Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta - Teknisk analyse 2019 (TA) 📈

Den er absolutt ikke text-book men psykologien i formasjonen holder om vi bryter motstand pÄ oppsiden. Dvs. - idéelt sett dupper vi litt lavere for Ä lage hÞyre skulder. Enig med deg der.

Sjekket med noen i chatgruppa pÄ discord og de var ikke uenige sÄ den er innenfor :blush:

1 Like

RSI pĂ„ daily har masse plass, pĂ„ lavere timeframes mĂ„ man nesten sjekke oftere. SpĂžrs hvilken timeframe du trader nĂ„, men personlig liker jeg 4-timers og daily, og ser pĂ„ lavere (15’min og 1t) for bekreftelse.

HĂžres nesten ut som skyen til @Christian ? :slight_smile:

Skyen til Christian mener eg er ichimoku cloud. Har ikke funnet en god backtesting pÄ den enda :slight_smile:

Det stemmer, jeg bruker Ichomoku Cloud :slight_smile:

Litt tidlig Ä si om dette er weekly lower high som beskrevet for noen poster siden, men kan vÊre vi fÄr en inside week denne uken, noe som burde gi potente trademuligheter neste uke. Reiser igjen i morgen og blir til fredag sÄ blir nok ikke noe trading pÄ meg fÞr til helgen :slight_smile:

2 Likes

FÞrst takk for mer analyser, alltid glad for alles bidrag her! Blir aldri lei av Ä se deres analyser. Akkurat nÄ er jeg ganske uavhengig av om det gÄr opp eller ned ettersom jeg er i fond som holder i usd og tjener pÄ volatilitet opp eller ned. Men skal snart gevinstsikre litt :slight_smile:
Inside week, hva betyr det?

Inside week : fÞrst hva jeg mente med inside. En inside candle er en candle hvor hele candle dekkes av foregÄende candle. Det betyr at trading rangen blir smalere, og nivÄene for stÞtte / motstand tydeligere.

En inside week er altsÄ en ukes trading gitt innenfor et tydelig definert tradingomrÄde. NÄ er det veldig tidlig i uken enda, sÄ det er ikke sikkert det blir en inside candle, men blir det det sÄ kan vi regne med et brudd ila. neste uke (mest sannsynlig) til opp eller nedsiden.

Kan legge til at i og med at det er et weekly signal, sÄ vil reaksjonen bli sterkere enn om man f.eks ser pÄ en kortere timeframe.

Takk for (den gode) forklaringen. SÄ det er egentlig veldig spennende nÄ, kan fÄ kraftig reaksjon opp/ned :slight_smile:

Hvilket fond er det?

Countinghouse. Har skrevet litt om dem i en fundamental trÄd mener jeg Ä huske. TilbakekjÞp er midlertidig stengt, men flere fikk gjennom dette. Blant annet en norsk jeg har snakket med. Snakker ogsÄ en del med lederen i fondet sÄ er forholdsvis trygg pÄ at det ikke er scam. Token koster en del under likvid verdi fortsatt etter bounty ble betalt ut.

1 Like

Da ble det reaksjon ned. Jeg hedget BTC potten med -1x short posisjon fÞr jeg stakk til Oslo i uka, kjekt Ä se denne nÄ har kastet av seg hele 12% uten at jeg har gjort noen verdens ting :slight_smile: Skal legge til at dette er en mini posisjon, men vurderer Ä Þke eksponeringen om vi fÄr en bounce opp (les = altsÄ shorte) - mitt target vil da ligge pÄ 7200-7300 for en rejection og kansellere ved eventuelt brudd opp over disse nivÄene.

2 Likes

Ventet lenge i gĂ„r pĂ„ en bounce som aldri kom, men den kommer. Om ikke i dag eller natt, sĂ„ i morgen. Det er jeg rimelig sikker pĂ„. Venter bare pĂ„ oversolgt for Ă„ kjĂžpe nĂ„. Rundt $6800 – double bottom ville vĂŠrt bra for Ă„ fĂ„ en bounce opp mot 14-dagers EMA (7.2-7.3k) og sĂ„ sette en short her oppe. Det er i allefall planen for dagen. HĂ„per bare bulls har baller nok til Ă„ vĂŠre med og dytte.

3 Likes

Gambler litt pÄ bitMex igjen. Short BTC fra 7000

Jeg ville ikke shorta nÄ, nÊrmer seg oversolgt og div. stÞttenivÄer. Er selv enda short men tenker Ä dekke inn i lÞpet av kvelden. Hvilken leverage @cagey2 ? PÄ lengre sikt tror jeg vi skal lenger ned altsÄ - skal shorte igjen ved neste leg opp :wink:

1 Like

Er vel god stĂžtte rundt 6800.

1 Like

6x. Dekker nok om vi nÊrmer oss 6800 ja. Men fader og hvor BitMex henger hos meg nÄ (bÄde i Chrome og Edge
) pÄ Samsungen funker det
 argh


Tror det er helt bevisst fra Bitmex side ifht. at de tjener penger nÄr folk blir REKT fordi de ikke kommer seg ut. Best Ä bruke market orders og bare sette SL pÄ nivÄene man ser for seg.

Tror faktisk vi kan fÄ en leg til ned nÄ som det er et overtydelig bear-flag pÄ 4 hr. Eneste som taler i mot er RSI pÄ 30, men den kan falle til rundt 20 og vi vil fÄ test av $6800 igjen, sÄ dette er ikke usannsynlig for en bounce.

1 Like

Det tviler jeg veldig sterkt pÄ og det gir ingen mening. Bitmex tjener ikke pÄ at folk ikke fÄr brukt plattformen deres? Ja, insurance fondet deres vokser nÄ folk blir rekta, men det er jo fees bitmex tjener pÄ og da er det mest mulig aktivitet hele tiden. De Þnsker selv best mulig performance og selv om de burde oppgradert og innfÞrt nye funksjoner mye oftere i forhold til hvor mye de raker inn, sÄ gjÞr det i hvert fall med jevne mellomrom.

SÄnn tenkte jeg ogsÄ, helt til jeg sÄ denne videoen:

Spol til ca. 33 min ut i videoen sÄ forklarer han hvordan de tjener penger pÄ at du og jeg taper


1 Like