Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Tilslutt kommer det til å bli SHITDYRT å bruke bitcoin, under den forutsetning om et engangsbeløp per transaksjon skal veie opp for dagens reward…

Denne tupilanmanien er godt i gang og vil neppe ende før investorene taper stort og helt mister troen.

Problemet er at flere og flere hopper ned fra gjerdet og har troen. inkl. meg. Kjøpte på 11900 euro i går - enormt liten pott, men skal inn med mer senere.

2 Likes

https://twitter.com/officialmcafee
De han legger ut går jo rett opp. Man må dog kjøpe innen 1min etter at han har lagt ut for å få med seg den første oppgangen, så coinen må være et sted man har klart og man må ha push-varsel på twitter :+1:

Heads-up til alle som trader med margin/leverage på Bitfinex:

Bitfinex viser likvideringspris basert på kjøpsposisjonen du sitter med i øyeblikket ikke likvideringspris inkludert ordre du har lagt inn som ikke er kjøpt/solgt enda. Det kan virke selvfølgelig at det er slik, men det kan fort lure deg til å tro at du har mye mer å gå på før du likvideres! For hver kjøpsordre som går inn på vei ned mot likvideringspris går likvideringskursen opp.

Det vil si at de kjøpene man egentlig ikke trodde skulle gå gjennom, men som man har liggende inne lenger ned i ordrelista i tilfelle en dump, potensielt kan bli kniven på strupa for posisjonen din og ikke den gullkantete investeringen man skulle tro.

Dette skjedde meg natt til i går, Kurs for likvidering på Iota-posisjonen min lå på noe sånt som 0,6$, for bitcoin på 2000 eller noe. Men jeg hadde inne diverse kjøp på vei ned )det var jo tydelig at kursene skulle ned, men ikke så tydelig hvor langt ned). Overtrøtt som jeg var tenkte jeg ikke på at kjøpene på vei ned drastisk ville øke likvideringsprisen på posisjonene mine, og da jeg sjekket Bitfinex i natt fikk jeg en skikkelig kalddusj. Nesten all Iota wiped away.

Jeg synes Bitfinex tydelig kunne vist hvilken likvideringskurs man har dersom alle kjøpsordre går inn. Det er jo det som er den faktiske likvideringskursen i øyeblikket! Med mindre man fjerner kjøpsordrene er likvideringskursen Bitfinex viser veldig misvisende.

3 Likes

@VargVemund sett på Mcafee’s nyeste coin?

https://kwhcoin.com/

Fyren er gal :wink:

Hehe, han mener Verge skal i 15 dollar. Tror ikke han har regnet på hva mcap på VERGE blir med 15 dollar pr. coin? Men den har gått bra i det siste. Nå har ICOen jeg har fulgt med på kuttet ned på antall dager de skal kjøre rabatt pga. stor pågang. Så nå har jeg 3 dager på meg til å få tak i nok cash, overføre disse til en exchange, kjøpe BTC og så være med på ICO. No chance in hell. Hater krypto! :disappointed_relieved:

1 Like

Hvilken ICO er dette? @Nocturne

1 Like

Nei ikke sett på kwhcoin :slight_smile: utifra det lille jeg leste synes jeg ikke det var helt søkt, burde være en god bruk av blockchainteknologi å tracke og selge «ren» energi!

Dette er årsaken til at jeg mente det ville være dumt å uttale seg om timing til folk som ikke allerede er eksponert i kryptomarkedet. Med mindre du har konto på coinbase eller et annet sted der de godtar kredittkort er det absolutt ingen mulighet å komme inn i denne ico-en. Det samme gjelder å treffe en bunn!

Dersom en utenfor kryptomarkedet skal være med på ico må hen (la du merke til korrektheten?):

1. Opprette konto for kjøp av bitcoin/eth
  2. Kjøpe Bitcoi/Eth
  3. Evt veksle til riktig ico-valuta Eth/Neo/Ltc (kanskje må du overføre til en annen exhange først for å veksle)
  4. Overføre Eth/Neo/Ltc/Whatever til en privat lommebok
  5. Overføre fra privat lommebok til Ico.

Flere av disse punktene kan ta mange timer, ofte flere dager. Så moralen er at om du vil inn i kryptomarkedet så er det smart å få penger inn på konto så raskt som mulig…

Joda, men vi diskuterte ikke det, vi diskuterte om det var lurt å kjøpe på ATH (noe det ikke var) :slight_smile: Jeg har aldri sagt det ikke er lurt å opprette konto :smile:

Jeg har forøvrig konto hos Coinbase / GDAX, men det sitter litt langt inne å cashe ud +100k på kreditt for å være med på en ICO så får vel bare vente til mandag :slight_smile:

Jeg diskuterte ikke det :slight_smile: jeg diskuterte om det var lurt å si til folk at de ikke burde kjøpe krypto «nå», noe som effektivt holder dem borte fra å kunne kjøpe i også «i morgen». Men jeg har kanskje uttrykt meg klossete. ATH vil alltid bli etterfulgt av en liten korreksjon. Det vet alle som driver med krypto, så det gjelder å væer klare.

Du må forresten kjøpe på kreditt på mandag også.

Hehe, sant nok. God jul! :santa:

1 Like

Nå som grunnleggeren av Litecoin, Charlie Lee, har solgt alt (i følge diverse media), hva tenker folk om Litecoin fremover? Selger dere eller tenker dere vekst utover 2018? :slight_smile:
God Jul :christmas_tree:

Det er ikke bare diverse media, han sier det selv på Twitter.
Min plan er enkel : HODL :smile:

3 Likes

Så mange gode icoer som kommer på Neo-plattformen nå fremover. Qlink gikk som varmt hvetebrød. Apex som du nevner virker helt rå. Glad jeg kom meg inn i pre-sale på den! Videre TheKey er helt enorm. Osv osv… Jeg har hamstret Neo i det siste. Når Binance bekrefter at de kan trade i Neo-par vil jeg si at dette er månen neste :smile:

1 Like

Neo-icoer vurdert av Cryptobriefing:

(Q-link ico ferdig)

Bra du kom deg inn i Apex, helt enig Neo er veldig underpriset og spennende om dagen tror på en dobbling trippling om kort tid.
Du glemte og ta med Onotlogy https://ont.io/ og http://neonexchange.org/.
Skal være med på begge disse, spesielt Ontology.
Tok akkurat en liten bet i Thekey

BlockchainBrad på youtube har veldig mye bra innslag om Neo og Ico som kommer burde sjekke dem ut.

Ja, Ontology og Neon er knallbra. Sammen med TheKey vil disse gjøre Neo helt uslåelig dersom de slår an (noe jeg tror de vil). Apex er massivt da. Virkelig, virkelig bra. Gleder meg allerede til 2018

Ja 2018 blir stort, disse prosjektene sammen kommer til og bli et heftig ecosystem på Neo platformen.