Hei folkens, har ett spÞrsmÄl til ekspertene her inne. Kan jo ta hele historien fÞrst da arbeidsplassen min ble rammet av virus som krypterte alle servere og maskiner. De krevde lÞsepenger i bitcoin for Ä lÄne opp filene. Fikk hjelp av et datafirma og opprettet wallet pÄ mobilen. Fant en kjÞper som overfÞrte bitcoin for 5000 kr. Fulgte instruksene til bandittene og fikk sendt belÞpet. Litt usikker pÄ belÞpet men tror det var for rundt 4000 kr⊠24 timer etter var alle filene lÄst opp igjen. De holdt faktisk ord. Utrolig nok og overaskende. Var noen smÄpenger igjen pÄ walleten pÄ mobilen. Etter hvert som Ärene gikk, fikk jeg ny telefon og mistet hele walleten. Dette skjedde i Mai 2015. Tilfeldigvis fant jeg i gÄr en sikkerhetskopi pÄ min google drive. Lastet ned wallet og tilbakefÞrte sikkerhetskopien og etter mange forsÞk med passord kom jeg inn. Stod da laster ned nettverk eller noe sÄnt. 69 mnd igjen. Tok nesten 24 timer. NÄr det var ferdig stor det:
mBTC 175,51
= Nok 86391,81
Dette belĂžpet er ganske hĂžyt til Ă„ bĂŠre rundt i lommeboken din. Flytt til tryggere stedâŠ
Fikk jo lett sjokk. Trodde aldri det var sÄ mye
SÄ mitt spÞrsmÄl: Som dere skjÞnner har jeg lite erfaring med Bitcoin. Hva anbefaler dere Ä gjÞre? Hvordan kan jeg flytte disse eller selge dem? Og hva er Mbtc, mikro bitcoins ?
Eller bĂžr jeg bare la de vĂŠre der de er
Takk for alle innspill og rÄd til en som aldri har turt Ä kjÞpe bitcoin men nÄ alikevel har vÊrt eier siden Mai 2015