Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

China Scrambles To Enforce Capital Controls (Which Is Great News For Bitcoin)

1 Like

The Forecaster

1 Like

http://kleiven.blogg.no/1441273497_sannheten_om_bitcoin.html

Oi, der var det mye faktafeil.

2 Likes

Satt seg lite ‘inn i ting’

Argumentene gjelder jo alle valutaer.

“Hvor trygt er det egentlig Ă„ plassere sparepengene i noe som ikke finnes, annet enn som et menneskeskapt betalingsmiddel”

“Svekkes denne tilliten da kollapser hele valutaen”

Vel om jeg har forstÄtt det rett sÄ er KryptoValuta unik og vil lukke produksjon av videre betalingsenheter ved et gitt tidspunkt i fremtiden slik at det sÄnn er teknisk sterkere enn mye annet vi setter verdier i.

Diamanter: Ville devaluert VELDIG dersom De Beers i London hadde blitt opplĂžst

Gull: Vel, Gull produseres stadig mer effektivt og det er stadig mer tilgjengelig pÄ markedet
 Ikke er det spesielt nyttig metal heller utover at det er veldig konduktivt. Det er lett Ä forestille seg at verdien av gull og kan forringes gjennom det neste Ärhundre.

Palladium: Denne har jeg selv spekulert i og tapt en god del penger. Palladium trenger du for Ă„ lage ICs. Du bare MÅ ha Palladium, og i en verden hvor mer og mer av verdens prosesser gĂ„r over i ICs tenkte jeg at denne var jĂŠvlig lur
 Men nei, vet ikke helt hvorfor dette sjeldne metallet ikke Ăžkte som planlagt i verdi
 Men til helvette gikk det :stuck_out_tongue:

Osv Osv

Det jeg prÞver Ä si er vel at det meste kan forringes i verdi om de rette omstendighetene inntreffer og det med stÞrre teknisk sannsynlighet enn Kryptovalutta. Likevel, det som skal sies er at psykologisk sett sÄ kan kanskje troverdigheten til en Kryptovalutta svekke seg dramatisk pga omdÞmme? Hvis for eks noen av bakmennene for valuttaen blir tatt i Ä ha tuklet med noe som ikke tÄler dagens lys sÄ KAN faktisk verdien av valuttaen vÊre borte fort som fan
 Kanskje nettopp fordi den ikke er fysisk
 Hva tror dere?

2 Likes

Jeg mener at det kan vÊre lurt Ä sitte pÄ en viss mengde bitcoin, men med vissheten om at det er hÞy risiko. Jeg har selv noe i den bitcoin ETNen - som har begynt Ä stige litt igjen nÄ. Jeg har ogsÄ tro pÄ gull de neste par Ärene.

Bitcoin har ingen bakmenn. Den er helt desentralisert.

1 Like
1 Like

Jadda jeg vet ikke om du leser trÄdene som jeg har opprettet / eller vil innrÞmme det hehe? Men vet du hva vi i Är feirer 70 Ärs (7+0) jubileum av?

Bretton Woods :slight_smile:

1 Like

Intro to Bitcoin | Vinny Lingham | TEDxCapeTown

Bitcoin For Consumers Today | Paul Hickey | TEDxCincinnati

MOOC 3.0 Session 1 - https://www.youtube.com/watch?v=95KTvNVCHY8&index=1&list=PL68lGg7SjGZBzAwPwCerIHAOg6eN5fGu2

1 Like

The amount of VC funding that has flowed into bitcoin this year is staggering. Last year was the best yet, but this year has already matched it. This is an extremely positive sign for bitcoin’s long term success. The “smart” money is flowing into bitcoin, and those companies and people don’t make a habit of throwing away hundreds of millions of dollars on a new technology unless it stands a good chance of returning their investment many times over.

1 Like

Can Bitcoin Survive a Hard Fork? Xapo’s Wences Casares on Block Size and Bitcoin’s Future

2 Likes