Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Bra.

VĂ„r vannkraft er et fellesgode, og da blir det absurd at det skal brukes for Ă„ subsidiere noe som er “anti fellesskap” og nesten ikke skaper arbeidsplasser.

6 Likes

Det gÄr fra vondt til verre, men jeg er enig med deg. Ser ingen grunn til at de skal ha el-fritak.

Helt enig, men det aller mest absurde er Ă„ vurdere Ă„ selge ut dette fellesgodet (vannkraft) som det har vĂŠrt snakket om (vet det er en digresjon men skulle vi selge ut vannkraft/vannressurser kommer de neste generasjonene til Ă„ hate oss tror jeg).

1 Like

DĂ„rlig tegn for crypto verdier at de faller sammen med bĂžrs.

Gull ser forelĂžpig ut til Ă„ holde seg og faktisk stige.

Dersom jeg var ute etter Ă„ bevare verdiene mine og Ăžnsket stĂžrst forutsigbarhet ville jeg valgt gull. Tanker?

1 Like

Betale ned gjeld? Eller er vi for kjedelig og forutsigbar nÄ ? :sweat_smile:

Skulle akkurat til Ă„ si det, det beste er vel Ă„ kvitte seg med gjeld fĂžrst og fremst.

Renten er pÄ vei opp!

1 Like

Her til lands med gode skattefradrag for gjeldsrenter vil ikke nedbetaling av gjeld lÞnne seg i mine Þyne. Men om alternative investeringer gÄr i minus vil det ikke lÞnne seg med hÞyt lÄn. SpÞrsmÄlet er hvor lenge det vil vare?

Enig @Irathi at det er et dÄrlig tegn at krypto faller sammen med andre assets. Jeg hadde hÄpet pÄ at krypto ville bli en av de alternative havnene, som gull. SÞlv har forresten kanskje en stÞrre oppside enn gull og har steget litt i det siste.

2 Likes

2018 Crypto Returns

Qtum: -96%
ICON: -95%
Cardano: -94%
Lisk: -93%
IOTA: -92%
NEM: -92%
Bitcoin Gold: -91%
Dash: -90%
OmiseGO: -90%
Bitcoin Cash: -89%
NEO: -88%
Litecoin: -86%
zCash: -84%
Ethereum: -83%
Ethereum Classic: -81%
Monero: -81%
XRP: -79%
TRON: -76%
Bitcoin: -67%

Hvor lengre ned skal altcoins gÄ. 96% pÄ Qtum er ganske massivt tilbakeslag.

yep, aner ikke, jeg bare copy pasta en av de bedre folkene jeg fÞlger pÄ twitter. Mistenker han hater krypto.

https://twitter.com/charliebilello

verdt Ă„ fĂžlge han.

til 0 vell?

Alltid kjipt Ä kjÞpe pÄ topp


Bare 22% fradrag og senkende, men ville bare pÄpeke at det er en mulighet for Ä bevare kapitalen. Men er man ute etter avkastning, blir det noe annet.

1 Like

Dette intervjuet var litt komisk. De regelrett mobber han dude’n som tydeligvis har bomma helt med krypto. Men han sier fremdeles BTC skal til 15k innen nyttĂ„r!

1 Like

At Qtum er blant de verste taperne bÞr ikke komme som en overraskelse. Grunnleggeren Patrick Dai (gÄr ogsÄ under navnet Steven Dai) har vÊrt involvert i hva mange vil karakterisere som svindel. Dette ble kjent under ICOen. Det er i mine Þyne ikke urimelig Ä anta at ICOen var en total fiasko. NÄr den likevel ble fulltegnet, tror jeg at det skyldes at de involverte kjÞpte den opp selv (for sÄ Ä returnere pengene til seg selv). Det er kjent at han har gjort det fÞr. I sÄ fall kan grunnleggerne ha sittet med 70-90% selv. Da er det lett Ä holde et kunstig hÞyt prisnivÄ i et flatt eller stigende marked. I et fallende marked derimot blir det for dyrt


Alltid greit Ă„ ta denne frem i ny og ne for en realitets vurdering.

6 Likes
4 Likes

Under 4k nÄ, skal vi ned til 1,5k fÞr det snur? :thinking::thinking:

1 Like

Kan gÄ til 50.000 eller til 100 


Alt er mulig i bitcoin. Derfor styrer jeg unna

Begynner virkelig Ä tenke jeg burde gjort det samme. Om det er noe jeg burde lÊre av dette crypto-sirkuset er det «Ä ta gevinst underveis» og ikke bli for «grÄdig».

2 Likes