Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 2 💰

Ang. dette er det et viktig moment man hĂžrer om innimellom, men ikke i denne skalaen:
image

Men ang. dette er han pÄ jordet:
image

Bitcoin er syklisk, men fÞlger SMP500 i den daglige handelen relativt likt. GÄr markedene ned faller krypto og motsatt. Bitcoin er ikke i det korte bildet en beskyttelse mot inflasjon, men tar man med bullrun rundt halveringene sÄ er den det. I hvert fall sÄ lenge hvert bull run gir hÞyere topper enn fÞr.

Bitcoin skulle falle helt siden forrige topp og til mars 2023 i min modell, vet ikke hvilken modell han sitter med. Virker som han ikke har oversikt over bitcoin spesifikt.

Det er vel ogsÄ sÄnn at retail er en stor kursdriver, og nÄr inflasjonen Þker og de mister kjÞpekraft sÄ vil jo ogsÄ det pÄvirke prisen.

Det er der man tar feil ang. bitcoin. Er ingenting som pÄvirker prisen i det store bildet annet enn halveringene. Skal man trade pÄ dag eller ukesbasis pÄvirker utrolig mye, sÄ da er det mer lotto. PÄ Ärsbasis kan man fÞlge de store linjene med grei basis.

jeg vet du Ăžnsker Ă„ tro det, men:

Det er fortsatt et utgangspunkt med argument at du holdt fþr det ble kjent

Volumþkningnen i det reflekterer godt rugpulls i bþrsselskapene
 som i seg selv ikke akkurat styrker ryktet til kryptovaluta for menigmann

not your keys - not your coins

https://www.dn.no/utenriks/kryptovaluta/sam-bankman-fried/ftx/ftx-grunderen-sam-bankman-fried-loslatt-mot-milliardkausjon/2-1-1379310

Hvor har de fĂ„tt pengene fra? Garantert av en “anonym donor”, javel. Her er det store krefter i spill for Ă„ dekke over galskapen.

3 Likes

NĂ„r keysene dine er verdt 900M: Kryptoinvestor kjĂžpte syv tonns hvelv pĂ„ impuls: – Egentlig bare en tĂ„pelig guttedrĂžm (+) | DN
Rettelse:
image

Blir interessant hvordan skatten kommer til Ä se ut der i gÄrden :stuck_out_tongue:

1 Like

Listene for 2021 er jo ute :blush:

Veldig hyggelig Ä se mange andre kryptoformuer langt oppe pÄ listene i Är :grin:
Blir sikkert anderledes i 2022 da, om folk ikke fikk sikret.

Ja, er ikke det som er problemet her ^^ Om han hadde 900M til jul, og satt stille med all profitt over nyttÄr, sÄ er jo det greit nok, ingen skatt. Men om han kjÞrte pÄ med trading for Ä nÄ 900M, og sÄ mÄ skatte noen hundre mill til sommeren, med sine 80 resterende millioner. Da kan det bli litt kjipt. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Sant nok. Han har vel ogsÄ drevet med en slags yield farming via hex. SÄ tipper han har kun skrevet inntekt pÄ skattelistene pÄ det han har tatt ut i NOK. Som selvsagt er feil mÄte Ä gjÞr det pÄ.

SkjÞnner heller ikke helt greia med at han stadig vil frem i media med kryptoformuen. Til og med i Sverige har vel tungt kriminelle brutt seg inn i hjemmet til folk med formue i krypto og torturert de helt til de fÄr kodene til walletten.

3 Likes

Yup, skumle saker. Jeg hadde holdt det helt hemmelig, og gjort en del sikkerhetstiltak.

2 Likes

Jeg tror nok at jeg vet grunnen til han stikker seg fram sÄnn. Han i likhet med oss andre har nok ogsÄ fÄtt hÞre utaaaaaalige ganger hvor idiot gÄr det an Ä vÊre som investerer i krypto.
SĂ„ er nok sikkert for Ă„ gni det inn litt :slightly_smiling_face:

Kanskje han vil bli finfluencer? ;D Er der de virkelige pengene ligger om man skal hoste rugpulls og fÄ en saueflokk som kjÞper alt du kjÞper. Gratis penger til evig tid sÄ lenge flokken fÞlger opp.

1 Like

Ja han angrer nok pÄ han ikke ble det istedet :slightly_smiling_face:

Aldri for sent Ă„ komme inn i gamet ^^
image

JassÄ, hva er det hun anbefaler deg Ä investere i her?

Han fyren der er jo en svÊrt kjent hex personlighet. Han tjente penger pÄ Ä lure folk inn i pyramiden. Selvsagt mÄ han stikke seg frem for Ä finne mer kanonfÞde.

1 Like

Man fÄr vel ikke noe for Ä verve andre der?

Prisen gÄr jo selvsagt oppover jo flere som kjÞper, men slik fungerer jo det meste man investerer i.

1 Like
1 Like
2 Likes

JÞsses! Han har sikkert tjent mye pÄ Ä lure folk, men han stresser nok litt nÄ tenker jeg :sweat_smile::see_no_evil:

Er han under etterforskning?