Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Korreksjon 2022 - kjøpsmulighetene vi ser, dag for dag

En tråd for tips fra foraets medlemmer knyttet til de aksjene vi dag for dag ser åpner for de beste kjøpene. Dette korrolert med korrigeringer vi vil se forårsaket av pandemi i Kina, krig i Ukraina, inflasjon, og rentevekst.

Her vil det komme mange åpninger fremover.

2 Likes

Jeg synes SOFTOX til 37,- virker rimelig, og kjøper mer på dette nivået.
Mye god info på SOFTOX tråden her hvis man vil sette seg inn i selskapet.

1 Like

Har kjøpt NYKD. Biotek er gruset overalt. Satser på at de kommer med noe spennende 12. mai. Kan se ut som om de er utsatt for shorting og inndekning fra Middelborg? Håper på en rekyl .

Leste at Arctic har stående kursmål på NYKD på 130,- så du er nok inne på noe der :slight_smile:

SCHA og SCHB virker på meg som gode kjøp, men det er godt mulig de skal ytterligere ned. Substansen i aksjen er det jo ikke tvil om, så denne vil nok revansjere seg med noe bedre “glid” uten pandemi og krig / inflasjon :slight_smile:

fylt på jevnlig med #NKR, så får vi håpe de lander noen av kontraktene før sommeren og får en skikkelig boost!

1 Like

Man sier alltid sell in may and stay away.

Volumet på børsene har som vanlig tørket ut, kanskje enda mer iår.

Kjør cash eller bjørneprodukter.

Alt man tror er billig nå, vil være billigere om 30dager.

4 Likes

Er det her man skal legge inn bagholder aksjene sine?

3 Likes

Og så buy in June and make a fortune… :cowboy_hat_face:

1 Like

Ville nok ventet til sent juli.

Sqqq etter neste rekyl opp? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Det er utallige selskaper å velge mellom nå til dags! Er også som flere andre svært avventende til vekstaksjer generelt ved Oslobørs. Å se på kursutvikling og falle for fristelsen for å kjøpe selskaper som fremstår “billig” er stor.

Syntes selv Scatec Solar og Meltwater begge er meget interessante selskap fra et objektivt perspektiv, selv om det likevel må påpekes at jeg har begynt å “hamstre” Melt. Mitt kjøp av Scatec vil “times” med utviklingen i Ukraina. Rasjonale som bygger på at resultatet presentert i dag under Q1 bar preg av nedskrivninger knyttet til virksomheten i Ukraina.

God helg!

1 Like

Dole handles på ATL. Ikke gamle aksjen dog.
Produserer MYE mat. Som foreløpig ikke har blitt verdsatt som f.eks korn.
Egne skip, så de blir ikke påvirket av tørrbulkindex.
Kan bli en vinner utover høsten når matmangelen blir synlig.

Spennende tråd.

Mitt eneste aksjevalg er innenfor den lite hotte sektoren (for tiden) vekstaksjer. Elabs handles idag til under 19 NOK. Dette er etter min mening betydelig underprising gitt de milepæler som er levert (f.eks. avtalen med Lenovo) og forventet omsetningsvekst og EBITDA marginer i tiden fremover. Utfordringen for aksjen, og en av årsakene til prisingen (i tillegg til makro) er lite synlighet foreløpig på konkrete/kvalifiserte estimat nøkkeltall fremover. Forhåpentligvis får vi et bedre underlag ved Q1 presentasjon senere i mai. Selskapet har et uttalt omsetningsmål på 500 MNOK i 2023 med EBITDA > 50%. SB1M har et kursmål på 35 NOK

Har tatt en solid chunk med Kahoot. Forventet større reaksjon til nedsiden i dag basert på hvordan Nasdaq aksjene gikk over dammen i går. Chartet viser tegn til utmattelse for bears. Mulig vi ikke har sett endelig bunn, men volatiliteten i aksjen åpner for gode trades.

1 Like

Flyr virker å ha tatt en “kavring” pga emisjonen… vil nordmenn fly av skaftet i sommer, eller er Flyr ett år for tidlig ute??

Hva tenker folket?

1 Like

Følger også med på FLYR, var med på forrige emisjon og gikk ut med gevinst på 1.60 eller noe (altfor tidlig). Følger kun det tekniske og tror den skal lenger ned først, men vanskelig å si i dette jojo-markedet :crazy_face:

2 Likes

PSLV kan kjøpes med 2.2% discount i tillegg til en mørbanket sølvpris. Tok et lodd til nå.

Bedre med gevinst på 1,6 enn å bli med ned til 1,33 i dag. :sunglasses:

1 Like

Kjøpte disse 2 fondene som mulig kan klare seg greit fremover.

Noen som har innspill på disse to fondene ?

BGF World Gold A2
AuAg Silver Bullet B

Ellers tror jeg på et mulig forventningsrally i NANOV før q fremleggelsen og oppdatere inkluderingstall. Aksjen er allerede utbombet, men med dårlige tall til uken vil den nok falle enda mer. Med gode tall ser vi kjapt en dobling.

1 Like