Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Plast er bare en fordring. Du fÄr VISA-kort som kan lastes med kryptovaluta.

1 Like

Gull er en god sammenligning, samme utfordringer og muligheter

1 Like

Litt mer bryderi Ă„ gjĂžre et stort brekk med gull som utbytte :slight_smile:

Det er vel neppe lett Ă„ hacke disse bĂžrsene

1 Like

Tenker du pÄ bitcoin bÞrsene? Det har jo skjedd 2 ganger nÄ.

Hvor mange nobelpriser har blitt gitt ut?

Og om noen stjeler og tĂžmmer dette “Visa”-kortet for coins gjetter jeg pĂ„ at du likesĂ„ kan se langt etter de pengene

Ikke bare to ganger, det skjer stadig, men ikke alle som nÄr media eller er like store:

Jeg synes bitcoins er spennende teknologi og interessant ogsĂ„ pĂ„ et mer “filosofisk” nivĂ„. Men som investering, meh


Hva er egentlig argumentet for Ă„ bruke/adoptere det?? Med mindre man bor i et fullstendig dysfunksjonelt land?

En morsom Ăžvelse er Ă„ estimere hvor mye du har kjĂžpt gjennom visa og ta 2% av dette for Ă„ se hva dette har kostet i transaksjonskostnader.

Det er fortsatt kunden som betaler (indirekte via forhandler som legger det pÄ salgsprisen), men litt og litt, ikke nÄr du selv blir rammet.

3 Likes

Det samme sa man om internett. Mange som mente at man ikke trengte internett, siden man allerede hadde faxmaskinen. Kryptovaluta er sÄ mye mer enn kun penger. For mange er det vanskelig Ä se dette siden de bare sammenligner det opp mot de gamle systemene og ikke ser alle de nye bruksomrÄdene.

Bill Gates on ‘The Internet’ | David Letterman | 1995

Bitfinex Hack: US Regulation ‘Prevented Cold Storage Use’

Following the hack of exchange Bitfinex and the theft of almost 120,000 BTC ($60 million), suggestions are surfacing that regulation prevented its funds from being placed in cold storage wallets.

Joda, men sammenlikningen med internet er sÞkt, det kan man jo si om all ny teknologi! Likevel er det mye bÄde smart og rart som IKKE har slÄtt an opp igjennom


Hva er dette “mer” da? Og hvor er alle de nye bruksomrĂ„dene??

:wink:

Nei, syntes ikke det var noe morsomt
 :frowning:

Men pÄ et eller annet vis mÄ jo tjenesten, utstyret og teknologien betales for!

Men tror de fleste GJERNE skulle sett mer konkurranse pÄ den arenaen!

1 Like

Hvis du scroller litt oppover i trÄden sÄ kan du se at jeg har postet litt om dette fÞr :wink:

Edit: Her har du litt flere bruksomrÄder: http://dapps.ethercasts.com/

Edit 2: Personlig syns jeg dette er et godt eksempel pÄ noe som ikke var mulig fÞr, men som er det nÄ med kryptovaluta: http://www.lavamovement.com/

1 Like

Jeg ser en del bruksomrÄder, men ingen fundamentalt nye?

Og den andre linken var ikke sĂ„ lett Ă„ skjĂžnne seg pÄ  Synes kryptovaluta har mistet/mangler noen gode lettfattelige “salgsargumenter”.

Anonymt? Nei, en sannhet med store modifikasjoner
Sikkert? Nei

En god investering? Nei

Anti-establishment? Jo, men om de skal overvinne en del utfordringer blir regulering, sikring, etc nþdvendige “onde” uansett


Edit: Spiller litt djevelens advokat her nÄ altsÄ :slight_smile:

Kan vel si meg uenig i det meste du sier her ja :smiley:

Edit: Den enkleste mÄten Ä skjÞnne de nye bruksomrÄdene til kryptovaluta er at det er programmerbare penger. Dette har ikke eksistert fÞr, og det er bare fantasien som setter grenser for hva man kan programmere pengene til Ä gjÞre.

HĂžres ut som Ă„ ha penger i banken i ville vesten , hvis brĂždrene dalton raner diligencen er du fucked. :slight_smile:

Some users expressed exasperation despite having security measures like two-factor authentication in place, in which secondary devices (like a mobile phone) are used to provide an additional passkey layer.

Announced in 2015, Bitfinex and BitGo created a system whereby multi-signature wallets, those where keys are divided among a number of owners to manage risk, would be provided to each customer.

The exchange declared at the time:

“The era of commingling customer bitcoin and all of the associated security exposures is over.”

http://www.coindesk.com/bitfinex-bitcoin-hack-know-dont-know/