Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 2 💰

Skal teste dette nÄ, andre som har testet?

Ny scam pÄ BSC chain man fÄr token drop fra en eller annen ukjent token:

Best Ä bare ignorere disse, dersom man gÄr pÄ nettsiden deres sÄ Þnsker de at man betaler enn fee i BNB for Ä lÄse dem opp lol :sweat_smile:

Lenge siden jeg prÞvde sist, men fikk faktisk kjÞpt krypto pÄ Binance igjen gjennom bank nÄ som SEPA deposit ikke fungerer lenger. Men mÄtte betale ekstra enn det som stod at jeg skulle betale DNB tar sin kutt dem og :man_shrugging:

Det er vel null gebyr gjennom Visa pÄ Binance nÄ om dagene.

1 Like

Ja ingen gebyr fra Binance sin side som du sier, men DNB skulle ha sin kutt for transaksjonen :sweat_smile::sweat_smile:

1 Like

Akkurat :sweat_smile: min bank krever ikke det. SÄ kjÞper med visa-kortet nÄ. Har laget en konto hos crypto.com dersom jeg skulle Þnske Ä ta noe ut i fiat plutselig. De har ogsÄ null gebyr pÄ fiat-uttak via sepa. Ellers har man jo ogsÄ sturle, men prisen blir nok litt dÄrligere der, men veldig rask.

Liket fortsatt Binance best, selv om set har vĂŠrt litt “stĂ„hei” rundt de i det siste.

Ja har crypto.com men de er kun pÄ ETH chain og dersom man skal overfÞre til andre chains sÄ er det kun pÄ ETH = :money_with_wings: :man_facepalming:
Men ja for Ä ta ut sÄ er det et bra alternativ :ok_hand:

Akkurat nÄ trengte noe BNB til Ä overfÞre til BSC chain, sÄ for tiden vise om det var verdt det :wink:

Jeg har i lÞpet av kvelden flyttet hele min portefÞlje (Eth + to ERC20 Tokens) fra Metamask til Ledger, og observerte enorme svingninger i gas fees: Rundt kl 23:30 lÄ gas fees pÄ en transaksjon pÄ over 200 USD, mens kl 02:00 var kostnaden 7 USD. Det er med andre ord mye Ä spare pÄ Ä fÞlge med pÄ gas fees fÞr man swapper eller sender noe.

3 Likes

Skal sette av en hel natt til overfÞringer sÄ jeg ikke havner pÄ noen sykt dyre tidspunkt :sweat_smile:

Ja jeg klarer enda ikke Ä forstÄ hvorfor folk swapper pÄ Ethereum. Betale tusenvis pr transaksjon pÄ en blokkjede som klarer 13 transaksjoner pr sekund :thinking:

Aldri betalt tusenvis pr transaksjon. Tror du gjĂžr noe feil hvis det er prisen du betaler.

Snakker om swapping nÄ. Ikke sende fra wallet. Det kommer an pÄ nÄr man swapper. Jeg ser skal jeg swappe 1 ethereum til Aave f.eks sÄ koster det nÄ 3-400 kroner i gebyr for 1 stk transaksjon
 Men det kan fort vÊre flere tusen i gebyr.

Ja veldig avhengig av tidspunkt og hvor pÄ blokken man prÞver Ä gjÞre transaksjonen synes denne guiden til MetaMask om EIP-1559 var veldig forklarende.

Flytta mine Unidex fra ETH chain til FTM denne uken gjennom multichain.xyz betalte omtrent $6 lenge siden jeg hadde gjort en sÄ billig transaksjon pÄ ETH chain. Siste jeg gjorde lignende fra mutlichain.xyz betalte jeg omtrent 50$ 3 ganger fordi jeg ble utÄlmodig og trodde jeg hadde mista alle mine FTM :sweat_smile:

2 Likes

Ser ut som er vanlig mobilspill, kan ikke se noe nevnet her om at dette spillet har noen sammenheng med krypto?

FĂ„r satse pĂ„ det blir bedre med EIP-1559 ja. Husker jeg skulle farme pĂ„ Ethereum. FĂžrst swappe eth til en token. SĂ„ en transaksjon for “enable farm”. SĂ„ en transaksjon for enable den andre tokenen en eth. SĂ„ en transaksjon for “supply”. SĂ„ en transaksjon for “stake/farm”. Havnet vel pĂ„ godt over 2000 kr. SĂ„ skal man jo ut igjen ogsĂ„. Reward er er det jo ikke heller vits i Ă„ reinvestere da fees er dyrere med mindre det har gĂ„tt en stund da.

Alt dette hadde kostet under 1 krone pÄ Fantom. Samt ekstremt mye raskere.

1 Like

Yup vet ikke hvor mange ganger jeg har kastet bort eth gas pÄ transaksjoner som ikke blir gjennomfÞrt og endt opp med Ä betale dobbelt eller mer :man_shrugging:

Tenker vel at pÄ sikt med full PoS pÄ ETH sÄ vil vel prisene bli lavere enn dagens, samt at mye tilsier at det Krypto space flytter seg i en retning av Ä bli mer og mer crosschain i en periode nÄ og framover. ETH er nok fortsatt den stÞrste innenfor salg av NFTs men vil vel tro nÄr man fÄr crosschain av NFTs sÄ vil vel det bli enda stÞrre konkurranse om vÊre best pÄ fees.

1 Like

Damn mista interessen halveis inn i introen til spillet, altfor lang tutorial pÄ gameplay :sweat_smile:

For dere som sliter med Ä fÞlge med i krytoverden, sÄ kan jeg anbefale denne nyhetsaggregatoren:

Jeg bruker Cryptopanic pÄ samme mÄte som jeg bruker VG, dvs. det er der jeg klikker inn for Ä lese de siste nyhetene.

2 Likes

Sikkert ingenting, kryptovaluta er en forbigÄende fase.

2 Likes