Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 2 💰

Hvis du ikke har umiddelbart behov for pengene, vil jeg hevde det er en god investering Ă„ la deler av eller hele belĂžpet godgjĂžre seg i verdi i 5-10 Ă„r til. I verste fall taper du penger du ikke visste du hadde, i bestefall kan du mangedoble (om ikke tidoble) verdien.

1 Like

Kan vĂŠre lurt Ă„ ta gevinst (25%, 50%, 75%, elns
) som cagey nevner.

kursen skal nokk hÞyere, men den kommer nokk til Ä vÊre en god del lavere pÄ ett tidspunkt ogsÄ.

1 Like

Har ikke erfaring med krypto, men synes det hþres spennende ut og har lett litt etter fond eller etf’er som har en spredning av forskjellige kryptovalutaer. Noen her inne som har noen erfaringer og tips?

https://invictuscapital.com/en/crypto20
Kan kanskje vĂŠre noe?

1 Like

Takes one to know one
:grinning_face_with_smiling_eyes: Merker du noe til alderdommen, sÄnn ut over skrÄsikkerheten?

Men sÄ svarer du faktisk pÄ det han spÞr om da, og det er mer enn de som pÄpeker at du tok feil i 2015 gjÞr.

1 Like

Er det noen som vet noe om om fremgangen i rettsaken mellom SEC og Ripple?

Har vÊrt tre smÄseiere nÄ i det siste som styrker rettsaken i favÞr Ripple. Usikker pÄ nÄr det endelig blir ferdig, men med komboen av altseason, potensielt vinn av rettsak og relisting for US brukere kan det bli spicy :fire: PrÞver Ä fÄ sÄ mye jeg klarer ihvertfall.

I tillegg er det blitt observert et veldig sjeldent teknisk signal (compound fulcrum pattern) som i 80% av tilfelle en bunn og signaliserer potensielt en potent oppgang.

2 Likes

Takk for raskt svar! PrĂžvd Ă„ sĂžke litt opp ang. rettsaken, men finner veldig mye urrelevant. Kudos !

De vant fram en ting i rettssaken mot SEC som mÄ legge fram hvilke retningslinjer de bruker fÄr Ä definere hvordan en kryptovaluta kan anses som en sikkerhet (security) som er mye av det rettssaken baserer seg pÄ da XRP sitt argument er hvordan XRP kan anses som en security token der mange har investert uten at det kan trackes nÄr bÄde tokens som BTC og ZCash ikke er det.

2 Likes

Hei, da har jeg opprettet konto pĂ„ Coinbase. Var i ferd med Ă„ overfĂžre wallet’n min men avbrĂžt da jeg sĂ„ at overfĂžringen ble mye mindre enn verdien som var utregnet pĂ„ walleten. Nesten 10 000 kr mindre.
AltsÄ fra 90K til 80K (175.51 mBTC)

Det jeg gjorde var Ä trykke pÄ send mynter i walleten og scannet QR coden fra Coinbase. Regner med at det er riktig

Vet du om dette er gebyrer eller om det bare er forskjellige kurser pÄ de forskjellige appene\plattformene


Takk for svar :slight_smile:

1 Like

Om du skal selge BTC vil det i de fleste tilfeller vĂŠre mest penger Ă„ hente pĂ„ Ă„ selge det pĂ„ en norsk bĂžrs. Akkurat nĂ„ fĂ„r du 90115kr pĂ„ MiraiEx for 0.17551 btc etter fees. 45kr fee pĂ„ Ă„ ta det ut til en norsk bank. PĂ„ coinbase tar de veldig hĂžye gebyrer - dersom du vil ha lavere gebyrer pĂ„ coinbase mĂ„ du bruke “coinbase pro”. Gebyrene der pĂ„ et belĂžp som det er like som pĂ„ miraiex, men i stedet for 45kr fee er det sepa transfer cost for Ă„ ta imot i norsk bank (20kr vanligvis) + valutakurs spread (ca. 0.4% vanligvis)

1 Like

Det hÞrtes rart ut. Det er riktignok hÞye transaksjonskostnader i Bitcoin nettverket om dagen, men ikke i nÊrheten av det :slight_smile: men kursen fluktuerer jo veldig sÄ det har mye Ä si hvilke kurser fra hvilke bÞrser pÄ hvilke tidspunkt du sammenlikner.

Jeg har god erfaring med Coinbase, og jeg tviler pĂ„ at det er sĂŠrlig Ă„ spare pĂ„ Ă„ bruke en norsk vekslingsside. Men det er riktig som det nevnes her at du kan spare litt pĂ„ Ă„ gĂ„ via Coinbase pro. Latterlig opplegg, men du har automatisk ogsĂ„ konto pĂ„ Coinbase pro nĂ„r du har konto pĂ„ Coinbase. Gratis og instant “overfĂžring” fra Coinbase til Coinbase pro kontoene og sĂ„ fĂ„r du noe bedre kurs der. Kan sĂ„ gjĂžre uttak dirkete fra Coinbase pro til konto.

1 Like

Flott, takk for svar. Setter stor pris pÄ det. Er nok som du sier med tanke pÄ hvilken tidspunkt jeg sjekket kurs pÄ :smiley:

Jeg har satset pÄ at Lisk vil gÄ litt i mai. Noen andre som ser pÄ denne?

Ved kjĂžp er det oftere billig Ă„ kjĂžpe pĂ„ en bĂžrs i utlandet (Coinbase, Binance, Kraken, etc), men ved salg er det som oftest billigst Ă„ selge pĂ„ MiraiEx, NBX eller direkte til Sturle (Bitmynt). Dette har med retningen pĂ„ sentimentet (bull som driver markeder med tynnere bĂžker oppover) og kostnadene ved Ă„ rotere gjennom banksystemet Ă„ gjĂžre. Market makere “betaler” en premium for Ă„ slippe Ă„ ta ut NOK fra MiraiEx til bank, kjĂžpe EUR/USD og sende til utlandet nĂ„r man mĂ„ rebalansere.

Snapshot av prisene slik de er nÄ i dette sekund:

€50500 pĂ„ coinbase pro x 10.12 eurnok midtkurs = 511060 NOK
511150 NOK pÄ MiraiEx

Fee begge steder er 0.5% for handel dersom man ikke handler i stĂžrre mengder
Kostnad for uttak er:
CB Pro > SEPA mottakskost (20kr) + EURNOK spread i bank (vanligvis 0.4% fra midtkurs)
MiraiEx > Uttak bankkonto 45kr

Totalt ender man opp med ved salg av 0.17551 btc:

CB Pro: ((0.17551 x 0.995) x 511060 x 0.996) - 20 = 88870 kr inn pÄ konto
MiraiEx: ((0.17551 x 0.995) x 511150) - 45 = 89218 kr inn pÄ konto

Kilde: Jeg er market maker pÄ flere internasjonale og regionale bÞrser.

8 Likes

Kan bekrefte at dette stemmer selv om Cagey2 tviler. Har prÞvd uttak fra Coinbase og Bitstamp bÄde med EUR og USD. EURNOK spread hos bankene utgjorde mye. SÄ ved uttak til NOK bÞr det selges pÄ norsk bÞrs :slightly_smiling_face:

Det er vel gebyrfritt Ä overfÞre fra coinbase til paypal. Og det et er heller ingen gebyr fra paypal til konto. Litt styrete, men er en mulighet Ä gjÞre det sÄnn hvis du vil ha gebyrfrie uttak fra coinbase

2 Likes

@Savepig
Jeg sÄ affiliate-linken din til Blockfi i blogginnlegget ditt om weeklyclose over 60k.
Rente pÄ 4-6% virker fristende. Funker det like godt som det gir seg ut for?

Og er det evt noen gebyrer pÄ Ä overfÞre fra f.eks MiraiEx til Blockfi?

Funker fjell, eneste gebyret er vanlig bitcoin transaksjonskostnad.

Men, jeg har ikke alle eggene i den kurven selvsagt!

Alle tjenester som gir en avkastning har ogsÄ en risiko, selv om den oppleves ganske liten her.

SkamlĂžs shilling:

2 Likes

Jeg kjÞpte faktisk en god porsjon av denne idag etter tips fra deg :blush::+1: Virker veldig lovende. FÄ pÄ noe flere listings og litt volum sÄ blir det nok bra da DeFi skyter fart igjen.

1 Like