Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta - Teknisk analyse 2019 (TA) 📈

Husker ikke i farten men nÄr jeg opprettet konto pÄ Coinbase fikk jeg automatisk konto pÄ Gdax (det som nÄ heter Coinbase Pro). Jeg mener at du kan logge inn med samme pÄlogging pÄ begge sidene. PrÞv det ut. Coinbase pro er ganske intuitivt Ä komme i gang med.

2 Likes

Takk, fant ut av det​:blush::+1:t3:

2 Likes

Fint Ä se at Crypto er en trygg havn pÄ stygge dager!

2 Likes

@Irathi Du fĂžler deg mer komfortabel med NOK?

1 Like

Tok et lodd her nÄ under 10k. Satser pÄ bunn av range og en ny lower high et sted under 11k.

1 Like

Har begynt akkumuleringen selv. GÄr utifra at det er en wedge som formes, sÄ planen er Ä dele opp kjÞpene i tre bolker, med tre underbolker. Ønsker primÊrt Ä bygge opp en long posisjon jeg kan holde i lang tid om vi er i startfasen av et nytt run. Den fÞrste begynte i gÄr ved 4t oversolgt, for skalering ut av en potensiell LH i daglig frame.

Bolke 1
1.1 ble kjÞpt pÄ 10700
1.2 pÄ 10200
1.3 pÄ 9700
Skalerte ut 1.3 kjÞpet pÄ 10050, sÄ sitter igjen med de to fÞrste for en potensiell LH rundt 11000. Faller vi ned mot wedgbunnen uten Ä forme en LH, sÄ blir jeg sittende med de to smÄpossisjonene.

Bolke 2
Her gÄr jeg utifra at wedgen skal fullfÞres rundt 8500(se vedlagt bilde). Dette omrÄdet kan ogsÄ gi mening pga gapfill.

Bolke 3 er en sikkerhetsbolke om jeg har analysert feil. Planen er i utgangspunktet Ä ikke bruke den, men ved behov for Ä redde inn en bomtrade ved ekstremt oversolgte nivÄer.

3 Likes

Kan det tenkes at Bitcoin er i en korreksjon fremdeles. Og at vi befinner oss i bĂžlge B i en abc korreksjon ?

Jeg analyserer etter ABCDE, men de sier det samme. Personlig mener jeg vi mangler en E(abcde) eller C(ABC) for Ă„ fullfĂžre korreksjonen.

1 Like

Ja i og forseg sÄ gjÞr jeg det

Men det er Gull jeg bruker som store of value

Er det 10% kronen har svekket seg pÄ 1 Är mÄlt mot USD? - ca det samme BTC svinger med fra dag til dag?

“En dollar kostet like etter beslutningen over 9 kroner, etter Ă„ ha vĂŠrt nede pĂ„ 8,93 like fĂžr klokken 10. Det er fĂžrste gang siden februar 2002 at dollaren har vĂŠrt sĂ„ dyr for nordmenn.”

Ja se der ja, fÞrste gang siden 2002. SÄ den har holdt seg greit altsÄ?

SÄnn i snitt sÄ ligger USD/NOK pÄ ca 7 kr, + / - 2 kr avhengig av konjukturer. Da snakker vi altsÄ om en svinging pÄ +/- 30% (ca) over 60 Är.

NOK har svekket seg bra mot Usd, Euro,Bitcoin osv siden 2011 ja

Ser jeg har blitt stoppet ut ila. natten. Likegreit siden kursen nÄ er lavere enn min inngang.
Ble nok penger til en lunsj :slight_smile:

Leser i Finansavisen at valuta-eksperter spÄr at kronen svekker seg ytterliggere. Det har jeg aldri lest fÞr! I og med at de alltid tar feil sÄ stÄr vi kanskje nÄ foran en kronestyrking, historisk sÄ gÄr kronen andre veien enn hva ekspertene og analytikerne spÄr.

Seff skal krona styrke seg nĂ„r “ekspertene” spĂ„r ytterligere fall. det mener jeg helt seriĂžst - de bommer bestandig, vent og se lol

1 Like

@Irathi Hvis du bruker et chart av gull mot NOK ser du hvorfor NOK er en shitcoin:

https://www.xe.com/currencycharts/?from=XAU&to=NOK&view=5Y

2 Likes

NĂ„ tar ikke den hĂžyde for renter da.

Som sagt, GULL er min store of value. NOK bruker jeg til Ă„ LÅNE og til Ă„ betale regninger med.

Og til det er den ypperlig.

Fungerer veldig bra Ä lÄne NOK ja :grinning:

Heheh, kan de ikke bare innrĂžmme at en valuta som flyter fritt kan man ikke regne seg fram til hva den burde koste? :joy::joy::see_no_evil:
Men nÄr en sjefstrateg nÄ spÄr ytterligere svekkelse, sÄ tror jeg helt seriÞst at kronen faktisk blir sterkere. Selv om valuta-ekspertene har 50% sjanse for Ä fÄ rett nÄr de spÄr, sÄ tar alltid ekspertene feil, uten unntak.

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/08/Sjefstrateg-spaar-valutasjokk

eliot waves er det stĂžrste pisset ever

Lagde en vide om ne neste dagers utvikling. Se og fortell meg hvad dere syns.