Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Det er vanskelig Ä spÄ, men trolig andre faktorer som styrer bitcoin, siden dette kan ogsÄ ses pÄ som en hedge mot usikkerhet innen finanssektoren (dersom bankene vakler sÄ er du ikke sikret Ä fÄ ut pengene dine), inflasjon og mistro mot staten.

Samtidig har du caset at dette blir mer og mer utbredt som en alternativ valuta, dermed fÄr du hÞyere etterspÞrsel og hÞyere verdi. I sÄ fall vil verdien vokse mangegangen i forhold til bÞrser osv

Risikoen er at interessen dĂžr ut, en annen valuta tar over eller at banksystemene bruker selve blockchain teknologien og gjĂžr at forskjellen mellom Ă„ bruke bankens finansielle tjenester og bitcoin blir mindre (dvs billigere, raskere og sikrere Ă„ utfĂžre transaksjoner)

1 Like

Dette hþres ut som David mot Goliath
 :smile:

1 Like

Ja, men se pÄ internett. Vi har jo ikke internet by Microsoft eller Telenor. Det er hele poenget det er et Äpent nettverk uten eiere.

“No one actually owns the Internet, and no single person or organization controls the Internet in its entirety. The Internet is more of a concept than an actual tangible entity, and it relies on a physical infrastructure that connects networks to other networks”

http://www.webopedia.com/DidYouKnow/Internet/WhoOwnstheInternet.asp

Who owns Bitcoin? Bitcoin is not operated by any single entity or company but is rather operated by the thousands of people running the Bitcoin software all over the world. There is a ledger that is kept to manage the transactions in the database. This is commonly referred to as the “Blockchain”. This can be compared to the system people used to share music files. - See more at: http://www.bitcoinvalues.net/who-owns-bitcoin-btc-scams.html#sthash.GVOkoWyX.dpuf

2 Likes

En annen ting er at jo mer utbredt det blir jo vanskeligere blir det Ă„ stoppe, eller for en konkurrerende valuta Ă„ ta over

2 Likes

Takk for fine innlegg @holmes. Jeg finner det mer interessant for hver gang jeg besÞker denne trÄden. Hva kan, innenfor sannsynlighetens rekkevidde, kunne skje for at vi skal fÄ se en eksplosjon i kursen? En eller flere store makter mÄ vel pÄ banen fÞr kursen gÄr totalt godzilla-modus, slik grafene dine viser.

2 Likes

Ja vi fÄr takke @Jadda som startet denne trÄden! Jeg var skeptisk til Ä begynne med skal jeg innrÞmme.

Dersom kinesere fortsetter Ă„ hamstre bitcoin slik vi har sett den siste uka (trolig som en hedge mot svakere yuan mot dollar) tror jeg det bare er et tidsspĂžrsmĂ„l fĂžr vi fĂ„r et rally opp mot fĂžrste nivĂ„ der folk vil begynne Ă„ ta gevinst. Om det skjer pĂ„ 400, 500 eller 650 etc vet jeg ikke. Uansett tror jeg man skal sitte lang hele veien sĂ„ lenge det gĂ„r etter planen ogsĂ„ gjennom korrigeringer / “bear trap” i diagrammet over.

NÄ i fÞrste omgang er det veldig positivt om vi fÄr en ukesstengning over 272-273 og deretter over 300 sÄ ruller ballen videre.

Et scenario nÄ er at vi ikke bryter disse nivÄene, men holder oss i rangen mellom 220 og 300, i sÄ fall fÄr man bare vÊre tÄlmodig. Men jeg er ganske optimistisk.

Husk at folk er vant til at bitcoin faller, nÄr den begynner Ä stige sÄ stiger gjerne optimismen i samme takt :slight_smile:

1 Like

Ingen tegn til at interessen dÞr ut sÄ langt. Dette kan man tydelig se i grafene du postet over antall transaksjoner og unike bitcoin-adresser.

At en annen kryptovaluta tar over blir mindre og mindre sannsynlig for hver dag som gÄr. Ingen klar utfordrer i dag.

Bankene kommer nok i stor grad til Ă„ bruke blokkjeden og de har allerede begynt med dette. Den blokkjeden de bruker er Bitcoin sin, og grunnen til dette er at all datakraften bak Bitcoin er det som gjĂžr den blokkjeden til den desidert sikreste. Ingen banker kan starte sin egen blokkjede med samme sikkerhet som Bitcoin sin har. Hvis Google stenger ned alle sine servere og setter de til Ă„ grave ut bitcoin, vil dette utgjĂžre godt under 1% av regnekraften i Bitcoin-nettverket.

1 Like

Talking gold, bitcoin and the state of the economy with Koos Jansen and Tuur Demeester

1 Like

Takk for den oppklaringen. Det er veldig interessant:

“We use the word blockchain now. I say bitcoin, and they think that’s the worst thing ever. It just feels like they put up a guard. Then, I switch to blockchain and they’re very attentive and they’re very interested.”

Draper seems ambivalent to the change, though he said he was initially against using it, mostly because he believes it’s superficial. After all, companies that use the blockchain as a payments rail, the argument goes, still need to interface with its digital currency, which is the mechanism for transactions on the bitcoin blockchain.

“When we talk about blockchain, I mean bitcoin,” Draper clarifies. “Bitcoin and the blockchain are so interspersed together, the incentive structure of blockchain is bitcoin.”

http://www.coindesk.com/adam-draper-investors-bitcoin-blockchain/

1 Like

Oops

Sannsynlig (tror jeg) at London Þnsker Ä posisjonere seg sterkere ogsÄ innen bitcoin trading dersom utviklingen fortsetter

London trades more dollars than New York, and more euros than all of Europe combined.

1 Like

BITCOIN DOWNTREND IS OVER

1 Like

Cyberspace Administration of China (CAC) has, in no uncertain terms, claimed that we have entered the “post-Bitcoin era,” and “Can no longer ignore its revolutionary changes” despite people thinking bitcoin and block chain technology is or was not stable.

https://www.cryptocoinsnews.com/chinas-cyberspace-administration-acknowledges-bitcoin/

Blir debatt om Bitcoin pÄ Aktuelt pÄ NRK2 i dag klokken 20:15 :smile:

1 Like

Da er vi oppe pÄ 270 USD igjen
jeg hÄper at vi kan fÄ en ny topp godt over dette og at vi holder oss over 273 ut uka.

Edit: Ser lovende ut i hvert fall :smile:

1 Like

Noen har kanskje skrevet om dette allerede her inne men:
Hva er den enkleste/beste mÄten Ä kjÞpe bitcoin pÄ?
Vurderer Ä kjÞpe f.eks. 10 eller 20 stk etter Ä ha sett dokumentaren pÄ NRK2 nÄ i kveld. :smile:

2 Likes

Jeg bruker denne, men @jadda har noen poster om hvordan du kan kjĂžpe bitcoin hvis du vil eie direkte

2 Likes

Her er dokumentaren pÄ nrk.no:
https://tv.nrk.no/program/KOID25009815/kapital-bitcoin-en-digital-pengebinge

2 Likes

Aktuelt 20.10.2015 pÄ nrk.no:

1 Like

En digital Robin Hood

Hvert Ă„r tar dyre mellomledd 288 milliarder kroner av pengeoverfĂžringer til u-land i gebyrer. Det kan Bitcoin sette en stopper for.

1 Like