Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Har spørsmål når exchangere blir hacket har dette noe med blockchain sin teknologi å gjøre?

Nope, når exchanger blir hacket har dette med sikkerheten til exchangen å gjøre. Har du noen crypto på en exchange så anbefales det sterkt bruk av to-faktors autentisering :key:

Hjelper ikke med 2 steg sikkerhet om hackere tømmer exhanger da hjelper det vellite med 2 steg sikkerhet?

1 Like

Men tofaktor autentisering har ikke boe å si når pangene ligger exchangens wallet. Uansett lurt så ikke du selv blir hacket.

Sikrere med en wallet på iphone? Ikke hørt om at private wallet er hacket?

Om du ikke har 2faktorkode eller annen sikkerhet er det nok ganske lett for hackere å komme seg inn på din exchange-wallet som egentlig bare viser din andel av exchangens wallet. Nano Nano-wallet er vistnok blitt hacket.

Altså sikrere med en privat wallet på telefon pc?

Jeg bruker Trezor’en til å autensiere meg når jeg logger inn på børsen. Det føles veldig trygt.

1 Like

Er det sånn at noen er sikrere en andre på en exhang konto? Eks kraken etc.

Du skal aldri oppbevare coinene dine på en valutabørs. Jeg har aldri vært på mange børser samtidig, men har allikevel opplevd at 4 børser jeg brukte ble hacket (utenfra eller innenfra) i løpet av de siste 5-6 årene. Har også sett det samme skje med et halvt dusin andre børser. Selv har jeg sluppet billig unna fordi jeg kun flytter valuta til en børs for å gjennomføre handler, og så flytter ut igjen umiddelbart. Men jeg kjenner andre som har tapt millioner!
2FA er en selvfølge når du bruker en valutabørs, men gir deg ingen sikkerhet når det er selve børsen som blir hacket. 2FA beskytter deg kun mot hackere som har fått tak i ditt brukernavn og passord.
Mobil er ofte bare en nettleser som kobler deg opp mot en webwallet. Med andre ord serverbasert (les sentralisert). En sentralisert løsning er alltid mindre sikker enn en desentralisert løsning. Jeg bruker selv mobil, men kun for små beløp. Mellomstore og store beløp har jeg på pc eller offline.

1 Like

Takk for svar .Bruker 2FA men lite komfortabel med å ha coins på kryptobørs. Så offline ja til siste svarer.

@seifisk

Dette er det du leter etter: https://trezor.io
NB! Ikke bestill fra andre kilder enn produsenten i linken over.

2 Likes

jadda skal se på linken du ga.

Du kan bruke Trezor til 2FA, men folk bruker den hovedsakelig til sikker lagring offline.

1 Like

Skal se på det.

1 Like

Over 500 coins kan handles.

Hei hva er forskjellen på singelpck å tre packs. 3 packs Trezor 83.49 eur og singel 228 eur?

228 for 3stk, 83 for 1stk

Det er kun jeg som skal bruke den, hvem skal jeg ha ? Regner med den til 228
Trodde at det var 3 deler til 1 bruker

Rabatt for kjøp av 3 altså?

Stemmer