Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta - Teknisk analyse 2019 (TA) 📈

Tja, han gjĂžr noen interessante men ganske Ă„penbare poenger over hvordan meglere og trading plattformer tjener sine penger. Men det er jo ingen direkte sammenheng til at en tilbyder Ăžnsker Ă„ stoppe ut folk for enhver pris?

Dessuten gjelder en del av poengene som for eksempel spread og market making ikke for bitmex. Som jo er perpetual swap og futures contracts med mekanismer som frakobler dem fra det. Dvs du handler alltid med andre tradere pÄ platformen og ikke mot Bitmex selv (i teorien i hvert fall).

Edit: Og sÄ er det litt morsomt at du poster denne da han disser TA ganske hardt :wink:

Ut pÄ 6857! :slight_smile:

1 Like

Han disser TA ganske hardt ja, men jeg sverger ikke til en strategi. Min strategi er Ä bruke alt som er tilgjengelig nÄr jeg handler. En strategi i en asset fungerer kanskje ikke i en annen.

Du skulle ut pÄ $6800ish, det er jo ikke tilfeldig. TA er jo nettopp at flere ser det samme (mÞnsteret), og agerer deretter.

Han sier i videoen profesjonelle har horisont pÄ 1-3 mnd. pÄ sine trades men kjÞrer du den strategien i f.ex BTC ville du i beste fall vÊrt break even da BTC er ganske range bound mellom 5.5 og 10. Her mener jeg det er mer Ä hente pÄ volatilitetstrades enn Ä sitte long. Men hver sin strategi :wink:

2 Likes

Dekket selv og gikk long nÄ pÄ 7030 - 5x. FÞrste target er 7150, neste 7295, hvor jeg nok lukker hvis vi kommer sÄ hÞyt opp. SL pÄ 6900. Mulig brudd av bratteste fallende trendlinje.

Edit: ut pÄ 7090 - ser om den konsoliderer fÞr den gÄr videre eller om det var det.

1 Like

Short 7100 12x

Edit: ETF visstnok utsatt eller noe whatever
 :slight_smile:

Edit2: F
 riding it!!! :stuck_out_tongue:

2 Likes

Nice @cagey2 ! Trodde den nyheten skulle komme torsdag eller noe. Ble filmkveld her sÄ fulgte ikke med. Jaja, fÄr satse pÄ en ny mulighet til uken :slight_smile:

1 Like

Skal selge en del ETH nÄ. Hva sier TA etter dette fallet? Kan det komme en korreksjon opp?

Jeg kan bare snakke om BTC men kan kikke pÄ ETH litt senere. Hvis jeg husker riktig var $400 et psykologisk og teknisk viktig nivÄ for ETH.

NÄr det gjelder BTC (kan vÊre greit mtp. korrelasjon) sÄ ser jeg etter en long posisjon nÄ med en thight stop og 5x giring. RSI pÄ daily er pÄ 20, pÄ 4 hr 23 og 1 time 25. Den er oversolgt pÄ disse timeframes og jeg forventer en liten legg opp mot 6750-6850 i fÞrste omgang. Men vil gjerne se trenden snu pÄ lavere timeframes fÞrst.

Analysen for 20 dager siden stod seg godt nÄr folk begynte Ä bli bull :slight_smile:

PĂ„ lang sikt er trenden fortsatt ned. Post gjerne weekly BTC chart og vis meg hvordan man kan tolke det som annet enn bearish.

Jeg er bear pÄ lang sikt fortsatt, til vi bryter 10k. PÄ kort sikt sa jeg vi kunne forvente en leg opp til $7500 ved brudd pÄ 6.8, som du ser under.

2 Likes

Takk. Da skal nok BTC og ETH fÄ en pull opp snart som jeg bÞr selge pÄ. Selvsagt ikke en fasit, men du treffer ofte sÄ verdt Ä ta sjansen pÄ Ä vente :slight_smile: FÄr sette salg nÄr du har fÄtt sjekka ETH. Men tipper under 400 kan vÊre smart Ä legge seg pÄ.

Er inne i en BTC position nÄ - 6458 long. PrÞver Ä swinge den opp mot 6.6.

1 Like

Hvorfor tror du ikke den vil lengre opp enn 6.6?

Kan godt vÊre den gÄr lenger opp enn 6.6. Justerer targets etterhvert som chartet utvikler seg.
PrÞver Ä vÊre mest mulig risikoavers i dette markedet som bull :slight_smile: Trader jo veldig kortsiktig jeg vet du. PÄ lengre sikt ser jeg absolutt muligheter for hÞyere, men vi trenger bekreftelser vi enda ikke har, sÄ da mÄ man spille det safe :wink:

Edit: Þkte posisjon og leverage pÄ 6485.

2 Likes

Den editen er ett godt kortsiktig tegn :smile:

1 Like

Kan vÊre jeg ble stoppa ut nÄ. FÄr varsel pÄ telefonen nÄr den bryter enkelte nivÄer. MÄ sjekke men er i mÞte
 :roll_eyes:

Edit: jepp, stoppet ut. Men begynner Ă„ bli thight her nÄ 

Edit: prÞver ny entry igjen. 6500 blank. Blir dagens siste (hÄper jeg).

Enda ikke lukket
 er legendarisk dÄrlig pÄ Ä lukke
 tenker lukke nÄ rett etter negativ funding

2 Likes

La inn salget pÄ 327,8 eur. Satser pÄ den bouncer sÄpass :blush:

Hadde jeg beholdt min initielle short entry pÄ $7800 ville jeg ikke lukket. Men pÄ $7100, IDK. Tror ikke vi skal dit med det fÞrste men at vi skal opp littegrann nÄ i dag eller i morgen er jeg ganske trygg pÄ. Har ikke sett sÄ lave Daily RSI nivÄer siden brudd opp i Juni.

2 Likes

Oops ble litt revet med i klimadebatten
 og "glemte " Ă„ lukke. Jaja rider videre. +120% i Ăžyeblikket.

1 Like

Veldig nice @cagey2 - thightere range nÄ, spennende Ä se hvilken vei det bryter. Ser ut som ned for Þyeblikket men jeg hÄper Ä bli positivt overrasket! :blush:

Edit: var blitt stoppet ut igjen sÄ nÄ gir jeg opp!

2 Likes

Er dritt dÄrlig pÄ Ä close, men nÄ har jeg hatt flaks! Vi nÊrmer oss den meget spennende 6k grensen


+160% atm