Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Koronaviruset - forebygging og behandling 🚑

Fra MLande som er debattant fra HO som har vist stor ryddighet i sine innlegg angÄende andre ting etter hva jeg har fÄtt med meg


6 Likes
4 Likes
1 Like

@F-Tosca la inn denne pÄ fundamentalrÄden:

Ikke sÄ veldig lovende resultatet egentlig.
CONCLUSIONS: In this study, we found no evidence that use of hydroxychloroquine, either with or without azithromycin, reduced the risk of mechanical ventilation in patients hospitalized with Covid-19. An association of increased overall mortality was identified in patients treated with hydroxychloroquine alone. These findings highlight the importance of awaiting the results of ongoing prospective, randomized, controlled studies before widespread adoption of these drugs.

NÄr det gjelder oversikten over resultater fra studier som jeg har postet link til tidligere sÄ er de med flest resultater nÄ fordelt slik.

Fortsatt bare totalt 145 forsÞk (bare opp 8 pÄ en del dager) sÄ ikke veldig lite grunnlag enda og ikke noe man kan dra konklusjoner ut ifra, Men er i det minste noen som vider mer lovende takter enn chloroquine. FÄr vi bare hÄpe de positive resultatene blir bekreftet etter hvert. GÄtt veldig sakte med nye resultater men man er vel ekstremt utÄlmodig ogsÄ.

Glemte linken til oversikten:

3 Likes

De som har flere negative enn positive kan man vel snart gi opp

Regner jo med de spisser utprĂžvingen etter hvert til de med best resultater ja.
Er sikkert en del pÄgÄende aktivitet pÄ de fleste enda da. Er jo fryktelig fÄ resultater sÄ langt. Kan jo vÊre at noe fungerer bedre/har effekt i visse faser av sykdomsforlÞpet ogsÄ.

Men selv om det er for fÄ til Ä konkludere sÄ er det i det minste noen lovende. Vil jo lette trykket pÄ sykehusene enormt om man finner noe som er rimelig effektivt.

3 Likes

Ja spesielt Remdesivir ser veldig lovende ut

1 Like

Remdesivir pÄgÄr det vel mye testing pÄ sÄ regner med det kommer resultater fra flere hold der snart.
Emetine har 6 positive og ingen negative.
Men som sagt sÄ er det jo alt for fÄ resultater til Ä konkludere med noe som helst enda.

1 Like

To dager gammel preprint, refererer til gener som Quercetin og Vitamin D har en virkning pÄ og kobler dette opp mot hva man vet om hvilke proteiner Covid-19 binder til.

Quercetin has been identified as one of top-scoring candidate therapeutics in the supercomputer SUMMIT drug-docking screen and Gene Set Enrichment Analyses (GSEA) of expression profiling experiments (EPEs), indicating that highly similar structurally Quercetin, Luteolin, and Eriodictyol could serve as scaffolds for development of efficient inhibitors of the SARS-CoV-2 infection. In agreement with this notion, Quercetin alters expression of 98 of 332 (30%) of human genes encoding protein targets of SARS-CoV-2, thus potentially interfering with functions of 23 of 27 (85%) of the SARS-CoV-2 viral proteins in human cells. Similarly, Vitamin D may interfere with functions of 19 of 27 (70%) of the SARS-CoV-2 proteins by altering expression of 84 of 332 (25%) of human genes encoding protein targets of SARS-CoV-2.

5 Likes

Er ikke dette gode nyheter ?

https://www.globenewswire.com/news-release/2020/04/27/2022288/0/en/Sanofi-and-Regeneron-provide-update-on-U-S-Phase-2-3-adaptive-designed-trial-in-hospitalized-COVID-19-patients.html

2 Likes

@Nocturne - jeg tok jo umiddelbart til meg dine funn om Quercetin og sink, og en kamerat gjorde det samme. Kona hans, som er sykepleier, hadde ikke troen pÄ dette, og lot vÊre Ä ta kombinasjonen. Etter Ä ha vÊrt i kontakt med en smittet kollega begynte hun Ä utvikle symptomer, og testet positivt etter noen dager. Rundt de tider begynte ogsÄ hun Ä ta Quercetin og sink. De hadde bodd sammen som vanlig i ni dager etter at hun begynte Ä utvikle symptomer da han ble testet, og testet negativt. Deretter isolerte de seg fra hverandre. NÄ er hun frisk igjen og tilbake pÄ jobb, og han er tilbake fra karantene og har aldri blitt syk. Anekdotisk bevis og pÄ ingen mÄte statistisk signifikant, men jeg tror virkelig dette funker altsÄ. Takk til deg!

6 Likes

Wow! :astonished: Takk for at du deler! Det er jo smÄtt sykt Ä lese! Ikke at jeg ikke tror det funker, jeg tar det jo selv, men at det skulle funke etter at man hadde blitt syk hadde jeg ikke trodd. Men det gir mening nÄr jeg tenker meg om fordi hele poenget er at kombinasjonen hindrer viruset i Ä replikere seg i cellene
 :slight_smile:

Anekdotisk bevis er ikke signifikant nei, men likevel

Kjekt Ă„ hĂžre det gikk bra med kompisen din og kona!

3 Likes

Jepp, det burde fungere bÄde som forebyggende og pÄ et relativt tidlig stadie i sykdommen, men nÄr man ligger i respirator etter at viruset har fÄtt herje fritt, sÄ er det nok i stor grad for sent, selv med altfor hÞye doser.

3 Likes
1 Like

Hva slags doseringer ble brukt pÄ sink og quercetin?

1 Like

Som forebyggende har jeg forholdt meg til det som stÄr pÄ eskene som anbefalte dÞgndoser. 500 mg quercetin og 25 mg sink. Sistnevnte er riktignok 250 % av anbefalt dÞgndose, men det er det en tablett av den jeg har inneholder. Tar den ikke hver eneste dag for Ä kompensere for at dosen er litt hÞy.

Ville forsket nÊrmere pÄ om det var formÄlstjenlig Ä Þke dosene dersom jeg skulle fÄ symptomer. Tror min kamerat og hans kone ogsÄ forholdt seg til anbefalte dÞgndoser.

Tar ogsÄ anbefalte dÞgndoser av C-, D-vitaminer og Omega 3. Det kan fort vÊre at det er D-vitaminene som er det aller viktigste. Jeg helgarderer.

1 Like

Leste litt kjapt pÄ symptomer ved for mye sink

Taking more zinc than the established UL may cause flu-like symptoms, such as fever, chills, cough, headache and fatigue

2 Likes

Da hĂžres det ut som det er spesielt dumt Ă„ Ăžke dosen av sink ved symptomer! :smiley:

2 Likes

Hva slags doseringer ble brukt pÄ sink og quercetin?

1 Like

Takk for svar :blush::blush: