Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Koronaviruset - forebygging og behandling 🚑

Olivenbladekstrakt skal vĂŠre bra mot virus.
Har brukt det tidligere. Dyrt.
Noen andre som har erfaring med det?

https://urtesenteret.no/alternativ-medisin/olivenbladekstrakt/

1 Like

Caller bullshit :smiley: StĂžtter han under :+1:

Der stĂ„r det mye generelle setninger som “forskning viser
” uten at det er noen referanser som jeg kan finne. Du fĂ„r se om du finner noe seriĂžs forskning som viser at dette skal ha effekt fĂžr du bytter penger mot ekstrakt er mitt tips :wink:

NÄr det er snakk om vitaminer/mineraler/helsekost kan det sikkert vÊre mye rart som vil ha en viss effekt for Ä styrke immunforsvaret mot virus, alt fra svak til brukbar effekt i hvert fall hvis du har mangel eller infeksjonen gjÞr at kroppen bruker ekstra mye av noe mens det stÄr pÄ.

Av alt som kan kjÞpes av slikt vil jeg tro at d-vitamin er det som gir absolutt den stÞrste nytten for immunforsvaret om vinteren, og der er det vel mest seriÞs forskning som viser effekt ogsÄ. Resten blir fort penger ut og lite nytte.

2 Likes

SÄ det i en helsekostbutikk da jeg var innom forleden , og kom pÄ at jeg brukte det en gang. Hadde en bakteriell virusinfeksjon.
De fant aldri ut av hva slags virusinfeksjon det var


1 Like

Personlig tror jeg man kommer dÄrligere ut av Ä vÊre manisk opptatt av hvilke helsekostprodukter man burde ha i seg enn Ä bare spise sunt og variert samt stikke trynet litt ut i solen og fÄ litt trim. Blir bare urolig av Ä jage det perfekte produktet tror jeg. SÄ sover man dÄrligere og mister alle fordelene og vel sÄ det :slight_smile:

2 Likes

Det kommer an pÄ personlighet. Hvis det er noe du liker Ä drive pÄ med, kjÞr pÄ. Hvis det er noe du fÞler deg tvunget til, drit i det.

Hadde vegansk kvelds nÄ, hjemmebakt grovbrÞd med peanÞttsmÞr og banan. Dritgodt og et fint alternativ. Tidligere i dag var det roastbiff med remulade :see_no_evil:

Det smarteste hadde nok vĂŠrt Ă„ droppe aksjer. Masse stress :joy:

2 Likes

I artikkelen fra scmp pÄ fundamentaltrÄden, stÄr det en del stoff som er forsket pÄ. Blant annet kan blodtyper og antall hvite blodlegemer spille inn pÄ hvordan sykdommen utvikler seg

D-vitamin er generelt bra for immunforsvaret.
HĂžydose c-vitamin skal ha boostet den andre behandlingen av coronasyke i Shanghai.
Men det er jo lite empiri, forelĂžbig.

1 Like

Jeg har brukt chaga i mange Är og blir aldri syk, men om man fÄr en mildere corona vet jeg ikke.

1 Like

Jeg var aldri syk, sÄ fikk jeg tre barn og sliter litt med sÞvn :see_no_evil:

4 Likes

Bra artikkel om munnbind her:

4 Likes

For egen del er jeg mye mer fokusert pÄ hÄndhygiene/smitte enn Ä bli smittet via luft.
Jeg jobber, bruker mobilen hele tiden pÄ jobb, som verktÞy, pluss en veske som jeg alltid har med osv.
DÄrlig med vaskemulighet mange steder. GÄr med antibac i lommen, bruker tidvis hansker, men det er litt bullshit det ogsÄ, for da tar jeg i mobil, veske osv osv med hansker som da potensielt er urene.
Ansiktsmaske blir for meg i denne sammenheng bullshit. AltsÄ for meg.
Hvordan andre har det vet jeg ikke, jeg synes forĂžvrig det er for jĂŠvlig at kontorfolk skal ha hjemmekontor, de som har ETT arbeidssted, gjerne sitt eget kontor med sin egen stol og sitt eget bord.
Mens vi ute i felten, vi fÄr faen ta meg ikke tak i antibac engang

Er det noen som skulle hatt hjemmekontor er det oss som daglig farter rundt pÄ nye oppdrag hver dag
der snakker en om risiko, ikke pÄ et j
a kontor!

2 Likes
1 Like

Hva mener du her? Fordi du har en jobb der du er utsatt sÄ skal alle andre tvinges ut i samfunnet for at det skal bli likt? Det mÄ vel vÊre en fordel for deg ogsÄ at sÄ mange som mulig holder seg for seg selv?

1 Like

Host host, Cytosorbents ffs! Host host. RÊva i gir FDA, fÄ det godkjent.

1 Like
3 Likes

Var vel ikke helt sÄ lovende som man kunne hÄpe pÄ det der. SÞkte litt pÄ WHO sine sider og fant denne oversikten over resultater fra tester (veldig fÄ enda):

PÄ outcome delen er det sÄ langt Remdesivir som har flest positive resultater. Men tallene er jo veldig smÄ og ikke i nÊrheten noe statistisk relevans enda dessverre.

2 Likes

[

Ny coronatest: smÄ magnetiske kuler:

](https://www.dagbladet.no/studio/siste-nytt-om-coronaviruset/606?post=31442)

En ny prĂžvemetode som er utviklet ved NTNU i Trondheim, gjĂžr det mulig Ă„ Ăžke testkapasiteten for mulig koronasmitte fra 30 000 til 100.000 i uka.

Gode nyheter, da er det mye lettere Ä unngÄ store utbrudd og unngÄ unÞdvendig karantene.

2 Likes

Remdesivir hadde 9 positive og 2 negative.

convalescent plasma har fem positive og ingen negative. Dvs blodoverfÞring fra en som har blitt frisk igjen. Dette var sÄvidt jeg forstod noe som fungerte med spanskesyken ogsÄ.

2 Likes

NĂ„ er den oppfĂžrt med 5 positive, en negativ og en inconclusive.
Vil nok ikke finne en mirakelkur men bra at noen ser lovende ut selv om det er alt for fĂ„ resultater til noen konklusjon. Å fĂ„ ned dĂždelighet og sykdomstid vil jo ha veldig mye Ă„ si.

2 Likes

AChicago hospital treating severe Covid-19 patients with Gilead Sciences’ antiviral medicine remdesivir in a closely watched clinical trial is seeing rapid recoveries in fever and respiratory symptoms, with nearly all patients discharged in less than a week, STAT has learned

7 Likes