Helt fantastisk Ä lese. Hvis vedkommende er i live i dag bÞr han / hun ramme inn artikkelen og henge den pÄ veggen som en pÄminner om at det ikke er sÄ lurt Ä vÊre sÄ bastant i sine meninger
Jeg tror krypto kommer til Ă„ bli stĂžrre en folk aner. Bare i dag snakket jeg med svogeren min som jobber pĂ„ sykehuset om globale pasientjournaler. âHvafornoe?â sa han. Pr. i dag er jo ikke pasientjournalen pĂ„ ett sted engang (sykehuset har en, fastlegen en, tannlegen en osv).
âVel, globale pasientjournaler er fremtiden kjĂŠre svogerâ sa jeg. âNei, gĂ„r ikkeâ, sa han. âFolk kommer aldri til Ă„ enes om ett systemâ. âDe trenger ikke detâ, sa jeg. âBlokkjeden gjĂžr det mulig for pasienten Ă„ beholde sin egen pasient journal. Pasienten har en privat nĂžkkel, og vedkommende kan velge Ă„ dele journalen med den de vil, men de slipper Ă„ ha biter av journalen her og derâ.
Han sÄ bare dumt pÄ meg og ristet pÄ hodet. Men saken er at det er minst 3 blockchain prosjekter som jobber med akkurat dette. Og dette er bare ETT av bruksomrÄdene for blockchain. Jeg opplever det litt som et paradigmeskifte. Det er enda veldig, veldig tidlig, men vi fÄr se om 10 Är hvor vi er. Da tror jeg kryptovaluta og blockchain er like dagligdags som det internett er i dag.