Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 2 💰

God oppsummering av hva som skjedde med FTX:

SBF (sjefen for FTX) brukte jevnlig legemidler som har som bivirkning at folk tar unĂždig risiko, og virker heller ikke Ă„ ha vĂŠrt helt mentalt til stede. Utrolig at sĂ„ mange “proffe” investorer har latt seg lure av dette.

4 Likes

Bitboy Crypto har daglig update pÄ 10-15 min rundt ftx, skremmende opplegg. Og det stikker dypere enn det mange tror, han sier han ikke nevner alle navn for han er redd for Ä bli skutt :sweat_smile:

1 Like

Amfetamin er ordet du leter etter.

GjĂžr man fĂžler seg litt gud og driter mer i andre.

Heftige greier :sweat_smile::see_no_evil:

Denne storyen blir bare mer og mer crazy. Om bare noe av dette stemmer er det tidenes plott. Og det ser ut som de vil lykkes med regulering pÄ tross av at FTX gikk i dukken.

1 Like

Mangler bare Bill Gates, 5G og Epstein her nÄ sÄ er konspirasjonssuppa klar :slight_smile: :wink:

3 Likes

Jeg sliter litt med disse teoriene om dagen. De kommer med hundrevis av pÄstander jeg ikke har mulighet til Ä motsi med fakta og sÄ sier de er grunnen til at det er konspirasjon jeg ikke kan avkrefte enkelt. Blir bare surr :confused:

Skal man lage konspirasjonssuppe mÄ man i alle fall ha fun factsa pÄ plass

Sam Bankmann-Fried er nest stÞrste donor til det demokratiske partiet i «the midterms», den stÞrste er Georg Soros.

1 Like

Har du oversikt over om dette er vanlig eller ikke sammenliknet med tidligere? FĂžler jeg ikke kan nok om USA sitt system til Ă„ si annet enn at “NĂ„r du vinkler det sĂ„nn hĂžres det rart ut”. De har jo hatt mye drĂžyt der borte ifĂžlge med valgene, sĂ„ blir litt vanskelig Ă„ si hva som er rart lengre. :stuck_out_tongue: NĂ„r russisk innblanding ikke var sĂ„ farlig blir liksom innenriks-greiene litt smĂ„tteri.

Russisk innblanding hadde vĂŠrt farlig om budsjettet hadde oversteget “noe over” 10 000 kroner. Men det ble for puslete det de holdt pĂ„ med altsĂ„.

Edit: Sorry feil trÄd for den.

Mitt generelle rÄd av egen erfaring er at det i Ärene opp mot halvering er safest Ä gÄ i Bitcoin som hovedvekt. Altcoins drives med i varierende grad, og akkurat nÄ spesielt usikkert rundt alt annet. Ville vÊrt forsiktig med alts. NÄr det er sagt er det der man finner himmel eller helvete-potensiale, eventuelt i gearing. Om man vil risikere hus og hytte. :stuck_out_tongue: Jeg vurderer bare bitcoin.

Jeg anbefaler deg Ă„ se videoen jeg postet. Det er ikke direkte bevis men det er noe som potensielt skurrer. Husk at ekstremt mange hedgefond investerte i FTX. Har ikke disse due diligence avdelinger? Eller risikoanalyse eksperter? Det virker for meg som at det ikke hadde vĂŠrt vanskelig Ă„ avdekke scammen om man ettergikk selskapet. Det hele startet jo med artikkelen til coindesk.

Man fant tilsvarende mange koblinger i Bernie Madoff skandalen, og her tror jeg vi bare skraper toppen av isfjellet
 :slightly_smiling_face:

1 Like

Hehe, har nok sÄnt i livet fra fÞr :stuck_out_tongue: Gidder dessverre ikke engasjere med sÄ mye om sÄnt i USA. Alt som serveres virker Ä vinkles med grov politisk undertone, sÄ holder meg til de jeg i det minste vet er noenlunde uavhengige, eller jeg klarer Ä skille ut bias fra som Destiny/Steven Bonnell. Om det er noe Ä prate om kommer han til Ä ta det opp etter hvert. :slight_smile:

Her er saken sett fra innsiden, dvs. av noen som jobbet for FTX. Det var i fÞlge ham ingen enn de 4 pÄ toppen (grunnleggerne) som visste om dette.

Dette mÄ vÊre et av de stÞrste og raskeste fallene av verdier jeg har sett siden finanskrisen :neutral_face:

1 Like

Krypto er “svindel og vrangforestilling”. Det har heller ikke akkurat manglet pĂ„ advarsler.

4 Likes

I det lange lÞp er det kun Btc med pow som gjelder for meg, alt annet er avhengig av en trusted party. Kan sikkert spekulere i det pÄ samme mÄte som biotek, og det kan vÊre nyttige funksjoner som kommer hverdagen til gode, men ettersom tida gÄr er det bare btc som er in it for the long run

Her tror jeg Hanlon’s razor er ganske relevant: “never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity.”

NÄr folk er grÄdige nok blir de dumme og irrasjonelle.

2 Likes
1 Like

En kort video fra Andrea Antonopoulos som omhandler dette med QC og hvorfor det egentlig ikke den helt store trusselen for Bitcoin.

Bitcoin Q&A: Is Quantum Computing a Threat? - YouTube

Som han sier, alle bommer av og til, men damn, han hypa FTX skikkelig for ikke lenge siden :sweat_smile:

2 Likes