Interessant. Synd de ikke har norske banker i listen foreløpig. Kunne lett vært en genial phising-metode. Jeg fant DNB National Bank, noe ganske annet enn gode (eh not) gamle DnB. Burde knyttes til Mastercard/Visa isteden.
God ide! Jeg skulle gjerne kunnet kjøpe krypto for et valgt beløp hver gang jeg brukte kortet, istedenfor å knote med bankoverførsler osv.
Fantastisk interview omkring crypto generelt, nuværende problemer samt hvordan Vericoin/Verium prøver at løse disse. Bedste introduktion jeg har hørt længe!
In depth interview with Lead Developer of #VeriCoin and #Verium on @Crypto__101 #bitcoin #fintech #crypto $VRC $VRM
Hørt på den selv, veldig bra! Vericoin/Verium kommer til å nå langt. Gøy å være med på reisen.
Engasjerende type! Verdt en titt.
Er det noen som vet noe om disse karene (som selger og kjøpe Bitcoin og Ethereum)?
Holde dere unna BitcoinsNorway i hvert fall. Sturle/Bitmynt er bra.
Han snakker om deg, @cagey2, rundt 7:30. Og dette er 2 år og 8 måneder og ca. 67,5 milliarder USD siden.
Jeg overførte kr 25.000 med straksbetaling fra DnB til Bitcoinsnorway:
Sent på kvelden i går ble betalingen bokført på Bitcoinsnorway-kontoen:
Jeg kunne ikke se innskuddet før nå (på ettermiddagen) den sjette dagen.
Men det verste er at de har tatt 1,1% av innskuddet.
Jeg kjøper bitcoin, med ytterlig 1% gebyr, i tillegg til en veldig dårlig kurs.
Så kommer prikken over i-en når jeg overfører en del av bitcoinsa:
Overføringen skjer manuelt og kan ta opptil 48 timer!
Bitcoinsnorway: jeg har latt meg svindle av dere for siste gang.
Jeg har tipset flere ganger både i denne og andre tråder om måter å gjøre dette på billigst og sikrest mulig (SEPA(EUR) til Coinbase->Gdax og så limit order. Tar under 2 døgn til du har BTC fritt disponibelt. Gdax har “instant” og gebyrfri overføring av BTC også)?
Men alltids interessant å høre erfaringer med andre metoder…
Ja - vet man kan gjøre det billigere og sikkert sikrere. Jeg brukte Bitcoinsnorway første gang, ville bare ha det gjort så enkelt som mulig.
Sist gjorde jeg det igjen fordi Sturle på localbitcoins ikke hadde flere bitcoins. Saken er når jeg har penger tilgjengelig vil jeg helst få overført så raskt som mulig og åp sette opp ny konto et sted tar gjerne litt tid. Men jeg har lært leksa, nå er det bare å sette opp enda en konto og vente. Så er den sikkert klar for bruk neste gang jeg kan overføre penger!
Den første norske banken som gjør det mulig å kjøpe bitcoins direkte får meg som kunde på flekken!
Den første banken som tilbyr noe slikt kommer helt sikkert også til å ta “kriminelle” gebyrer for det…
Hvorfor så hastverk?
Fordi jeg er utålmodig. Kursen kunne like gjerne stått i 4500 som i 4200 som den gjør nå. Eller selvsagt 3500, men jeg vil helst kunne vurdere når jeg skal kjøpe selv, ikke måtte vente to dager (eller over en uke) før jeg kan handle…