Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kryptovaluta 2 💰

Høres mest ut som en nothingburger.

Hvem er kundene som skal betale for dette? De som rendrer ting i stor skala har allerede stordriftsfordel. som gir lavere pris.

1 Like

Jeg renderer ting. Det tar tid. Det er kø. Med dette løser man deler av problemet med at NVIDIA ikke klarer å lage nok GPUs eller chip for å møte etterspørsel. Det er også bærekraftig. Som å bruke selvljørende biler som ellers står parkert til taxi.

Render er deflationary, jo mer operasjoner som skjer, jo mindre tokens blir det. Jeg tror dette vil øke antall operasjonene ganske kraftig.

Blir intressant å følge med:

https://stats.renderfoundation.com/

1 Like

GPU er ikke et problem lengre, AI chips er et problem.

Skal det funke med en sånn render coin så må den være stabel, er jo ingen som vil kjøpe en render tjeneste som er shitdyr. Så hele caset de prøver å pumpe en coin på skyter seg selv i foten.

1 Like

Render network brukes også til AI. Hva tror du Metaverse, AR, spill der alt renderes live etc. vil kreve av GPU?

De prøver ikke å pumpe en coin. De prøver å bygge en delingsøkonomi i samarbeid med NVIDIA og Stability AI. Du som kjører en node får betalt i RNDR på samme måte de som miner bitcoin får betalt i bitcoin. Hvordan stable diffusion velger å ta betalt for at noen ønsker å rendere (FIAT/BTC/RNDR) er opp til dem. Plattformen sammenkobler kun kunde med renderingsnettverk. Du som kunde vil nok ikke merke noen forskjell.

Alle de store bygger egne custom datasentre med ai chipper. Ref et bittelite googledatasenter som skal bygges i Norge.

Det er som å si at AirBnB er irrelevant fordi du har Strawberry og Kempinski og andre store som bygger hotell.

Du trekker frem selskaper som har bygget egne løsninger for å vise at en blokkjede er relevant. Skal en blokkjede som lar folk leie ut skjermkortet sitt være aktuelt for brukere av rendering tjenester må det være billigere enn det man kan leie rendering tjenester for idag. Disse tjenestene har stordriftsfordeler som en eier av 1-2 skjermkort ikke har.

Det er ikke mangel på renderingtjenester for vanlige folk og mindre selskaper. Det er de store selskapene som skal regne på AI som har mangel på regnekraft og dette løser de ved å bygge egne datasentre med egne strømkilder.

Jeg vet ikke om du skjønt det men Render network brukes allerede i dag, med over 5000 nodes, og var for 2 år siden del av OctaneRender integrert i Apple sin M2 Macbook. At det blir integrert med Stable Diffusion vil bare øke eksponeringen til nettverket.

Render var også brukt til å rendere special effects i The Last of Us, Star Trek og flere andre filmer. Det er ikke noe nytt.

1 Like

Noen som Staker Solana på Coinbase ?
Lurer på hva dette betyr ?

• Staked assets may be lost due to events such as validator or protocol failure

Om protokollen feiler. dør hele Solana, lite sansynlig men alt blir isåfall tapt.

Validatorer eller noder er det som sikrer solana nettverket. Når du staker så putter du SOLen din i en validator. Hvis en validator gjør noe dumt kan den bli nuka, og da forsvinner all SOL i den validatoren.

Det er samme opplegg for ETH

Ok, skjønner… Takk for svar så raskt :slight_smile:

Straffen er vel ikke nødvendigvis at alt forsvinner dersom en validator ikke følger reglene, men det skal svi ja.

1 Like

Har ikke lest meg opp på strafferegimet i SOL, men antar det er som på ETH, worst case hele validatoren nukes. mindre straff noen SOL tas.

Ok leste litt mer.

Validators who consistently act maliciously or fail to fulfill their responsibilities may face penalties, such as losing their staked tokens . Transaction Validation: Validators are responsible for validating transactions broadcasted to the Solana network

A Comprehensive Guide to Validators and Fee Economics in Solana | by Tbase | Feb, 2024 | Medium.

Neste møkkapenge som vil trende? :joy:

Er det noen som har fått noe ut av denne appen ? Jeg har minet jevnt siden den dukket opp bare for morro skyld, men usikker på om det bare er tull og bortkasta sekunder å bruke.

Hørt flere prate stort om PI, aldri sett noen bli rike. Aldri helt skjønt poenget. Ikke er det memecoin, ikke har de økosystem.

1 Like

Det du bør spørre deg om er hva miner de av informasjon fra deg?
Dette selskapet har ansatte og derfor utgifter. Hva selger de? Jeg tror det er din personlige informasjon.
Hadde holdt meg unna.

Noen andre som har Jupiter?

https://x.com/solanafloor/status/1773516845280358583?s=46

Crypto Adoption in Norway and in the Nordics

5 Likes