Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Stort sett bare sittet i det siste. Med 25x pÄ bÄde swapen og sept futuren 50-50 med gode marginer til likvidering. Men dyrt Ä sitte med den swapen pÄ Bitmex med hÞy giring!

Er usikker pÄ hvor jeg skal dekke inn da. Men planen er Ä dekke inn, cashe ut en del og sÄ gÄ long om og hvis.

1 Like

Der brĂžt 2000!!!

NĂ„ er det action!!!

1 Like

Med: “gode marginer til likvidering” mener du da grensene for stop lossen
? Trading er veldig nytt for meg.

Grensen for nÄr en blir tvanssolgt/kjÞpt og nulla ja. Med hÞy giring er det fort gjort.

1 Like

ugh ugh ugh kjedelig Ä sitte Ä se pÄ short-muligheten fyke forbi. Tror jeg skal bli fulltids krypto-trader nÄr jeg fÄr verifisert tier 3 hos kraken :sunglasses: Action 24/7

2 Likes
3 Likes

“«Misforholdet mellom at nesten ingen aksepterer bitcoin som betalingsmiddel og verdiĂžkningen er slĂ„ende”.



3 Likes

@cagey2 Jeg sitter Ä leser meg opp pÄ giring, og ser at margin call er 80% pÄ kraken. Med et sÄ hÞyt krav mÄ vel man ha sÄpass mye penger lÄst i investeringen at man like godt kunne latt vÊre Ä gire?

Eks: Med en investering pÄ 50k hvor giring er x5 (40k i lÄn), vil 80% margin kreve at man har minimum 40k i EK (10k som er investert og 30k pÄ konto).

Det virker for meg helt poenglÞst Ä gire med sÄ hÞy margin call.

1 Like

Ikke slik det det fungerer pÄ BitMex i hvert fall. Der er det ganske ekstremt og du blir fÞrst likvidert nÄr hele opprinnelig posisjonen din er i null. SÄnn at om du har satt 10x blir du likvidert eller margin called om det gÄr 10% mot deg.

PÄ Kraken sÄ mÄ det vel vÊre innskudd belÞp de 80 % referer til? Slik at om du har satt 10x giring sÄ blir du margin called om det gÄr 8% i mot deg. Da har du/de fortsatt litt Ä gÄ pÄ i forhold til Ä fÄ likvidert posisjonen din. Hvis det er i forhold til hele posisjon i markedet er jeg enig da er det jo bare tull.

1 Like

My oh my, what shall I do with all this stupid Bitcoins


Noen som har vÊrt med pÄ shorte-festen denne helgen? Dere var alle invitert!

4 Likes

Gleder meg til nÄr du kjÞrer opp Funcom kursen @cagey2 :wink: Topp 20 neste?

2 Likes

Kryptovaluta er en fantastisk verden Ă„ bli rik i, for de som klarer Ă„ fĂžlge med ja :money_mouth::money_mouth: :money_mouth: :money_mouth:

1 Like

Hehe, synes jeg er rimelig heavy lasta allerede i Fun jeg da med 500k, men men vi fÄr se :wink:

Ellers vi jeg advare alle mot Ä begynne Ä kjÞpe noe krypto enda. Sykt volatilt og fortsatt kraftig nedadgÄende, vent til ting roer seg og se an hva som skjer, mye usikkerhet som rÄr nÄ!

Virker som at altcoins generelt synker om bitcoin stiger, og synker om bitcoin synker, men stiger om bitcoin trender ganske flatt for en periode. Etherium lÞsrev seg fra bitcoin og steg en periode, men virker nÄ fÞlge med nedover igjen. Kunne tjent pÄ bitcoins fall, men virker som den har mer enn nok problemer selv.

2 Likes

I dette falltempoet er MA200 rett rundt hjĂžrnet! Har det kommet noen nyheter rundt oppskaleringen?

PÄ pluss 500, kan du geare med 30 gangeren, du taper ikke mere end investeret kapital, om det gÄr helt feil veg

PrÞver mig med kjÞp 16 ETH pÄ 134,42 SL 100
Spread er 3$.
Mvh Vandregutten.

Jeg har handlet her en stund. VÊr obs pÄ at posisjonen avsluttes ukentlig. Spreaden er ogsÄ latterlig pÄ disse nivÄene, $3 var ogsÄ spreaden nÄr prisen lÄ mellom $300 og $400.

Ja enig, men jeg har ikke andre alternativ.
Hadde vÊret flott med 1$ spread
der er ogsÄ prÊmie pÄ 0,25% om man sitter kl.00.00

@cagey2 ser ut som du er shortekongen! bra jobba og godt sett. HĂ„per du tok hjem noe cash! #Snabbacash #parkometerpenger

4 Likes

Med sÄ tydelige bevegelser som er i krypto gÄr jo 2% fort. For meg er det mest problematisk nÄr prisen gÄr i mot meg, og jeg normalt ville satt en stop loss. I stedet for et 1% tap sitter man da med 3%. PÄ Bitcoin er spreaden omkring 1% pÄ disse nivÄer.

Kansje jeg skal dele inn i flere kjÞp og droppe SL, tror jo den kan gÄ ned mot 100

Tror jeg gjþr det


Trodde markedet Ă„pnede kl.16 men i dag var det altsĂ„ kl. 15 Ăžv, skulle gjerne hevet mig pĂ„, men nu lar jeg det opprinnelige kjĂžp stÄ