Tulipanene hadde ikke et globalt sentiment og evig holdbarhet. Og de hjalp ikke mennesker i utviklingsland uten tilgang til bank med å lagre verdiene. Bitcoin er verdens største bank.
Har en bra one-liner jeg og:
Den som sammenlikner bitcoin med tulipaner, viser bare hvor lite kunnskap man har om bitcoin.
Hva om Euro og USD utvikler sin egen blokkjede? Mastercard er vel allerede på banen her. Hva vil da skje med Bitcoin eller Shitcoin?
Verdien til bitcoin kommer fra at det kun finnes et begrenset antall (maks 21 millioner, men realstisk kun ca. 15 millioner da mye er tapt). At USA begynner å bruke en blokkkjede har ingenting å si så lenge de forsetter å trylle frem penger i det uendelige.
Hvem gidder å mine Euro eller dollar gratis? Blokkjede krever x noder som mines av uavhengige.
Det vil aldri bli en euro blokkjede, de prater bare om en database.
Du mener POW? Hva med POS?
Ingen av delene er aktuelt for FED eller ECB. De deler ikke ut penger på den måten.
De er heller ikke for begrenset likviditet, så blokkjede har ikke noe poeng.
Det samme kan man vel si om bankkontoen din. Hvor mye verdi har den om 5 år mister bear? Og er ikke den også bare “luft” etter dine definisjoner?
Enn så lenge får jeg lønn, betaler skatt og varer og tjenester prissettes i den valutaen.
Det blir vel akkurat det samme som med bitcoin når reward går ned, så får man ta det ut som en transaksjonsavgift i stedet.
Ja, Mange roter bort sin kryptovaluta - høres ikke ideelt ut. Det var den arven…
Drømte at bitcoin gikk nesten til null på bare noen timer, men jeg hadde heldigvis satt over en del til tether. Får håpe at jeg ikke er synsk…
Hvis du har slått deg til ro med det hvorfor kjøper du gull, for jeg tipper du ikke benytter gull så mye i ditt daglige liv?
Brasil ønsker å lønne arbeidere med Bitcoin, det hadde jeg aldri i verden turt med dagens volatilitet:
Fysisk Gull finnes (ikke papirgull) så det er et bra kompliment til fiat (som jeg er enig i at har sine problemer spesielt iom sentralbankenes politikk).
Hvis dette sprer seg til vesten så skal jeg gi dere rett
Hvis mange lever fra hånd til mund og bruker opp lønna raskt normalt sett, så hvorfor ikke. Klarer de å spare noe over noen år, så tjener de sikkert på det kontra Real.
Mulig de burde ha flere utbetalinger pr måned for sikkerhets skyld.
Høres ikke akkurat ut som en veldig god ide, hvis dette er for å sikre at verdien ikke skal synke grunnet volatiliteten? “Bruk opp pengene fortere kjære ansatt, ellers blir de fort mindre verdt”
Men da burde jo du faktisk skjønne greien med BTC.
Du sitter vel ikke med avis og pipe og klager over at du ikke skjønner verdien av internettet?