelle zink ionophore.

Det blir pÄ en mÄte en inndirekte anti viral virkning.

Men det er flere antivirale stoff som er testet pÄ mennesker i kliniske studier, hvor man har funnet effekt og disse er naturlige, som feks allicin i hvitlÞk. Elderberry og D-Vitamin.

6 Likes

nÄr jeg leser videre opp sÄ ser jeg at alt dette er blitt nevnt tidligere lol :stuck_out_tongue: sÄ for Ä bidra litt - her er det mer Querecitin https://purebulk.com/products/quercetin-dihydrate-pure?variant=14280834580529 enn sÄ lenge, sender til norge fornuftig frakt priser ogsÄ

Kudos for Alan Watts :blush: :+1:

1 Like

Bra Watts

Det har aldri vÊrt lurere Ä spise Þsters i krisetider enn akkurat nÄ :+1: