Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Satser på det snur på 3K, men jeg var jo for sikker på at 6K var bunnen sååå…

Eg vurdere å starte snart med å kjøpe meg inn med litt og litt over tid. Da slipper eg å tenke på å treffe bunnen.
Fortsatt noe usikker da risikoen er skyhøy nå når markedet bare fortsetter å falle :thinking::sweat_smile:

1 Like

Er jo mange som mener at Bitcoin skal være verdt 6-7000 USD fordi strømkostnader osv.

Jeg syntes jo det er et elendig argument.

Det koster det folk er villig til å betale, ikke hva produksjonen kostet…

3 Likes

Mange som taper på å mine nå, men det varer ikke lenge. Når de minst lønnsomme slutter å mine, blir det jo mer på de andre til det er i balanse. En hake ved dette er jo mer sentralisering. De store kan kjøre på med tap en stund.

Ja akkurat nå er det for mange som miner.

For bare litt over et år siden var prisene under nivået vi er på i dag. Ingen som klaget da.

Jeg tror kryptovaluta vil være uungåelig i fremtiden, også som valuta for unioner/stater/land. Når staten har all makt, også over folks penger, vil behovet for uavhengige kryptovalutaer være veldig stort.

Spesielt i land der risikoen for statens maktmisbruk er stort!

3 Likes

Interessant om flere vil være med å diskutere hvor de tror “bunnen” er :smile:

1 Like

Bunnen er selvsagt tilnærmet null, men selv tulipanløk mistet ikke enhver verdi. Har ment det samme siden bitcoin så dagens lys, men det skal innrømmes at fenomenet viser større utholdenhet enn jeg hadde trodd.

1 Like

"Er jo mange som mener at Bitcoin skal være verdt 6-7000 USD fordi strømkostnader osv.

Jeg syntes jo det er et elendig argument.

Det koster det folk er villig til å betale, ikke hva produksjonen kostet…"

Det er selvfølgelig riktig. Har man f.eks. bygget en herskapsbolig på et sted ingen ønsker å bo så er verdien null (med unntak av materialer som kan demonteres og brukes om igjen).

1 Like

Herskapsboligen har nok fortsatt en verdi, for er den bygget og funker er det alltid noen som vil kjøpe den (jeg feks) men prisen er bare langt under byggekost.

Men jeg skal innrømme at jeg personlig faktisk begynner å vurdere mining som oppvarming med bitcoin på kjøpet, fordi brukte rigger er billige.

Jeg tror i motsetning til deg @dr.Stockman at krypto er kommet for å bli og kommer til å være svært viktig som alternativ valuta til kommende digitale statsvalutaer. Har vi ikke alternativer til statens valutaer (digitale altså) overgir vi absolutt all kontroll til myndighetene. Rent helvete med feil styre.

1 Like

Hva søker du for å finne den på Nordnet? fant den ikke da jeg søkte etter Coin Hodll. Never mind fant den, så i artikkelen nå at den er fra Canada

Kommer muligens på Nordnet etterhvert

Jeg griner

2 Likes

Stemmer bra med virkeligheten!

Tulle Norge. Så da forsvinner de til svergie i stedet. Helt på viddene. Fisk og olje . Det er det det eneste.

For altså usle 10 mill det er snakk om?

3 Likes

De er ikke spesielt interessert i teknologisk nyvinning, og det å være fremtidsrettet. Tro hva som hadde skjedd om den tradisjonsrike tungindustrien hadde fått samme beskjeden. Hadde vært helt utenkelig!!

3 Likes

Den tradisjonsrike tungindustrien skaper mange flere jobber per W subsidiert enn krypto…

2 Likes

Det er det ikke tvil om. Men verden forandrer seg. Hvordan er det 20 år frem i tid? Er arbeidsplasser et argument for å legge ned Amazon for eksempel, og åpne bokhandel i gata? Kanskje ikke det beste eksempelet, men poenget er at mange nye teknologibedrifter kjennetegnes av at de har få ansatte og høy omsetning. Instagram ble solgt for milliarder når de hadde 13 ansatte eller noe. For et uetisk drittselskap😝 Skal staten slå ned alle teknologiselskap som ikke fører til en hvis mengde arbeidstakere, går vi bakvendt inn i fremtiden. Vi kan jo dyrke poteter, og ta de opp for hånd. Det fører til mange arbeidsplasser!

2 Likes

Og om jeg skal være litt usaklig med tanke på energibruk, så er det som ha ført til noe av den største teknologiske utviklingen, og i etterkant ringvirkninger i form av arbeidsplasser. Det å fylle en tank med 770000 liter bensin, og sende den til månen.

Myrseth dropper krypto… / kanskje ikke dropper - men ser at dersom strømsubsidieringen blir fjernet er det ikke noe å tjene.

1 Like