Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 2 💰

Men lurer du pÄ fordi du Þnsker Ä investere?

Er uansett en sjanse Ă„ ta om du investerer i vanlig BĂžrs eller Krypto, det viktigste er vel nok Ă„ sikre gevinst underveis hele veien om du investerer i BĂžrs eller Krypto.

2 Likes

Ser den ogsÄ, jeg fÞlger litt med pÄ det som skjer i Cardano space selv om token pris er 60% under ATH. sÄ er det mye spennende som skjer der nÄ. Og antall wallets er vel over 2.5millioner:

Fantom er fortsatt under 2millioner:

SÄ tror nok TVL som kommer til Ä gÄ inn i Cardano det neste Äret blir spennende Ä fÞlge med og dumt om man ikke henger med der er min personlige mening. NÄ er det litt Fomo og samt congestion pÄ nettverker og folk kjÞper litt sÄnn som det var i starten i Fantom sÄ ville nok vente litt med Ä handle en del tokens til ting har roet seg ned og prisene stabilisert seg litt, disclaimer as always Do Your Own Research :wink:

1 Like

Jeg tror det er like stor mulighet Ä forby/stoppe krypro som det er /var ifht ulovlig nedlasting, det gÄr ikke.

1 Like

Merker jeg kjenner jeg mister troen pÄ krypto, og sist gang jeg gjorde det var i juli 2021. SÄ jeg holder denne gangen, fordi bunnen blir nok enten i dag eller i morgen. Eller vet du hva, fuck it. Hvor er oppsiden nÄr renten stiger. Er forskjellig fra nÄ og juli 2021 nÄr inflasjonen er pÄ 7%. Im out. KjÞper meg inn igjen hvis fantom gÄr til 0,17.

1 Like

Det er historien for alle omtrent mellom hver halvering. Man har ikke zoomet langt nok ut og sett makrotrenden som gÄr igjen hver eneste gang.

Ikke at man skal kjÞpe nÄ, jeg ville ogsÄ solgt nÄ om det ikke var gjort fÞr, men ville kommet tilbake om 5-6 mnd for Ä plukke bitcoin etter 70-90% fall fra forrige ATH. :slight_smile: Random coins hadde jeg holdt meg langt unna fram til neste halvering i 2025.

Hvorfor mÄ du absolutt holde alt eller ingenting? Hva skjedde med Ä holde 10%, 20 eller 50%? Eller hva med Ä kjÞpe tilbake nÄr BTC stÄr i 30k feks? Jeg tror det kommer til Ä komme en vanvittig relief rally. Jeg holder mer krypto enn jeg burde og har nesten brukt opp stables. Skulle selvsagt solgt en del fÞr men vil ikke selge nÄ. Evt kunne jeg solgt 10% for Ä kunne kjÞpe inn lavere.

2 Likes

Lett Ä holde hvis man har gevinst. Da taper man jo bare gevinsten. Jeg har tapt kun innskudd som nÊrmer seg 200k. Det er jÊvlig mye for en student som meg. Fuck as. Holder det jeg har tro pÄ og nÄr sÄ mange land banner crypto, begynner man Ä skjÞnne at crypto kommer til Ä bli rekt i fremtiden. HÄper pÄ det motsatte, men hundecoins og memes i crypto er noe jeg fordrar fordi det bare viser hvor umodent markedet er og hvor lite investorer forstÄr.

FÞles verre Ä gÄ fra 1.4 mill til 300k pÄ 2 mnd enn det var Ä gÄ fra 150k (innskudd) til 40k for et par Är tilbake :see_no_evil:

Neste gang jeg sitter i alt som pumper som ville helvette skal jeg selge sÄ fort jeg ser trenden snu!

6 Likes

NÄr man har 1,4 mill, trenger man ikke Ä gamle pÄ krypto lengre. Da kan man fint leve pÄ utbytte. Ihvertfall sikre litt er ikke dumt.

Nesten ingen klarer Ă„ identifisere det der og da. Bedre Ă„ sette en trailing stop loss og holde seg til den uansett hva.

2 Likes

Om man har troen pÄ sikt sÄ er dette en liten dump, og nÄr andre fÄr panikk og selger sÄ skal man systematisk kjÞpe, i tillegg fÄr man tilbud pÄ alt, sÄ man kan kjÞpe de gode prosjektene pÄ tilbud.

2 Likes

Tviler pÄ at krypto hadde eksplodert sÄ mye uten at FED hadde printa trillions of dollar. NÄr vi ser tilbake pÄ dette, kommer vi til Ä skjÞnne at dette var litt en av boble. Dogecoin verdt 750 milliarder NOK pÄ toppen.

Anbefaler Ä lete i forumet etter 2017-2018 diskusjonene. De var sÄ og si helt like som det som skjer nÄ :stuck_out_tongue:

3 Likes

Tusen takk! Setter pris pÄ et sÄ nyansert og reflektert svar. Hjelper pÄ forstÄelsen nÄr jeg fÄr satt det inn i kontekst og perpektiv, selv om uforutsigbarhet og usikkerhet, som du nevner, er konstant.

Har begynt Ä investere summer jeg kan tape, og tenker langsiktig. Investerer ogsÄ i tryggere alternativ. Er bare noe med krypto som fascinerer mer :blush:

Takk! Det skal jeg gjĂžre :smiley:

1 Like
1 Like

Tviler pÄ at det blir situasjonen in the long run altfor mange institusjoner inne i bildet nÄ, og mye innovasjon som skjer innenfor blokkkjede segmentet, web3 og privacy fronten. Tror og det er en innovasjonsrevolusjon der mange forskere og ser det pÄ sin mulighet til Ä tjene og samtidig gjÞre noe godt.

Tror mange stater og land truer med Ä forby slik som Kina gjorde, men Kina kun forbÞd transaksjoner til Yuan er som vekslet om til varer innenfor det kinesiske markedet. Hadde de gÄtt all in sÄ hadde de straffet alle som eide og hold kryptovaluta i Kina det hadde hatt et enda stÞrre signal og intensjon og langt flere implikasjoner. Tror og mange land og stater Þnsker og gÄ fram og implementere CBDC in the long run, Kina har vÊrt fÞrst ute der men det er og privacy aspektet der som mange andre land bryr seg langt mer og har strengere regler pÄ enn Kina har der :man_shrugging:
Kina sier en ting utad og de gir mye blanke f# i privacy:

Det er nok mange institusjonelle som Þnsker et inpass i OpenFinance(DeFi) og vÊre en del av revolusjonen som skjer nÄ:

Mulig jeg tar feil, men har mine tvil at Krypto blir forbudt totalt

2 Likes

Yup det er det lureste, invester aldri mer enn det du har rÄd til Ä tape.

Mine beste tips, som jeg viste jeg viste da jeg startet:

• Om en token havner pĂ„ Coinbase sĂ„ er man kanskje sent ute.
  • Om du ikke kjenner til MetaMask lĂŠr deg Ă„ bruke denne sĂ„ fort som mulig sĂ„ du kan handle pĂ„ Desentraliserte exchanges sĂ„kalte DEX’es.
  • Bruk Layer 2 protokoller for Ă„ handle tokens som er rettet mot Ethereum protokollen slik som Matic, Arbitrum med flere.
  • FĂžlg med pĂ„ OpenFinance (DeFi) muligheter, som skjer pĂ„ blokkjeder som feks. Fantom eller Cardano nĂ„.
  • Lag en konto pĂ„ CoinMarketCap der du kan tracke dine kjĂžp og salg ved Ă„ opprette en privat Portofolio, samt fĂ„ oversikt pĂ„ de forskjellige tokens som finnes der ute samt grafer pĂ„ pris over tid samt MCap og supply.
  • Involver deg i tokens du kjĂžper enten pĂ„ Discord eller Telegram sĂ„ du fĂ„r med deg hva som skjer og beveger. Fort Ă„ se om det er dĂždt eller om tokenet blomstrer og om det er verdt Ă„ holde pĂ„ eller pĂ„ tide Ă„ selge seg ut. Her fĂ„r man nyhetene fĂžr de kommer ut pĂ„ nettet :ok_hand:
  • FĂžlg dine egne rĂ„d og ikke finfluensere pĂ„ Yotube som pumper og dumper en token đŸ€·

Lykke til :rocket:

6 Likes

Blir forundret at en student har sÄpass godt rÄd, det hadde ikke jeg da jeg studerte, festet kanskje litt vel mye og ikke sÄ god til Ä spare :sweat_smile:

Er ikke i nĂŠrheten nĂ„ heller Ă„ ha investert sĂ„ mye kanskje 80k i Krypto. Startet her selv i 2020 og i det siste har jeg bare reinvestert token rewards og fortjeneste fra kjĂžp og salg. Investert litt mer i BĂžrs hvor jeg ikke har samme fortjeneste en gang :upside_down_face:đŸ€·

1 Like

Akkurat her er jeg enig, det smalt opp overalt og det fÄr vi betale litt for nÄ, men det er ikke spesielt for bitcoin /crypro. Men nÄr mcap fra topp er halvert sÄ gjÞr det underverker med kjÞpelysten, de som trodde toget hadde gÄtt har fÄtt en ny sjanse. Du mÄ huske pÄ at krypto er den raskest voksende teknologien noensinne, raskere men Internett. Og det er omtrent pÄ 1997 nivÄet i utviklingen til internett,

Det er vel nesten bankers at Bitcoin skal ned til rundt 28000-30000 med mindre det skjer noe fundamentalt positivt makromessig, og da kommer hylekoret som snakker om 20,000, 10.000, 0 osv. Da bruker man vĂŠre i nĂŠrheten av noe hvor det snur!?

2 Likes