Denne? Ser skummel utâŠ
Den mintes for gas og holdes i x antall dager fĂžr den unlockes. Valgte 370 dager, mye kan skje frem til det. Vet mange valgte 1 dag og solgte like etter
Hva er mcap og fully diluted mcap? Ser volum pĂ„ 45 mill - uansett; ser veldig risky ut - si gjerne litt mer om prosjektet om du mener det er braâŠ!
Sier hverken at det er bra eller dÄrlig, spurte bare om noen hadde kikka pÄ den eller mintet
Han her har fulgt prosjektet en stund og har stÄltro. Prater mye med han privat. Er ikke like overbevist, men det er greit Ä ikke alltid vÊre enige.
Jeg har mintet XEN (dvs fÄr ikke tokens fÞr om 390 dager, men startet prosessen). For andre som evt skulle vÊre interessert:
-
Det er ingen max cap, sÄ lenge nye wallets Þnsker Ä minte blir det produsert nye tokens.
-
Folk som minter/claimer med timelock mÄ innen 7 dager fra unlock claime tokens; og for hver dag etter unlock reduseres antall du kan claime. Er nok mange som kommer til Ä glemme det.
-
Siden det fortsatt er stor Þkning av wallets som blir med regner jeg med prisen kommer til Ä dale en stund, men den kan fort bli deflationary om nok blir med i prosjektet. Var ca 8.5 mrd tokens i gÄr da jeg sjekket, nÄ er det ca 10,6 mrd.
Det skader ikke Ä minte, du betaler bare for gas. Man kan ogsÄ fÄ flere tokens om man inviterer andre.
Her er whitepaper:
Leste whitepaper. Sto absolutt ingenting om bruksomrÄder. Hva skal XEN oppnÄ eller skape av verdi annet enn Ä vÊre nok en token som det spekuleres i?
Et byttemiddel, som det meste annet kan betraktes som. De fokuserer pÄ nettverkseffekt, og spillteori. Det var over 50% Þkning i antall holders i gÄr.
Uansett tenkte jeg hvorfor ikke minte, det kostet meg en dollar eller noe i gas.
De burde gĂ„ ut med samme advarsel til de som har penger i pensjonsfondâŠ
Husker jeg fÞlte meg lur ved Ä ta gevinst her etter mangedobbling. Helt til jeg sÄ senere at den gikk 300x til toppen etter dette
Fra Kryptovaluta 1-trÄden
Meanwhile:
Hvor lang tid tar det fĂžr den Antmineren der er nedbetalt, uten Ă„ ta strĂžmutgifter med i regnestykket?
With an Antminer S19 Pro 110 TH, we break even after 10 months of mining, and mine a total 0.263BTC by the end of our 2.5 years. An important number to note is our 1.6k% IRR (internal return rate).
Hvis den bruker 3.25 kwt til 1.5kr blir det ca 120 kroner dÞgnet. Med kurs 10 kroner pÄ dollaren klarer den mine litt under 80kr om dagen (BTC kurs 20000). Da mÄ Bitcoin over 26600 kroner for Ä gÄ i pluss med effektiv strÞmpris pÄ 1.5 kroner kwt hvis jeg fikk det rett over. Har du solcelle eller trua pÄ BTC priser hÞyere enn i dag eller tror snittpris pÄ strÞm ikke gÄr bananas sÄ kjÞr pÄ
Kilde?
Og hvor kommer 2,5 Ă„r inn i bildet?
Noe som skjer da?
Tok bare ett kjapt sÞk og lekte litt med tall pÄ sparket, sÄ greit Ä sjekke flere kilder. Om man tror pÄ btc pÄ sikt som flere og flere gjÞr sÄ virker jo dette en investering sÄ god som noen. StrÞmpris spiller jo en viktig rolle her, men nÄr dollar mister sin verdensrolle og btc stÄr i 6 sifret sÄ spiller det kanskje liten rolle
Med âgratisâ strĂžm i 7-8 mnd av Ă„ret (ref. 80% utnyttelse med balansert boligoppvarming), eller plassere minerne i en kjeller nord for Sognefjorden, sĂ„ er det ikke sĂ„ ille nei.
Det stĂžrste spĂžrsmĂ„let er vel om pengene man investerer i minere for hadde vokst raskere om de ble investert direkte i valutaenâŠ
Vil jo tro den burde vare lengre enn 2.5 Är, sÄ spÞrs det jo kostnadene ved Ä holde den i gang. SÄ bidrar du jo til sikkerheten som bonus
Dette snudde fort for FTXâŠ