Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta - Teknisk analyse 2019 (TA) 📈

KjÞrer en trade her med 10x. Thight stop. Er veldig usikker pÄ om det blir continuation eller om det faktisk er en toppe-ut formasjon vi ser her nÄ. Kjenner ikke ETH sÄ godt som BTC. Jeg heller mest mot bullflag / ascending triangle, sÄ er long.

1 Like
1 Like

Dette er vel ikke noe nytt


F
 jeg ble stoppa ut pÄ Bitmex med 0.50 dollar og sÄ pumpet den RETT opp igjen like etterpÄ. Trodde jeg hadde et veldig godt SL nivÄ men f
 de algoene vet nÞyaktig hvor langt ned de skal kjÞre kursen! Heldigvis ble jeg ikke stoppet ut pÄ Coinbase, sÄ tjener inn noe av tapet pÄ SL der nÄ.

Skal prÞve Ä komme inn igjen i pÄ Bitmex ogsÄ, siden jeg har troen pÄ formasjonen. Antall shorts i ETH bekrefter ogsÄ at det er nok bensin for at dette skal ta helt av.

1 Like

Satt Ä ventet pÄ en bedre entry her


Virker Êrlig talt ikke som de skjÞnner helt hva de snakker om i den artikkelen. 
 synes ikke det hÞrtes sÄ veldig alarmerende ut hva som kom fram der?

Hvis formasjonen stÄr seg sÄ er det ikke stort bedre bunn en den wicken ned til 212 tenker jeg. Ville vÊrt skeptisk om vi bryter under 205. Ser ut som vi har testet bruddet ut av triangelet pÄ lavere timeframes. Jeg kjÞrer en ny entry her pÄ Mex.

Satt meg ikke sÄ veldig godt inn i den, vet at mange av dere trader pÄ bitmex tenkte kanskje det var interresant for noen av dere.

Ja flott at du poster, ikke det jeg mener!! Interessant Ä lese tenkte bare jeg skulle kommentere litt pÄ innholdet :slight_smile:

1 Like

Lukket Mex posisjonen og avventer litt. Holder det jeg har pÄ Coinbase.

Tror dette er en god inngang.

Stochastics pÄ bunn og RSI pÄ et vendenivÄ. MEN; bryter den ikke tilbake over 220 ila. de neste en til to timene lukker jeg igjen.

1 Like

Wow, for et fall! Ble stoppet ut og gikk umiddelbart short nÄr vi brÞt 212. Fikk scalpet en liten posisjon her, dekket noe av tapet pÄ Coinbasebeholdningen men totalt ble dette en minus trade :stuck_out_tongue:

Brukte kvelden pÄ Ä analysere hva som gikk galt med traden i gÄr. Det var mange faktorer men kan dele noen slik at flere ikke gjÞr samme feil :slight_smile:

  • Ukjent asset: fĂžrste gang jeg handlet ETH pĂ„ margin pĂ„ Mex. Var ikke klar over at volatiliteten var hĂžyere og liquidation point lavere for dette tradingparet ifht. BTC.

  • For hĂžy giring: kjĂžrte 15-20x pĂ„ ETH (som jeg pleier Ă„ gjĂžre med BTC), men i og med at svingningene var stĂžrre her (%-vis) sĂ„ ble ogsĂ„ tapet stĂžrre enn normalt.

  • Feil tolkning av chartet: dette er kanskje den stĂžrste feilen. BTC lĂ„ i en ganske tydelig bearsetup (alltid enklere Ă„ se slikt i ettertid), og jeg burde visst at ETH kom til Ă„ falle hardere enn BTC om BTC begynte Ă„ falle. Men jeg ble nok litt for pĂ„virket av Twitter og Discord hvor 7/10 var bullish.

For det andre tolket jeg ETH chartet som et bullflag nÄr det i ettertid var en wedge. Burde zoomet ut - men var for opptatt med lavere timeframes at jeg ikke sÄ det store bildet. Her fra 4 hr chart:

Men; som sagt fikk jeg hentet inn noe av tapet pÄ en short posisjon i gÄr kveld, og tenker nÄ Ä vente pÄ en tydelig set up fÞr jeg gÄr inn i ETH igjen :slight_smile:

3 Likes

PrÞvd Ä trade litt i gÄr og i dag men det er for choppy og pga. hÞye fees pÄ MEX er det best Ä sitte i ro. NÄ vil jeg avvente breakout of denne formasjonen (BTC er i et liknende setup). Potensialet er langt hÞyere i ETH om vi fÄr breakout - ogsÄ pga. antall shorts som @olafg nevnte i Ethereum trÄden.

Bitmex har vel ikke hĂžye fees sammenliknet med andre aktĂžrer?

Jeg synes det, mens Ä har jeg ikke brukt noen andre enn Mex og Coinbase. Spesielt pÄ stop market eller market orders synes jeg det er i overkant dyrt. Prisen beregnes vel ogsÄ ut fra leverage man bruker? Limit orders er OK, men Coinbase Pro har f.eks gratis (no fees) pÄ limit orders, noe Mex ogsÄ kunne hatt
 :slight_smile:

Prisen beregens jo utifra totalverdien pÄ ordren. SÄ om du gÄr 100 BTC short betaler du jo for fee for 100 BTC :slight_smile:

2 Likes

PÄ limit orders der du er market maker sÄ fÄr du faktisk betalt :wink:

1 Like

aha, hva skjedde her?

Jeg var ganske forbanna pĂ„ det som skjedde i gĂ„r. Fulgte med pĂ„ ETH og hadde planlagt den traden i lang tid (bare spĂžr @christian). Tenkte vi skulle ned og teste trendlinjen og bounce herfra. Hadde inne kjĂžp pĂ„ 200 og 198 – begge ble trigget. SĂ„ bouncet den fra 197 og over var over 201 (203 pĂ„ Mex) - fĂžrste gule pil i chartet.

Jeg satte da stop pÄ 198.50 og tenkte det var fleksibelt nok og gikk for Ä se en film med dama. NÄ kom jo bouncen tenkte jeg. Digg Ä tjene litt cash mens vi spiser Sushi tenkte jeg. Men neida, den skulle teste stÞtte EN GANG TIL! SÄ stoppen ble lÞst ut. Og jeg missa HELE oppgangen fordi jeg satt og sÄ film og spiste Sushi. Hadde 20x leverage og all in pÄ denne traden. Mildt sagt skuffet.

LÊrdom: 1). trading er viktigere enn tid med kona. 2). ikke gÄ fra skjermen fÞr du ser traden er i boks, uansett hvor sikker du er. 3). ETH er noe drit. GÄ tilbake til BTC.

-noc0ut-

4 Likes

Meget potent set up her nÄ. Har tatt en pause i noen dager men nÄ er jeg tilbake og SHORT i ETH.
Entry 235.10. Satser pÄ vi fÄr en bear break her! Sist gang MACD og EMA krysset bear fikk vi et fall pÄ 15%. Hvis det samme skjer nÄ skal vi tilbake til $200.

Edit: we got a break :slight_smile:

1 Like