Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

SpĂžrs hvilket land jeg befinner meg i. Du da?

Poenget er at sÄ og si alt gÄr motsatt vei av det ekspertene spÄr. Vi var jo idioter som kjÞpte btc i vinter f.eks. BÄde her inne pÄ forum og eksperter i media. Ekspertene har spÄdd styrket nok i mange Är. Det motsatte skjer hver gang. NÄ har de anbefalt salg av aksjer i mÄneder og uker. Det blir nye ATHer bÄde over dammen og pÄ Oslo-bÞrs er vel nesten garantert snart da.

Ja, de fleste med boliglÄn er netto short NOK

Tja, da spiller ogsĂ„ boligprisene inn. Si man kjĂžpte bolig fĂžr et prisfall i boligmarkedet pĂ„ 15% og egenkapitalen man gikk inn med er barbert vekk. SĂ„ hjelper inflasjon veldig lite. Betaler jo renter ogsÄ 

Det er jo kun et problem dersom du har tenkt Ä selge boligen? Verken prisfall eller Þkning har noen pÄvirkning pÄ livet mitt vedr min bolig. Jeg mÄ bare kunne betjene lÄnet slik at jeg ikke blir tvangssolgt. (mao er det lÞnn som er kritisk for meg)

Dessuten sÄ lenge du skal selge og kjÞpe bolig i noenlunde samme marked sÄ betyr ikke et prisfall pÄ 15% noe? Boligen du har tenkt Ä kjÞpe har jo ogsÄ falt 15%?

Problemet er eventuelt dersom mer enn all din egenkapital er brent vekk og du netto sitter i gjeld dersom du skulle selge for da blir det vanskelig Ä fÄ nytt lÄn til ny bolig. Da kan man ogsÄ argumentere for at boligen du eide var i utgangspunktet for dyr. Det er vel delvis derfor man Þkt kapital krav. I en slik situasjon er du lÄst i boligen, jeg tenker det er mange som eier smÄ leiligheter i midten av Oslo som ville slite da.

Roubini DEBATES Roger Ver: Will Cryptocurrencies Fail Or Succeed? (FULL DEBATE)

Ja og eier du en bolig sÄ handles den i NOK, men den er jo ikke konstant verdsatt i NOK. F.eks ved lav rente kan du fÄ boligprisvekst samtidig som NOK svekker seg, eller om vi fÄr hÞy inflasjon stiger gjerne boligprisene, sÄ en belÄnt bolig kan fungere som en hedge.

Min kommentar om NOK var vel at den Är etter Är svekker seg mot det aller meste. Mens trenden til BTC og ETH gÄr motsatt vei, dersom man tar Ä ser pÄ trenden over noen Är. Noe denne trÄden handler om.

Ang boligpriser sÄ tror jo alle at de bare kan gÄ en vei. En NOK som svekker seg sÄ mye er sterkt argument for enda en renteheving. Som vil sette press pÄ boligpriser, sammen med reguleringer som har kommet de siste Ärene. NÄ kan ikke folk bruke forbrukslÄn som egenkapital lengre. Da blir de avslÞrt. SÄ nÄr mange har gjeld som overstiger boligverdi sÄ fÞler de seg fattige.

Men tilbake til krypto.

1 Like
1 Like
1 Like

Helvette! Er best Ă„ ha kontrollen selv ja!

1 Like

Grei mÄte for EOS-hodlere til Ä fÄ passiv inntekt.

1 Like

Studenter med stramt budsjett fÄr virkelig smake effekten av en ubrukelig NOK

Ja, de skulls heller holdt Bitcoin

Stemmer. Har selv mer enn dobbel avkastning pluss dollarstyrkelse bare i Är. GÄr man noen Är tilbake sÄ er det enda bedre.

Dette er jo et eksempel pÄ svÊrt dÄrlig risikostyring, studenten gamblet pÄ svakt pund selv om studenten visste at kostnadene skulle komme i pund. Vil pÄstÄ at lÊrepengen her er at man ikke skal gamble med penger som skal gÄ til forbruk (ikke at man skal sette pengene i krypto, det ville jo vÊrt enda mer risikabelt).

– Det virket jo som om brexit skulle gĂ„ dĂ„rlig, sĂ„ jeg regnet med at pundet skulle forbli svakt. Hadde jeg visst at situasjonen skulle bli som den er nĂ„, hadde jeg satt penger pĂ„ den britiske kontoen min for lenge siden, sier student Edwina Rossi (20) til E24.

1 Like

Hehe, enig der ja :+1: :wink:

1 Like

Men forstÄr de godt at de blir forvirret. Østnor og de andre valutaekspertene har jo spÄdd sterkere nok i Ärevis. FÞrst nÄ i det siste med Euro pÄ 10.22 sÄ stakk han hodet frem i avisen og spÄdde svakere NOK fremover.

Samme med aksjer, Hermanrud spÄr oslo-bÞrs i 1000. SÄ gÄr det et par uker og sÄ anbefaler han kundene og selge. Harald magnus andreassen stakk vel ogsÄ hodet frem og sa bÞrsene holder ikke med denne intjenningen som selskapene har. Han har vel for Þvrig spÄdd boligkrakk i 20 Är.
Samt media som blÄser opp hver minste bagatell som om verden snart gÄr under. Ikke rart folk blir forvirret.

1 Like

Hadde hun fĂ„tt utbetalt pengene i midten av juli (vanlig for utenlandsstudenter) og satt det i Bitcoin fordi “NOK er shitcoin lololol” sĂ„ hadde hun vĂŠrt i netto tap.

Kan alltid finne luker hvor man kan tape penger, uansett hva man investerer i. Det mest populÊre er jo Ä kjÞpe pÄ topper Ä selge pÄ bunner.

SÄ det er trend over tid man mÄ se pÄ. AltsÄ flere Är. Da svekker nok seg mot sÄ og si alt. Om det er bitcoin, ethereum, danske kroner, euro, sveitser franc osv

NĂ„r jeg postet den linken, tror du virkelig jeg mente at de burde sette studentbudsjettet sitt i btc? :joy::joy::joy::joy::see_no_evil::see_no_evil::see_no_evil:

2 Likes