Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta - Teknisk analyse 2019 (TA) 📈

Interesting ETH chart;

We have a confirmed Bull Div. like we had one in 2017 and a breakout.

Kilde: https://twitter.com/FatihSK87/status/1171695184368807936

3 Likes

Takk for bra finding Jadda - sÄpass spennende at ejg tok en posisjon pÄ denne

1 Like

NÊrmer seg en avklaring. Morsomt Ä se at trendkanalene jeg tegnet opp for flere uker siden har holdt seg. Har ikke kikket pÄ chartet siden ca. 3 uker siden fordi jeg tenkte nÄ vil det gÄ sidelengs (pleier det nÄr det gÄr sÄ fort opp). Er bare Ä ha det som en tommelfingerregel, nÄr man ser store spikes sÄ ender det ofte i EQ.

3 Likes

3 Likes

Dump it!

2 Likes

Er depresjon pÄ vei? Krypto, aksjer og boligmarked gÄr til helvette.

1 Like

Da blir isÄfall finanskrisa barnemat i forhold til det som ventes :joy::see_no_evil:

Det er fascinerende! Samme hvor enn snur seg sÄ er det fossefall i grafene. Krypto, rigg og oljeservice, norsk-biotek, inkasso osv

Ja :slight_smile:
Men jeg laster opp med krypto. Du kommer aldri til Ä se myndighetene printe billioner av bitcoins pÄ noen dager!

1 Like

Jeg gjÞr det samme :slight_smile: selv om Mr.Market er dyktig til Ä pushe opp mitt stressnivÄ for tiden bÄde i krypto og aksjer :joy::joy::see_no_evil:

2 Likes

Har ventet pÄ dette fallet nÄ. Tror det er en mulighet for at vi skal ned pÄ 7500, men det mener jeg blir bunn i sÄ fall. Akkurat nÄ hÄper jeg pÄ en god rekyl!

Neste Ă„r blir det halvering av miningbelĂžnning og jeg tror flere og flere vil bruke krypto som hedge mot en finanskrise.

2 Likes

Og kanskje fĂ„r man til slutt Bitcoin ETF’s i USA slik at pensjonsfondene og forsikringsselskapene kan bruke litt av de kvantitative lettelsene fra FED til Ă„ spekulere i Bitcoin. Blir det reprise av The Big Short? :grinning:

Ikke overalt

image

61.8% fib retracement er pÄ weekly 100 ma.

fib 61.8% er interessant, men veldig fÄ analyserer etter 100MA.

MÄtte forÞvrig se et par av klippene dine for Ä se hva jeg har med Ä gjÞre, siden du kommenterte mitt siste innlegg med Ä si ut av det blÄ, at elliot waves er det stÞrste pisset ever.

Kort oppsumert sÄ har du meldt i klippene dine at;
*9000 aldri kom til Ä ryke, men at vi kanskje skulle fÄ en kjapp tur ned fÞr en eksplosjon opp. Vil ikke si at en W close sÄ lavt er en kjapp wick.
*W rsi aldri skulle gÄ under 53-54 under et bullrun(som du mener er igang), nÄ er vi nede pÄ 46.
*vi kommer til Ä gÄ over 10000K neste uke

For det fÞrste, det er ingen som vet hvor bitcoin er neste uke. Er det en ting bitcoin derimot har vist mange ganger, sÄ er det en tydelig bull formasjon under hver konsolidering ved tidligerer bullrun, fÞr raketten gÄr av rampa . Etter at vi brÞt ned forrige uke, sÄ er det absolutt ingen ting som tilsier at vi skal eksplodere opp neste uke, og hvertfall ikke over 10K hvor den nedadgÄende trendlinja treffer perfekt.

Jeg har tidligere analysert mye tilbake i tid pÄ enkelte chart for Ä forstÄ hva som skal skje videre, men det eneste dette har gjort, er Ä forvirre mer enn det har skapt. Hvis du er helt trygg pÄ de enkelte formasjonene som typisk gir et bull signal, sÄ holder dette i massevis. Jeg tok selv en inngang rundt 9800 for en potensiell W LH om dette ikke var en fallende kanal(target rundt 11600), men ble stoppet ut rimelig kjapt.

Det bruddet ned sier meg, er det jeg har kommentert tidligere; at dette fort er en fallende trendkanal/wedge. Men selv det kan vi ikke vite sikkert. Man trenger hvertfall ikke noen indikatorer utenom volum for Ă„ se hvor det er logisk Ă„ kjĂžpe. Brudd ut (rundt 10000) eller touch av bunnen (rundt 6500)

2 Likes

Lenge siden du kommenterte men jeg er ikke ofte her sÄ sÄ den ikke. Syns det er interessant at du tok deg tid til Ä se gjennom vidsa og faktisk kommentere sÄ mye sÄ jeg fÞler det krevet et svar :slight_smile:

Helt riktig at jeg tok feil. OgsÄ grunnen til at jeg forteller folk at de skal trade basert pÄ sine egne overbevisninger og sine egne charts. Men der og da, da videone ble laget, trodde jeg faktisk at 9k ikke kom til Ä ryke basert pÄ rsi 54. Jeg var sÄ overbevist om det at jeg tok x10 long pÄ 9.2 og lot den faktisk gÄ helt opp til 10k+ og helt ned igjen.

Jeg kan godt si at jeg lÊrt en lekse og at jeg er smartere nÄ, men det er ikke sikkert. Men jeg har i min siste vid (bitcoin technical analysis), forandret mitt rsi mÄl og endret mitt standpunkt pÄ den. Jeg er derimot fortsatt overbevist om at 61.8 fib ligger pÄ 100 ma.

Men jeg tror ingen har fasiten (forutenom rothcilds selfÞlgelig :)), og fasiten ligger et sted mellom det veldig fÄ tror og hva whales gjor.

Jeg innser mer og mer at veldig mange bruker eliot waves og at det er fractals, struktur og markets svinginger som gjentar seg pĂ„ alle tids perioder. Men selve strukturen i eliot waves og hvordan folk tegner den er det jeg har problemer med. Jeg har fortsatt tilgode Ă„ se noen som har veldig klare og tydelige oppfatninger og struktur nĂ„r de bruker den. Det er veldig mye sĂ„nn, “kanskje her, kanskje der”. Og du vet hva jeg mener. Det er sĂ„ mye enklere Ă„ tegne eliot waves tilbake i tid enn Ă„ bruke den til Ă„ gi deg en pekepinn i framtiden. SĂ„ hvis du vet om noen som er flinke pĂ„ den, er jeg villig til Ă„ lĂŠre-

Men siden det er sÄ lenge siden du skrev, er jeg litt nyskjerrig pÄ hva du syns bitcoin skal gjore videre.

PS. Jeg mener fortsatt vi er i bullrun

1 Like

Godt svar:-)

Handler sjelden pÄ kjÞpssignal i Elliot Wawes, men fÞler ofte at korreksjoner/konsolideringer ofte har en form for Elliot i seg, om det gir mening. SÄ bruker det mer som en pekepinn pÄ om aksjen er ferdig konsolidert fÞr jeg vurderer inngang.

Akkurat nÄ sÄ har jeg ikke sÄ mye formening om hvor bitcoin skal i det korte bilder siden vi akkurat brÞt ned, men tror fort det kan vÊre en ABCD korreksjon som muligens skal fullfÞres(som ca vil treffe bunnen av trendkanalen jeg har tegnet tidligere her). Kan legge ut et utkast etterpÄ siden jeg er pÄ telefon nÄ. Vi har ogsÄ falt sÄ mye fra toppen nÄ sÄ jeg vil si at vi er mer i en nÞytral trend, hvor vi mest sannsynlig kommer til Ä danne et stort EQ inn i 2020.

Foretrekker Ä scale inn ved oversolgte nivÄer, eller bygge opp posisjoner ved tydelige brudd oppover, sÄ fÄr se nÄr det blir aktuelt Ä begynne Ä kjÞpe igjen:) Hva tenker du selv? Hvor tror du bunnen settes?

HĂ„per du dekka inn shorten @VargVemund :roll_eyes:

Nei - vért sosial og bruker nesten aldri stop loss / trailing